Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Elevii de la Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul”, premiați în cadrul proiectului „Școala este șansa ta, împreună vom reuși”!

Evenimentul a fost onorat de doamna viceprimar Arina Moș

Elevii de la Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul”, premiați în cadrul proiectului „Școala este șansa ta, împreună vom reuși”!

Viceprimarul Arina Moș a participat vineri, 18 martie 2022, în sala mare a Primăriei Oradea, la prezentarea proiectului educativ „Școala este șansa ta, împreună vom reuși!", proiect de prevenire și combatere a abandonului școlar și a părăsirii timpurii a școlii de către elevii din categorii dezavantajate, coordonat de Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul" din Oradea.

În deschiderea evenimentului, viceprimarul Arina Moș s-a adresat elevilor și profesorilor prezenți: ,,Consider că, după doi ani de pandemie, e o provocare să ne aducem copiii în școli, nu doar cu prezență fizică, ci pur și simplu să fie conectați cu ce se întâmplă într-o sală de clasă, să fie implicați în activități curriculare și extracurriculare, în vederea îmbunătățirii rezultatelor la învățătură. E o provocare pentru dascăli să reușească să dezvolte o atitudine pozitivă a elevilor față de școală. E nevoie de multă muncă din partea dascălilor, implicare, empatie, pe scurt - școala să înțeleagă că cea mai importantă și prețioasă resursă de care trebuie să avem grijă este elevul. În această sală avem împreună atât dascălii minunați care au reușit să treacă dincolo de procesul de educație, reușind să ofere elevilor lor un suport moral, lucru atât de rar și atât de important în vremurile pe care le trăim, cât și elevi merituoși, care au demonstrat că vor și pot să-și depășească limitele și că, deși au o vârstă fragedă, se gândesc la viitorul lor și pun deja bazele acestuia".
Viceprimarul Arina Moș a premiat apoi cei 22 de elevi mentori juniori ai Colegiului Tehnic „Mihai Viteazul" care fac parte din grupul-țintă al proiectului.
În timpul evenimentului, pe video-wall-ul din sala mare au rulat imagini din timpul activităților desfășurate de aceștia la orele de practică pe diferite domenii: alimentație publică, cofetar, bucătar, ospătar, coafură-frizerie etc.
Obiectivul proiectului „Școala este șansa ta, împreună vom reuși!" este implicarea elevilor din categorii dezavantajate în diverse activități curriculare și extracurriculare în vederea integrării acestora și îmbunătățirii rezultatelor la învățătură. 
Directorul adjunct al colegiului și coordonatorul acestui proiect, d-na Monica Runcanu a mulțumit catedrei „Aria Curriculară Tehnologii" pentru implicarea de care au dat dovadă în cadrul proiectului.
„Proiectul și-a propus de la început să formeze un grup de voluntari, de mentori adolescenți, care au rezultate bune la învățătură, rezultate foarte bune la practică și care doresc să facă o carieră în domeniul pe care și l-au ales să-l studieze în cadrul colegiului. Știm cu toții că adolescenții sunt mult mai deschiși la o prezentare, la o activitate tematică realizată de către un coleg de aceeași vârstă, fapt observat de altfel în cadrul tuturor activităților pe care le-am desfășurat", a spus directorul adjunct al colegiului, d-na Monica Runcanu.
Directorul Colegiului Tehnic Mihai Viteazul, prof. dr. Ruben Filimon, a făcut apoi o scurtă prezentare a învățământului profesional în România, subliniind că după anul 2009, când în România s-a renunțat la acest tip de învățământ, s-a ajuns apoi la concluzia că fără acest tip de învățământ nu se poate funcționa.
Pentru cei care nu știu, un elev înscris la învățământul profesional dual în Oradea beneficiază de mai multe facilități, respectiv 200 de lei din partea Ministerului, 200 de lei din partea angajatorului și masă și cazare asigurate de Primăria Oradea.
Prezent la eveniment, inspectorul școlar general al Inspectoratului Școlar Județean Bihor, Horea prof. dr. Abrudan, a felicitat conducerea Colegiului Tehnic ,,Mihai Viteazul" pentru acest proiect, apreciind că mesajul „Școala este șansa ta, împreună vom reuși!" este unul cu multe semnificații atât pentru elevi, cât și pentru dascăli, dar și pentru întreaga comunitate.
„Inspectoratul Școlar Județean prin activitatea sa încearcă în permanență să adapteze nevoile de competențe la cerințele pieței muncii. Este important să putem răspunde acestor cerințe și încercăm să o facem cât mai bine prin toate cele 23 de unități de învățământ cu specificul învățământ profesional și tehnic pe care le avem în județul Bihor", a precizat Horea Abrudan, generalul I.S.J. Bihor.
La finalul evenimentului, toți cei prezenți au fost invitați să guste din delicioasele produse de cofetărie aranjate într-un frumos candy bar și pregătite în laboratorul S.C Danessa Impex SRL de mentorii juniori premiați vineri.
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: Elevii de la Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul”, premiați în cadrul proiectului „Școala este șansa ta, împreună vom reuși”!

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:38:21 Ora standard a Europei de Est