Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Romanian-American Foundation susține proiecte de educație antreprenorială în zece licee agricole din țară

În cadrul proiectului Agribusiness în școală

Romanian-American Foundation susține proiecte de educație antreprenorială în zece licee agricole din țară

În cadrul proiectului Agribusiness în școală, în urma concursului de granturi pentru liceele agricole, organizat de Junior Achievement România, cu sprijinul Romanian-American Foundation, 10 instituții de învățământ vor derula proiecte pe teme de educație antreprenorială și agricolă, care vor implica cadre didactice, elevi și consultanți voluntari din comunitatea locală.

Cele 10 instituții de învățământ care vor beneficia de granturi pentru proiecte de educație antreprenorială în anul 2022 sunt: Liceul Demostene Botez, Trușești, Colegiul Tehnic Valeriu D. Cotea, Focșani, Liceul Tehnologic Nr.1, Valea lui Mihai, Liceul Tehnologic Jacques M. Elias, Sascut, Colegiul Agricol Traian Savulescu, Târgu Mureș, Liceul Tehnologic Agricol Alexandru Borza, Geoagiu,Liceul Tehnologic Dorna Candrenilor, Liceul Tehnologic Nr.1, Salonta, Liceul Tehnologic Alexandru Vlahuță, Șendriceni, Colegiul Național de Agricultură și Economie, Tecuci.
Proiectele includ mai multe tipuri de activități, de la pregătirea teoretică și practică a elevilor,la conectarea cu mediul de afaceri local - traininguri, workshop-uri, întâlniri cu antreprenori locali, târguri de produse/servicii, concursuri de planuri de afaceri, vizite la firme agricole, realizarea unor afaceri pilot.
În anul școlar 2021-2022, proiectul Agribusiness în școală cuprinde și alte componente care contribuie la pregătirea profesorilor și elevilor din liceele agricole, prin oferirea accesului gratuit la resurse de învățare practice și interactive pe platforma J.A. InspireTM, în programul J.A. Educație antreprenorială și studii de caz reale din domeniul agribusiness, precum și oportunitatea de a participa la Incubatorul Național J.A. BizzFactoryTM cu idei de afaceri și start-up-uri.
,,Concursul de granturi susținut de Romanian-American Foundation și implementarea proiectelor de educație antreprenorială în liceele agricole, pornind de la aplicații și activități educaționale gândite și planificate de profesori împreună cu elevii, reprezintă deopotrivă un exercițiu de învățare pentru partea de management de proiect și o oportunitate de dezvoltare a abordărilor și abilităților antreprenoriale. Ne-am bucurat că profesorii și conducerea liceelor au răspuns activ provocării lansate pentru aplicații și, pe parcursul implementării, îi vom sprijini cu resursele necesare și consultanță, pentru că, în acest mod, ne dorim să creăm modele,îmbinând educația agricolă și antreprenorială, care pot fi replicate cu ușurință în comunitatea locală și care îi pot motiva pe tineri să pună în aplicare idei de afaceri în domeniul agribusiness" - Alice Duțu, director Programe, Junior Achievement România.
Prin proiectul Agribusiness în școală, derulat sub umbrela programului Creștem prin Educație Agricolă (C.E.A.), sprijinim liceele agricole să ofere programe educaționale relevante pentru economia locală, care să pună accentul pe formarea viitorilor fermieri și întreprinzători mici și mijlocii din agricultură, prin oferirea de oportunități de învățare prin practică și în strânsă cooperare cu comunitatea locală.
Mihai Cornea

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:01:34 Ora standard a Europei de Est