Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Maratonul lecturii” - o provocare pe viață

Promit să citesc toată viața!

„Maratonul lecturii” - o provocare pe viață

Totul a început cu acea primă activitate desfășurată în comun, de Ziua Internațională a Cititului Împreună (ZICI), când cele două clase I, de la Școala Gimnazială „Oltea Doamna" din Oradea (I B - prof. Codruța Faur și I D - prof. Cristiana Vidican) s-au întâlnit, pentru a se cunoaște mai bine, pentru a povesti despre cărțile pe care le citesc, dar și pentru a recomanda colegilor cartea preferată.

Discutând, au observat că au multe în comun: animale favorite, hobbyuri și modalități de a petrece timpul liber. A fost un prilej foarte bun de a-și împărtăși ce citesc, ce-i motivează să aleagă o anumită carte, cum și ce le-a stârnit interesul.
Astfel a apărut provocarea „Maratonul lecturii", prin care copiii s-au pus serios pe citit. Proiectul a durat trei săptămâni și a fost încurajat de doamna bibliotecar Dana Teședan, cu care am mai avut întâlniri tematice eficiente. Cu fiecare carte citită câștigau puncte. La început, unii au fost cam reticenți pentru că au crezut că vor fi premiați doar primii din clasă, cei care citesc mai repede. Dar au aflat că toți vor fi premiați, fiecare citind în ritmul său; cititul fiind motivul principal, dar urmau ca peste câteva zilele, ei să discute despre cele citite cu colegul de bancă și cu ceilalți, exprimând puncte de vedere, păreri legate de cele citite.
La finalul proiectului (între timp am sărbătorit și Ziua Națională a Lecturii - pe 15 februarie), toți copiii au fost premianți cu diplome, tot în cadrul unei activități comune; un nou prilej de socializare, când și-au expus și admirat tricourile înscrise și ele în concurs (e un fel de a spune): „Fii cool, citește o carte"! Ba mai mult, au făcut o promisiune (de credință) că vor continua să citească toată viața, „semnând angajamentul" cu degetul înmuiat în vopsea, lăsându-și amprenta pe coala albă a unei cărți speciale, carte (,,jurământ"), instituită cu prilejul maratonului.
Bucuria lor, la sfârșitul maratonului, a fost și bucuria noastră, a coordonatorilor acestor copii teribili de motivați, care s-au întors acasă convinși că-i vor motiva și pe părinți să citească împreună cu ei, zi de zi. Am fost încântate să-i vedem plini de elan, dornici să citească și în pauze, dar și la terminarea temelor (după After School). Cu adevărat maratonul i-a ambiționat...
Următoarea provocare va fi, se pare, o întâlnire cu un scriitor de literatură pentru copii, activitate pe care o vom desfășura tot în colaborare cu dna bibliotecar Dana Teședan.
Codruța Faur & Cristiana Vidican  
Foto: Ovidiu Dan
Vedeți mai multe poze (120 de poze) în Galeria foto: „Maratonul lecturii” - o provocare pe viață.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:38:55 Ora standard a Europei de Est