Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Deschiderea oficială a Programului Național Luna Pădurii

70 de studenți au participat la

Deschiderea oficială a Programului Național Luna Pădurii

Departamentul de Silvicultură şi Inginerie Forestieră din cadrul Facultății de Protecţia Mediului, Universitatea din Oradea va organiza pe parcursul semestrului II, al anului universitar în curs, activități didactice practice, pe teren, în cadrul ocoalelor silvice, din raza Direcției Silvice Bihor.

Marți,15 martie 2022, în prima zi din Programul Național Luna Pădurii, 70 de studenți de la programele de studiu Silvicultură, Exploatări forestiere, IPL 2 și Master VDRP au participat la deschiderea oficială a Programului Național Luna Pădurii, în cadrul O.S.ORADEA, D.S.Bihor, UP1 TĂUTELEC, parcela u.a.45B, unde a avut loc o acțiune de reîmpădurire.
Desfășurarea activităților didactice și practice au loc în baza convențiilor anuale de colaborare cu D.S. Bihor, în conformitate cu fișele disciplinelor la disciplinele precum: Împăduriri II, Spații verzi, Protecția mediului, Mecanizare, Silvicultură durabilă ș.a.
La acțiunea de marți au fost plantați un număr de 1500 de puieți de Gorun și Cireș, la acțiune participând și oficialități din partea D.S. Bihor, O.S. Oradea, Garda Forestieră Oradea și, nu în ultimul rând, profesori din cadrul Departamentului de Silvicultură şi Inginerie Forestieră.
Obiectivul principal al convenției îl constituie accesul studenților și a masteranzilor însoțiți de cadre didactice și personal silvic pentru activități practice cum sunt: lucrări de pregătire a împăduririlor, plantări, controlul regenerărilor, descopleşiri și alte lucrări specifice în u.a. 45B din UP 1, O.S. Oradea, D.S. Bihor, pentru o perioadă de cinci ani cu începere de la data semnării prezentei convenții.
Partenerii, prin obiectivele pe care și le propun, doresc să urmărească perfecționarea activității didactice şi de formare profesională a studenților și masteranzilor de la Facultatea de Protecţia Mediului - Departamentul de Silvicultură şi Inginerie Forestieră din cadrul Universității din Oradea, urmărind cu precădere:
*aprofundarea cunoștințelor şi dobândirea de noi competențe prevăzute în curricula universitară, prin plasarea studenților și masteranzilor în situații reale de producție, ceea ce le-ar putea conferi abilități sporite privind relațiile interumane de muncă;
*creșterea motivației pentru pregătirea teoretică şi practică a studenților și masteranzilor, printr-o mai bună cunoaștere a viitoarei profesii de către aceștia;
*pregătirea tinerilor absolvenți pentru piața muncii, prin dobândirea de experiență practică în perioada studiilor universitare.
Partenerii își doresc, în egală măsură, o implicare mai pregnantă și intensificarea rolului pe care mediul de producție îl poate avea, prin mijlocirea partenerului (Direcția Silvică Bihor), în procesul de formare profesională a studenților și masteranzilor, sens în care își propun:
*stabilirea unui dialog permanent între Direcția Silvică Bihor şi Facultatea de Protecţia Mediului - Departamentul de Silvicultură şi Inginerie Forestieră din cadrul Universității din Oradea, în cadrul căruia să aibă loc prezentarea și receptarea nevoilor actuale ale unităților de producție în general în ceea ce privește pregătirea studenților și masteranzilor;
*dezvoltarea unui cadru partenerial pentru activități de cercetare - dezvoltare - inovare bazate pe nevoi și tendințe actuale sau previzibile în viitor pe piața muncii și în dinamica practică a sectorului silvic.
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: Deschiderea oficială a Programului Național Luna Pădurii.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:51:54 Ora standard a Europei de Est