Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

ECO - agenții grădinari în acțiune

La Școala Gimnazială Nr. 11, Oradea

ECO - agenții grădinari în acțiune

În acest an școlar am avut curajul să aplic pentru un proiect cu finanțare și, spre surprinderea mea, proiectul a fost acceptat. Este vorba despre proiectul lansat de Fundația Comunitară Oradea, sponsorizat de Russmedia România, în cadrul programului Plantropolis.

Echipa de proiect este formată din prof. Osvald Gabriela (coordonator de proiect), clasa a IV-a A, prof. Țelea Anca, clasa a IV-a C, prof. Nuță Angela, clasa pregătitoare C, prof. Brezovsky Ramona, clasa pregătitoare D, prof. Matei Carmen, clasa a II-a A, prof. Szabo Anca, clasa a II-a E.  Proiectul adus în atenția dumnealor l-am denumit ,,ECO-agenții grădinari în acțiune" deoarece școala pe care o reprezint are o vastă experiență în acțiuni de reciclare și am putut observa o mare dorință de a introduce practicile de grădinărit în școli. Prin acest proiect am reuşit identificarea unor exemple, care îmbină cadrul teoretic cu cel practic, având impact maxim asupra grupurilor ţintă vizate. Scopul proiectului este să sprijine elevii în dobândirea abilităţilor practice care să-i determine să înţeleagă autonom importanţa conceptelor ecologice fundamentale şi să le aplice în viaţa cotidiană. Deoarece școala noastră a fost reabilitată o parte din teren a rămas liberă, fără o utilitate aparte. Înainte de reabilitare acest spațiu era plin de arbuști, tufe și diverse ierburi, acum este curățat și semănat iarbă. Echipa a gândit că ar putea deveni un mediu propice pentru desfășurarea diverselor activități educative în aer liber. În sala de clasă sunt predate cunoştinţele teoretice şi se desfăşoară mici ateliere de grădinărit şi reciclare creativă: pregătirea răsadurilor, stratificarea seminţelor, reciclarea (refolosirea) PET-urilor. În implementarea efectivă,  grupurile de ,,ECO-agenți grădinari" de 6-10 ani împreună cu adulți vor transforma acest spaţiu într-o adevărata grădină şi vor cultiva soiuri de legume (roşii, ardei, salată, fasole, ridichi, dovlecei), plante aromatice (mărar, pătrunjel, leuştean, levănţică), flori (dalii, crăiţe, zorele) sau fructe (căpşuni). Se poate observa că proiectul va contribui în mod clar la consolidarea relaţiei şcoală-familie-comunitate, facilitând o abordare diferită a acestei relaţii, dar şi a procesului de învăţare şi de formare a deprinderilor.
Participarea activă a copiilor, cadrelor didactice și a societății civile la acest proiect se concretizează în activități practice de educație ecologică, grădinărit și crearea de noi grădini în curtea şcolii. Aceste grădini oferă copiilor oportunitatea de a interacţiona cu natura dar şi de a învăța curricula școlară într­-un mod plăcut și interactiv. Printr­-un program bazat pe instruire interactivă ei au şansa de a vedea cum se dezvoltă plantele și cum cresc din semințe legume și flori.
Pe parcursul proiectului, elevii vor învăţa să grădinărească, să se bucure împreună de activități în aer liber și de rodul propriilor lor eforturi.
Alături de beneficiarii direcți ai proiectului, ceilalți elevi din ciclul primar, colegele învățătoare vor deveni beneficiari colaterali atunci când, în grădina amenajată, vor participa la lecții în natură, vor desfășura diverse activități outdoor sau ne vor da o mână de ajutor când va fi nevoie.
Credem cu convingere că învățarea globală poate fi întărită în mod semnificativ prin oferirea de posibilități elevilor de a se angaja în acțiuni durabile și practice ale grădinăritului școlar. Înființarea și susținerea unei grădini ecologice școlare, utilizarea acesteia ca instrument educațional și de învățare, alături de acțiuni de colectare selectivă a deșeurilor în vederea reciclării vor asigura școlii o serie de beneficii. Elevii întâmpină oportunitatea de a părăsi cei patru pereți ai sălii de clasă, de a-și petrece timpul în afara ei și de a experimenta lumea cu toate simțurile.
Obiectivul general al proiectului
Promovarea înțelegerii și implementării dezvoltării durabile utilizând grădinăritul în școală ca instrument inovator de educație și învățare, alături de acțiuni de colectare selectivă a deșeurilor în vederea reciclării;
Obiective specifice
