Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Cu 100 de zile mai isteți

Povestea „Exploratorilor isteți”

Cu 100 de zile mai isteți

Parcă ieri păşeam toţi cu emoţie, speranţă şi nostalgie într-o minunată călătorie în universul cunoaşterii, presărată cu nenumărate aventuri ce aveau să ne aștepte. Povestea „Exploratorilor isteți" a prins rod într-o zi caldă, de toamnă. Au pășit într-o clasă luminoasă, iar aici „Aventura noastră"... a început.

Am pornit într-o călătorie fascinantă spre mintea și sufletul fiecăruia dintre micii exploratori. Un drum inițiatic care a sădit în învățăcei semințele curiozității, ale nevoii de explorare și descoperire, ale dorinței de a fi în fiecare zi mai bun.
Iată că acum, în luna martie, la început de primăvară, când natura reînvie la viață, când soarele mult așteptat ne zâmbește încă timid, elevii clasei pregătitoare B de la Colegiul Național „Teodor Neș" Salonta, prof. Toma Daniela, au sărbătorit 100 de zile de când au trecut pentru prima dată pragul școlii. Bucuria împlinirii celor 100 de zile din viaţa de şcolar a exploratorilor isteți a fost marcată printr-o activitate amplă la care au participat cei 16 elevi ai clasei pregătitoare, părinţii acestora prin sprijinul acordat şi doamna director Galea Florentina. Ziua a început cu emoții, dar a continuat cu multe surprize și activități atractive. Intrând în clasă, elevii au fost așteptați cu un mesaj pe tablă și cu o inimă din fotografii în care au fost imortalizate activitățile desfășurate la școală în cele o sută de zile trecute. Surprizele nu s-au oprit aici, am desfășurat jocuri precum:„Sunt cu 100 de zile mai isteț", „100 de provocări", am realizat „Coronițe pentru isteți" și numărul 100 din litere. Punctul culminant a fost atunci când elevii și-au prezentat proiectele atent făurite prin colecționarea a 100 de obiecte pe parcursul celor 100 de zile. Astfel s-au scurs 100 de zile, 100 de feluri de a petrece o zi de şcoală, 100 de întrebări şi răspunsuri, 100 de năzbâtii, 100 de emoţii, de vise, de dorinţe împlinite, 100 de feţe vesele. Creativitatea lor şi ajutorul părinţilor au contribuit la realizarea unor colecții interesante, inedite, ce au fost apreciate prin aplauze și diplome. Am descoperit pasiuni, interese, talente, dorințe de viitor, toate acestea încununate de creativitatea și ingeniozitatea elevilor.
Activitatea s-a încheiat, ca la orice sărbătoare,cu o delicioasă pizza, un moment dulce, un tort în forma numărului 100, confetti și baloane. Am concluzionat împreună că, după 100 de zile de școală suntem mai buni, mai entuziaști, mai isteți, cu dorință de învățare și cu siguranță peste ani ne vom aminti cu drag de primele zile din viața de exploratori în „Castelul Cunoașterii".
Toma Daniela
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: Cu 100 de zile mai isteți.

Trimite email
joi, 26 decembrie 2024, 21:38:07 Ora standard a Europei de Est