Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Stagii europene - șansa pentru dezvoltare profesională și personală”

Proiect Erasmus + Nr. 2020-1-Ro01-Ka102-078454

„Stagii europene - șansa pentru dezvoltare profesională și personală”

Colegiul Tehnic ,,Ioan Ciordaș" Beiuș este beneficiarul acestui proiect Erasmus+, care s-a derulat pe o perioadă de 18 luni și care se încheie în 30.03.2022.

Proiectul a urmărit încurajarea mobilităţilor în scop educaţional, atât pentru elevii școlii, cât și pentru profesorii VET şi promovarea cooperării între şcoli şi agenţi economici europeni.
Prin acest proiect, organizând activități de formare profesională prin mobilități ale cursanților și stafului VET în companii din străinătate, am răspuns nevoilor școlii pentru dezvoltarea calității educației și internaționalizare prin:
*Creșterea calității în educație prin actualizarea conținuturilor formării la nevoile pieței muncii, asigurând oportunități egale pentru toți formabilii care nu beneficiază de susținere în carieră
*Pregătirea elevilor pentru integrarea pe piața globală a muncii prin asigurarea recunoașterii și transferului rezultatelor învățării la nivel european prin instrumente ECVET
*Armonizarea metodelor și activităților de învățare cu nevoile în materie de abilități, competențe și atitudini ale angajatorilor
*Dezvoltarea de noi parteneriate economice și educaționale și consolidarea parteneriatului european dezvoltat până în prezent
Participanții la acest proiect sunt elevi aflaţi în formare iniţială și profesori VET din Colegiul Tehnic ,,Ioan Ciordaș".
*15 elevi din clasa a X-a A, învățământ liceal, calificarea Tehnician în activități economice;
*15 elevi din clasa a XI-a E, învățământ profesional, calificarea Ospătar (chelner), vânzător în unități de alimentație;
*15 elevi din clasa a XI-a E, învățământ profesional, calificarea Mecanic utilaje și instalații în industrie;
*Opt profesori VET care predau module de specialitate în Colegiul Tehnic ,,Ioan Ciordaș".
Obiectivele specifice ale proiectului
*45 de elevi beneficiari ai unei pregătiri profesionale de calitate în companii de profil și centre de formare profesională europene
*45 de elevi care au dobândit cunoștințe, aptitudini și abilități necesare practicării cu succes a meseriei și competențe transversale, lingvistice, culturale și sociale, dezvoltându-și responsabilitatea, spiritul de echipă, sentimentul de identitate europeană.
*Opt profesori VET cu competențe didactice îmbunătățite în școli VET europene, care vor folosi la clasă achizițiile profesionale dobândite în context internațional în vederea creșterii performanțelor școlare ale elevilor școlii
*45 de elevi și opt profesori VET care prin ECVET beneficiază de transparență în transferul și recunoașterea RI și de oportunitatea transferului acestora pe tot parcursul vieții.
* două parteneriate ECVET reînnoite cu ESCOLA PROFESSIONAL - ASSOCIAÇÃO PARA A FORMAÇÃO PROFISISONAL E DESENVOLVIMENTO DO MONTIJO (AFPDM)  și CENTRO DE FORMAÇÃO PROFISSIONAL DA INDÚSTRIA METALÚRGICA E METALOMECÂNICA (CENFIM) - LISABONA  și un nou parteneriat ECVET încheiat cu Futurum-Coordination of EU Projects din Polonia care ne-a asigurat plasamentele pe domeniul turism și alimentație la: InViteHotel, Marriott Hotel, Active Hotel, Restaurant KamienicapodAniołami, Admi (Dwór Polski) Hotel, din Wroclaw, Polonia, ceea ce a asigurat Colegiului Tehnic ,,Ioan Ciordaș" Beiuș un cadru sustenabil de cooperare transfrontalieră în domeniul formării profesionale.
Rezultatele proiectului
*45 de elevi beneficiari de o pregătire profesională de calitate în companii de profil și centre de formare profesională europene;
*45 de elevi care au dobândit rezultatele unităților de învățare, necesare practicării cu succes a meseriei, dar și competențe transversale, lingvistice, culturale și sociale, dezvoltându-și responsabilitatea, spiritul de echipă, sentimentul de identitate europeană;
*Opt profesori VET cu competențe didactice îmbunătățite în școli VET europene, care vor folosi la clasă achizițiile profesionale dobândite în context internațional în vederea creșterii performanțelor școlare ale elevilor Colegiului Tehnic ,,Ioan Ciordaș" Beiuș;
*45 de elevi și opt profesori VET care prin instrumente ECVET au beneficiat de transparență în transferul și recunoașterea RI și de oportunitatea transferului acestora pe tot parcursul vieții;
*trei programe CDL adaptate cerințelor partenerilor europeni;
În Galeria foto sunt imortalizate câteva aspecte din perioada de formare.
Responsabil cu diseminarea proiectului,
prof. ing. Rodica Monenciu
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: „Stagii europene - șansa pentru dezvoltare profesională și personală”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:33:28 Ora standard a Europei de Est