Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Vulcaniștii au sărbătorit femeile care și-au dedicat viața activităților STEAM

În perioada 11.02-10.03,

Vulcaniștii au sărbătorit femeile care și-au dedicat viața activităților STEAM

Colegiul Național ,,Samuil Vulcan" Beiuș s-a înscris în cadrul IAU Global Outreach Events (Calendarul evenimentelor Uniunii Astronomice Internaționale) cu activitățile ,,Privind la stele" (coord. prof. Buran Claudia) și ,,Luna femeilor cu contribuții în astronomie" (coord. prof. Bolos Radu), parte a evenimentului la nivel național realizat de NAEC Romania, coord. prof. Elisabeta Ana Naghi.

Astfel, timp de o lună 11.02-10.03, la liceul beiușean s-au desfășurat activități specifice proiectului, participând 200 de elevi. Sub coordonarea prof. Buran Claudia clasele a X-a D (dirig. prof. Heredea Natalia) și E (diriginte prof. Cândea Monica) au realizat prezentări PowerPoint despre femei pasionate de astronomie, a XI-a C (diriginte prof. Benedek Iudit) au îmbinat  Valentine's Day (14 februarie) cu Ziua internaţională a fetelor şi femeilor cu activităţi ştiinţifice (11 februarie) prezentând cupluri pasionate de astro* -nomie, - logie, - nautică sub egida AstroLOVE, a IX-a E (dirig. prof. Bornuz Alina) s-au documentat despre femei cu activități științifice premiate internațional și au realizat pagini de jurnal/prezentări. Elevii clasei a X-a A au realizat desene și videoclipuri (prof. Boloș Radu și prof. Ilieș Mihaela), ai clasei a V-a - desene și animații în Scratch (prof. Copil Olimpia și prof. Dorin-Mircea Rotar), iar clasa a X-a F (coordonați de prof. Buran Claudia și prof. Tamara Motorga) au tradus prezentările primite de la IAU și NAEC și au participat la o dezbatere privind egalitatea de șanse pe care au avut-o sau nu femeile și bărbații preocupați de știință de-a lungul istoriei.  Filologii clasei a XII-a E (coord. prof. Dăngulea Cristina) au realizat eseuri și articole pentru o revista dedicată zilei de 11 februarie și femeilor savant, în general.
La nivel național, sub coordonarea doamnelor prof. Elisabeta Ana Naghi - coordonator Național pentru Educația în Astronomie (NAEC) și prof. Felicia Calmuc,  în 127 de școli s-au desfășurat activități specifice, antrenând peste 800 de profesori și 11.000 de elevi.
La nivelul județului  Bihor au desfășurat activități  Școala Gimnazială Nr. 1 Curățele (coord. prof. Hora Florentina), Colegiul Național ,,Samuil Vulcan" Beiuș (coord. Buran Claudia), Liceul Vocaţional Pedagogic ,,Nicolae Bolcaş" Beiuş (coord. Purtan Sorina), Școala Gimnazială ,,Nicolae Popoviciu" Beiuș (coord. Rada Daniela),  Școala Gimnazială ,,Avram Iancu", Oradea (coord. Dragomir Roxana), Colegiul Tehnic ,,Ioan Ciordaş" Beiuş (coord. Briscan Gabriela), Școala Gimnazială ,,Dacia" Oradea (coord. Cosman Carmen), Școala Gimnazială ,,Georgiu Popa"  Câmpani (coord. Boldor Alexandra) și Colegiul Național ,,Emanuil Gojdu" Oradea (coord. Pușcașiu Dana).
Prof. Claudia Buran
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: Vulcaniștii au sărbătorit femeile care și-au dedicat viața activităților STEAM.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:10:25 Ora standard a Europei de Est