Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

În perioada 7-10 martie 2022, s-a desfășurat, la Oradea, cea de-a doua reuniune din cadrul Proiectului Erasmus+ ,,Volunteerism and Active Citizenship: from Individuals to Organizations”

Voluntariat și cetățenie activă: de la indivizi la organizații

În perioada 7-10 martie 2022, s-a desfășurat, la Oradea, cea de-a doua reuniune din cadrul Proiectului Erasmus+ ,,Volunteerism and Active Citizenship: from Individuals to Organizations”

În perioada 7-10.03.2022, Colegiul Tehnic ,,Traian Vuia" Oradea a fost gazda celei de-a doua reuniuni din cadrul Proiectului Erasmus+ ,,Volunteerism and Active Citizenship: from Individuals to Organizations - Voluntariat și cetățenie activă: de la indivizi la organizații" 2019-2022, proiect care se derulează cu sprijinul financiar al Comisiei Europene.

La această reuniune au fost prezenți 35 de elevi și profesori din țările partenere - Cipru, Italia, Letonia, Polonia și Bulgaria - care s-au alăturat celor 25 de profesori și elevi din echipa de proiect a României.
Agenda reuniunii a fost una bogată și a combinat întâlniri cu reprezentanți ai unor instituții și organizații locale, activități de voluntariat pe grupe mixte multinaționale, vizite de studiu pentru cunoașterea patrimoniului natural, cultural și istoric al județului nostru.
Reuniunea a debutat cu primirea oficială a delegațiilor din țările partenere la Primăria Oradea.  Aici am fost întâmpinați de dl Călin Corpaș, consilier al primarului, care a susținut o prezentare despre Proiectul Bugetării Participative, un proiect care invită cetățenii să se implice activ prin inițiative concrete în dezvoltarea comunității în care trăiesc. Au fost prezentate proiectele care au fost deja finalizate, cele care sunt în derulare și cele care urmează să fie realizate. S-a anunțat relansarea proiectului cu o nouă abordare, în principal alegerea unor proiecte de mică anvergură care pot fi finanțate și implementate ușor. Dna Angela Lupșea, directorul Fundației pentru Protejarea Monumentelor Istorice Bihor le-a vorbit oaspeților despre istoricul clădirii Primăriei, un edificiu simbol al orașului. Oaspeții s-au bucurat apoi de panorama superbă a orașului nostru, așa cum se desfășoară ea în fața privitorilor, de la cel mai înalt punct din Turnul Primăriei. Ziua de luni a continuat cu o primire la Prefectura Județului Bihor, de către dna Ligia Oala - director al Cancelariei Prefectului și dna Daniela Călinescu, consilier la Departamentul Afaceri Internaționale. În prezentările lor s-a făcut referire la două proiecte de anvergură, i.e. Proiectul ,,Let's do it, Romania!" - cea mai mare mișcare socială din România și Proiectul Recensământului 2022, un proiect de mobilizare cetățenească.
Primirea oficială la liceu s-a realizat în mod tradițional, cu pâine și sare, după care delegațiile au întâlnit conducerea liceului, reprezentantul consiliului elevilor și membrii echipei de proiect din România. Partenerii noștri au avut ocazia să facă un tur al școlii, cu vizitarea principalelor ateliere și laboratoare.
Ziua de marți a fost pentru elevi un prilej de a afla despre valorile europene pe care proiectele Erasmus+ le promovează și de a-și testa cunoștințele despre istoricul și evoluția Uniunii Europene. Toate aceste lucruri s-au realizat prin participarea la un joc educațional ,,Călătorul European"  administrat de dl Tudor Vîlceanu, director al Centrului pentru Strategii de Dezvoltare a Tineretului, Oradea. Ziua a continuat cu un tur de oraș ghidat pentru a prezenta capitala Art Nouveau a României, frumosul nostru oraș Oradea.
Ziua de miercuri a inclus o vizită la Peștera Urșilor, unul dintre obiectivele turistice principale ale Munților Apuseni. Tot în această zonă s-a vizitat Muzeul Etnografic ,,Horea și Aurel Flutur" - o inițiativă cetățenească a unor oameni care au sfințit locul. Muzeul este creația unor fii ai comunității care au avut inspirația de a colecționa, păstra și promova viața tradițională a comunității rurale. Ziua s-a încheiat cu o activitate de ecologizare, realizată cu sprijinul Primăriei din Beiuș.
Ultima zi a reuniunii a inclus implicarea tuturor elevilor într-o activitate de voluntariat, de realizare de obiecte decorative care ulterior vor fi valorificate în cadrul unui târg organizat la noi la școală. Donațiile obținute vor susține o cauză socială, de ce nu poate chiar un mic ajutor acordat refugiaților din Ucraina.
Reuniunea de proiect de la Oradea a fost una foarte reușită și apreciată de toți participanții, ea reprezentând îndeosebi un nou început într-un proiect care a fost amânat timp de doi ani, în contextul pandemiei de Covid 19. Am trăit cu toții momente minunate, am adunat amintiri memorabile și s-au legat prietenii care poate vor dura și peste ani. Cu siguranță, atât elevii, cât și profesorii vor păstra legături strânse și vor căuta prilejuri noi pentru a se revedea.
Următoarea reuniune de proiect va avea loc în Polonia, în perioada 22-25 martie 2022.
Prof. Marcela Urs,
coordonator de proiect
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: În perioada 7-10 martie 2022, s-a desfășurat, la Oradea, cea de-a doua reuniune din cadrul Proiectului Erasmus+  ,,Volunteerism and Active Citizenship: from Individuals to Organizations”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:32:15 Ora standard a Europei de Est