Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Prima mobilitate Erasmus+, în Adana, Turcia

În perioada 7-11 martie

Prima mobilitate Erasmus+, în Adana, Turcia

În perioada 7-11 martie 2022, s-a desfășurat prima mobilitate din cadrul Erasmus+ parteneriat strategic ,,Mobile Apps and Google Tools in Formal School Education" cu nr. 2020-1-6-DE03-KA229-077154_4 în Adana, Turcia, proiect care are ca scop digitalizarea procesului de învățământ prin folosirea unor instrumente Google și aplicații mobile.

Organizațiile partenere participante în proiect alături de Liceul Tehnologic ,,Horea" sunt  Schule für Erwachsene Osthessen din Bad Hersfeld Germania - organizația coordonatoare, Istituto di Istruzione Superiore „Enrico Fermi" - Vittoria Italia și Humeyra Okten Kiz Anadolu Imam Hatip Lisesi din Adana - Turcia, școala gazdă a primei mobilități.
Activitățile propuse s-au focalizat pe utilizarea dispozitivelor mobile, a aplicațiilor și a instrumentelor Google în scop educativ ca și web 2.0. Astfel, în cadrul workshop-urilor, cei 20 de elevi au învățat să folosească platforme și instrumente noi ca: Google Tools, Thinkercad, Canva și Mobiloscope, pe care le-au utilizat la crearea unor postere, lucrări și prezentări ale proiectului. Un alt scop al acestui proiect a fost și schimbul de experiență școlar de care toți beneficiarii proiectului vor avea parte pe parcursul implementării proiectului.
În urma acestor întâlniri, profesorii și elevii vor utiliza aplicațiile și instrumentele mobile învățate în procesul instructiv-educativ, ceea ce va aduce un beneficiu pentru întreaga școală, deoarece orele vor deveni mai dinamice și elevii își vor dezvolta abilitățile în utilizarea strategiilor digitale.
Participarea directă în cadrul acestei mobilități oferă posibilitatea conceperii cursurilor mai atractive, iar participanții s-au simțit mai stimulați și implicați în procesul educațional.
Pe lângă îmbunătățirea abilităților digitale și de cooperare, dar și a folosirii dispozitivelor digitale, elevii au beneficiat de un program cultural intens în care au avut șansa să viziteze orașe mari ca Adana, Hatay, Tarsus și ținuturile frumoase ale Cappadociei, alături de ceilalți elevi din școlile partenere. De asemenea, aceștia au făcut cunoștință cu cultura și tradițiile turcești (dansuri tradiționale, evenimente importante din viața omului, legende, muzee și alte numeroase obiective turistice), cu religia musulmană (moschee), dar și cu bunătățile oferite de bucătăria turcească (Adana kebab, baklava, kadayif, cafea turcească, ceai, rahat etc). La finalul mobilității, toți participanții au primit certificate de participare care atestă implicarea și parcurgerea acestui schimb de experiență.
Următoarea mobilitate din cadrul acestui proiect va avea loc la finalul lunii septembrie în România, Liceul Tehnologic ,,Horea" fiind gazdă elevilor și cadrelor didactice din cele trei școli partenere.
,,Tehnologia este natura omului modern" susține Octavio Paz.
Prof. Iulia Maria Susan & Adriana Georgeta Abrudan
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: Prima mobilitate Erasmus+, în Adana, Turcia.

Trimite email
duminică, 22 decembrie 2024, 08:05:34 Ora standard a Europei de Est