Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Un model de seriozitate și rigoare”

Cristian Tileagă

„Un model de seriozitate și rigoare”

Invitatul lunii aprilie (2009) al serialului „10 vulcanici pentru Europa” a fost Cristian Tileagă, profesor la Universitatea Loughborough din Londra, care se ocupă cu analiza discursului în psihologia socială.

 Coordonatorul acestui proiect, dl profesor Gheorghe Tileagă, l-a introdus pe invitat, spunând despre el ca este „o prezență insolită și insulară”, lucru demonstrat prin faptul că acesta petrece foarte puțin timp în România, întreaga sa activitate academică desfășurându-se pe teritoriul Angliei.
 Activitatea academică a „vulcanicului” este demnă de luat în seamă: absolvent al Facultății de Psihologie din Iași, el lucrează ca și lector din 2004, ajungând ca din 2008 să fie lector în psihologie socială la Departamentul de Științe Sociale al Universității Loughborough.
 Elevii prezenți la întrunire și-au dorit să afle care au fost circumstanțele în care Cristian a ajuns să predea în Anglia, la o universitate de prestigiu. Răspunsul venit din partea invitatului a fost simplu, el subliniind faptul că plecarea sa în Anglia a fost declanșată de o „sumă de circumstanțe”, survenite în urma aplicațiilor la diferite universități din străinătate.
 Referindu-se la universitatea la care predă și la diferențele care există între învățământul românesc și cel britanic, Cristian Tileagă a subliniat faptul că învățământul de acolo este foarte flexibil, elevii având posibilitatea de a alege. În continuare, el a mărturisit că în Anglia se pune accentul pe o gândire pragmatică, iar studenții sunt foarte sensibili la volumul de informații oferit și de aceea este foarte important ca din postura de profesor să vii cu lucruri noi, și precum spunea și invitatul de azi „Dacă ești expert, dă-mi ceva ce nu găsesc altundeva”. Prin această ultimă propoziție cred că este identificată una din problemele majore ale învățământului românesc, și anume lipsa de noutate din partea profesorului.
 Toți cei prezenți în sală și-au dorit să afle care sunt pașii ce trebuie făcuți spre o carieră de succes. Cristian a menționat însă că nu există așa ceva, că nu e nevoie de rețete, cel mai important lucru fiind acela de a te afla pe drum și în acest context trebuie să-ți dezvolți individualitatea.
 Dacă aș sta să-i conturez un portret, tocmai celui care merge pe ideea următoare, și anume „cuvintele nu sunt neutre”, aș putea spune un singur lucru - e genul acela de profesor pe care l-ai asculta ore întregi, captivat de ceea ce spune, fiindcă nu se repetă niciodată și n-ai ajunge să te plictisești în final, ci doar să-ți dorești s-o ia de la capăt și să-ți spună altceva nou. E destul de greu să găsești astfel de persoane, înzestrate cu o expresivitate aparte, cu o inteligență extraordinară, dar mai ales cu un talent fantastic de a-și capta auditoriul.
 În final, cred că Cristian Tileagă întruchipează genul profesorului ideal...
 Știți, când eram puși la școală să vorbim de școala perfectă în viziunea noastră, de profesorul ideal, am ajuns acum la concluzia următoare: fără nicio urmă de exagerare, consider că profesorul ideal este Cristian Tileagă... (Eliza V.)

Trimite email
vineri, 3 ianuarie 2025, 05:41:34 Ora standard a Europei de Est