Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Emoții în premieră pentru elevii clasei a VII-a

Matematica a luat-o înaintea tuturor!

Emoții în premieră pentru elevii clasei a VII-a

Elevii din clasa a VII-a au trăit, astăzi (vineri, 4 mai), emoțiile primei teze cu subiect unic, la nivel de țară. Părerea generală a profesorilor de specialitate și chiar și a elevilor este că nu s-a dat greu. „Un copil bun poate lua 10, dar pentru cei de nivel mediu, volumul de muncă era mult prea mare!”

Cele 11 puncte (item-uri), ca să fie rezolvate în 50 de minute, însemna un ritm de lucru foarte bun, elevul neavând prea mult timp să stea pe gânduri. Unde mai pui că aveai și de desenat trapez, pătrat și triunghiuri, fie și numai pe ciornă, pentru a putea rezolva patru dintre puncte unde se cerea: aflarea înălțimii și perimetrului trapezului isoscel, lungimea laturilor unor triunghiuri (asemenea), latura unui triunghi dreptunghic sau aria unui pătrat. Iar punctul nr. 4, spun profesorii, nu a fost bine formulat: „Scrieți un număr rațional și un număr irațional!”(lăsând loc de interpretări, dacă elevul nu va respecta ordinea din formulare).

Așadar, primul hop a fost trecut. Urmează limba maternă în 10 mai și limba română, pe 17 mai.

Ar mai fi de obiectat faptul că mințile luminate din minister nu au respectat lucruri elementare în ceea ce privește curba efortului pe săptămână și pe zi, din moment ce și-au permis să fixeze o asemenea teză total neinsperat, în ultima zi a săptămânii de lucru pentru elevi, și la o oră la fel de nepotrivită!

Chiar nu s-a găsit nimeni în minister să-i șoptească dlui ministru (care, cică ar fi inginer) să nu fixeze teza tocmai vinerea, și la sfârșitul programului?!

Cât despre corectarea lucrărilor în centre de evaluare, cu doi sau chiar trei profesori pe lucrare, e totuși exagerat de mare deranjul, pentru o armată de profesori. Nu putem ști cât de eficient va fi un asemenea demers educațional.

Prezență sută la sută


La Școala cu clasele I-VIII „Dacia” din Oradea nu a lipsit nimeni de la teză. La ora 12.00, elevii celor cinci clase de-a VII-a își ocupaseră locurile în bănci, în ordine alfabetică, repartizați în opt săli de clasă. Comisia, în frunte e cu directorul școlii, prof. Florian Hava, în calitate de președinte, a luat toate măsurile pentru ca elevii să poată să-și susțină lucrarea în cele mai bune condiții.  (Ovi Dan)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:52:15 Ora standard a Europei de Est