*Organizarea unor activități practice de educație ecologică, grădinărit în vederea creării unei minigrădini în curtea şcolii
*Stimularea interacțiunilor sociale prin crearea minigrădinii ca spațiu interactiv, astfel încât elevii să se bucure împreună de activități în aer liber și de rodul propriilor lor eforturi
*Facilitarea învățării elevilor cu ajutorul grădinăritului, ca metodă activă, practică şi amuzantă, prin activități cheie de grădinărit: compostarea, însămânțarea, creșterea răsadurilor, plantarea; activitățile de întreținere, cum ar fi menținerea spațiului de locuit pentru plante (prin mulcire, plivire ...), menținerea unei umidități suficiente a solului (prin adăugarea compostului, acoperirea solului cu mulci, udarea sau irigarea, atunci când este necesar); recoltare; în cele din urmă, în creștere, recoltarea și stocarea semințelor
*Aplicarea interactivă și integrată a disciplinelor școlare prin experiențe practice legate de protejarea mediului
*Încurajarea elevilor să facă alegeri, să îşi asume responsabilitatea pentru deciziile lor, să îşi exprime ideile în mod creativ, să se ajute reciproc, să îşi dezvolte abilităţile de gândire critică şi să gândească liber
*Valorificarea deșeurilor .
Continuarea proiectului, pe care ne-o dorim, i-ar face pe copii mult mai responsabili cu mediul înconjurător, i-ar ajuta să lucreze mai bine în echipă, i-ar convinge să guste legumele și verdețurile (cu toții știm cât de mofturoși sunt copiii din zilele noastre) și ar conștientiza că a fi grădinar este o meserie frumoasă care te poate menține sănătos. Activitățile viitoare pentru copii vor include participarea și la activități inovative de terapie prin horticultură în grădina amenajată prin proiect.
Toamna viitoare am putea planta flori și iarna să invităm păsările în grădina noastră, pregătindu-le suporturi de semințe. Primăvara următoare ne-am putea extinde grădina, deoarece mai avem un spațiu în jurul sălii de sport care așteaptă să fie utilizat ca spațiu de învățat afară.
Elevii vor fi îndrumaţi de către cadrele didactice implicate în proiect să înveţe, să observe, să experimenteze, ajungând ca în finalul proiectului care urmează să fie demarat să dobândească acele cunoştinţe care să-i conştientizeze cât de important este să trăim într-un mediu verde, curat şi acest lucru poate fi făcut de fiecare dintre noi.
Cu ajutorul partenerilor implicaţi, pe lângă activităţile demarate, vom încerca crearea unui spaţiu de învăţare în aer liber în grădina şcolii, atât de necesar în situaţia actuală de pandemie. Cu siguranţă, va fi un loc VERDE, PLIN DE CULOARE, atât de necesar şi aşteptat de către copii şi cadre didactice.
Prin activităţile ECO, de conştientizare a importanţei unui mediu curat, vom implica Agenţia de Mediu, prin desfăşurarea unor activităţi de tip vizionare de filmuleţe, discuţii, igienizarea parcului din apropierea şcolii. Cu obiectele care sunt supuse reciclării, vom realiza obiecte care vor fi expuse  şi vândute la un Târg de obiecte reciclate. Cu banii obţinuţi vom cumpăra plante ornamentale cu care vom amenaja grădina şi vom dona unor persoane vârstnice - DAR DIN DAR SE FACE RAI!.
Aceste activităţi vor fi marcate și prin dansuri în curtea şcolii; vom promova astfel MIŞCAREA într-un SPAŢIU PRIETENOS ŞI VERDE.
Cu ajutorul mass-media, a unor sesiuni foto, flashmob vom face cunoscute activităţile noastre şi vom contribui astfel la conştientizarea de către comunitate a importanţei educaţiei, a importanţei păstrării unui mediu curat şi sănătos.
ŞI SĂ NU UITĂM CĂ SCHIMBAREA VINE DE LA FIECARE DINTRE NOI, INDIFERENT DE VÂRSTĂ!
Prof. Gabriela Osvald
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: ECO - agenții grădinari în acțiune.

Trimite email
sâmbătă, 23 noiembrie 2024, 12:12:45 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Conferința anuală ,,Agora”

Ieri, 22 noiembrie 2024, în Aula Albastră a Universității ,,Agora" din municipiul Oradea, s-a desfășurat Conferința anuală ,,Agora" - 2024, cu participarea doamnei rector, conf. univ. dr. Alina Angela Manolescu, a doamnei profesor univ. dr. Adriana Manolescu, președinte fondator, a prorectorilor și decanilor celor două facultăți, cadre didactice universitare, studenți și invitați din partea Primăriei Municipiului Oradea și a Poliției Locale, alți colaboratori ...