Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

O sută de zile de școală la ,,Dimitrie Cantemir”

„Steluțele” au sărbătorit

O sută de zile de școală la ,,Dimitrie Cantemir”

Cu mult entuziasm, elevii clasei pregătitoare B, „Steluțele", au sărbătorit împlinirea a 100 de zile de învățătură, joacă și bucurie, petrecute împreună la Școala Gimnazială „Dimitrie Cantemir" din Oradea, condusă cu profesionalism și dăruire de către doamna director Codău Teodora și doamna director adjunct Bálint Beáta Livia.

Încă de la începutul anului școlar, atunci când am stabilit calendarul zilei, pe un panou special, copiii au aplicat câte un cartonaș care arăta numărul zilei de școală. Apropierea de magicul 100 a creat multă emoție și nerăbdare.
Activitățile din această zi au decurs într-un mod special. Elevii, îndrumați de către doamna prof. Pința Mariana, au numărat în cor până la 100, utilizând socotitoarea. Apoi au prezentat lucrurile pe care le consideră deosebite, învățate de când sunt școlari.
Au pătruns în mirifica lume a poveștilor, conduși de studenta practicantă Coste Ana-Maria. Personajele au fost două omizi, Omi și Ida, care pentru a se transforma în doi fluturași care pot să zboare singuri, să viseze, să se joace, aveau de parcurs un drum lung, uneori anevoios, asemeni vieții de școlar.
Fiecare elev și-a prezentat lucrarea dedicată acestui eveniment. Au beneficiat și de ajutorul părinților, care le-au îndrumat creativitatea, ingeniozitatea.
Toate lucrările au fost deosebite. O fetiță a cuprins în lucrare 100 de steluțe, pe 24 dintre ele fiind notate numele colegilor de clasă. Interesantă a fost și lucrarea unui elev care a numerotat 100 de ouă de Paște, pe care le-a așezat într-un coșuleț frumos decorat. Un alt elev a realizat macheta școlii în care învață de 100 de zile.
Am citit apoi împreună 100 de cuvinte, pentru a ne crea și într-un alt mod reprezentarea acestui număr. Lectura a implicat toți elevii din clasă, emoționați de însemnătatea momentului și mândri totodată că sunt capabili să descifreze universul misterios al literelor.
Am organizat și un concurs de matematică, problemele rezolvate de copii fiind inspirate din lumea poveștilor cunoscute de ei. Împărțiți în patru grupe, care purtau numele unor flori de primăvară (grupa Narciselor, Lăcrămioarelor, Lalelelor, Toporașilor), „steluțele" au constatat că prin activități simple și distractive, matematica poate deveni atractivă. 
Cel mai vesel moment a fost atunci când ne-am jucat împreună în curtea școlii, lansând spre cer 100 de baloane.
A fost un eveniment apreciat de toți elevii și de părinții acestora, care au înțeles că timpul petrecut împreună cu copiii dumnealor este cel mai valoros.
Prof. Pința Mariana

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:26:37 Ora standard a Europei de Est