Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Green bridge for future

Școala Gimnazială Nr. 1 Roșia lansează proiectul Erasmus+

Green bridge for future

Data de 14 martie 2022 va rămâne în istoria școlii ca și ziua în care a fost lansat primul proiect Erasmus + al școlii, proiectul „Green bridge for future", Erasmus+ - Parteneriate pentru cooperare pe domeniul Educației școlare - KA210 (parteneriate la scară mică /de mică anvergură), având ca număr de referință 2021-2-RO01-KA210-SCH-000048099.

Activitățile proiectului se vor desfășura în perioada martie 2022 - septembrie 2023 în trei instituții școlare: Școala Gimnazială Nr. 1 Roșia - România, Instituto Comprensivo „D. Bramante" - Italia, Gül Çetin Kaur Anatolian High School din Turcia.
Având ca beneficiari elevi de 12 - 15 ani din cele trei țări menționate, proiectul are ca și obiective:
1.Dezvoltarea unui comportament responsabil pentru 50 de elevi (de la cele trei școli) privind protecția mediului;
2.Dezvoltarea de abilități privind explorarea responsabilă a resurselor naturale, patrimoniului cultural și a identității locale;
3.Crearea de activități de colaborare europeană pentru elevii și profesorii implicați în proiect, bazându-ne pe cei trei piloni ai dezvoltării durabile;
4.Creșterea capacității de a folosi tehnologia, limba engleză și creativitatea în implementarea activităților.
Motivația principală a proiectului a fost dorința de-a face parte dintr-o comunitate în care să propunem, să beneficiem de un schimb „de bune practici și proiecte care își propun schimbări în preferințe, consum și stil de viață pentru o planetă mai verde".  Acest schimb de bune practici se va realiza, în special, prin cele trei mobilități transnaționale în care se vor desfășura activități de învățare/predare/formare, la care vor participa câte 11-12 elevi și doi-trei profesori din fiecare școală.
 „Fă ceva care contează!"
Suntem siguri că acest proiect va reprezenta o experiență de învățare fructuoasă pentru toți participanții. Proiectul îi va ajută pe elevii noștri să devină agenți ai schimbării în comunitatea lor, astfel încât aceasta să adopte un comportament responsabil față de natură, asigurându-se astfel premisele unui viitor durabil.
Sperăm că moto-ul proiectului „Fă ceva care contează!" a fost „adoptat" de invitații prezenți la lansare: autorități locale, cadre didactice și părinți. Doar dacă vom conlucra cu toții împreună oportunitatea implementării unui astfel de proiect va produce efecte pozitive la nivelul școlii și în comunitate.
Maria Ujoc

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:49:38 Ora standard a Europei de Est