Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Fil(r)e de martie țesute împreună

De 1 și 8 Martie,

Fil(r)e de martie țesute împreună

Dat fiind faptul că luna martie este prima lună a primăverii când toată natura renaște, iar razele soarelui își fac simțită prezența prin gingașa mângâiere, pretutindeni se sărbătorește această lună plină de simbolistică pentru a cinsti Mărțișorul și Ziua femeii, a mamelor.

În baza unui parteneriat încheiat între Școala Gimnazială Nr. 16 (reprezentată de director Bugle Cristian), Grădinița cu Program Prelungit Nr. 25 (director Balaj Lucia Elena), Grădinița cu Program Prelungit Nr. 54 (director Pele Mihaela) și Grădinița cu Program Prelungit Nr. 52 din Oradea (director Sala Ioana), împreună cu structurile sale Grădinița cu Program Prelungit Nr. 35, Grădinița cu Program Prelungit Nr. 41, Grădinița cu Program Normal Nr. 17, în luna martie vor fi implementate două proiecte cu tradiție „Un curcubeu drept mărțișor", care presupune un schimb de experiență și „Din suflet pentru mama", în cadrul căruia se vor desfășura activități artistico-plastice cu scopul de a educa gustul estetic al copiilor.
Printre obiectivele proiectului amintim: dezvoltarea creativităţii elevilor, dezvoltarea imaginaţiei, a gândirii critice, dezvoltarea dragostei şi respectului pentru mamă, exprimarea sentimentelor, trăirilor şi gândurilor prin activităţi literare, plastice, cunoaşterea potenţialului preşcolarilor şi şcolarilor și realizarea unor lucrări practice, creaţii literare şi plastice.
Acest tip de activități reprezintă un cadru ideal pentru descoperirea aptitudinilor în rândul preșcolarilor, unde putem remarca plăcerea cu care aceștia lucrează. În cadrul creațiilor ei abordează diferite aspecte din natură, tradiții, folclor, artă, astfel că preșcolarii sunt învățați să observe frumosul din jurul lor, atenția fiindu-le ghidată către valorile frumosului din viața înconjurătoare.
Finalitatea proiectului constă într-un concurs local de creație concretizat printr-o expoziție plină de culoare, iar felicitările și mărțișoarele  realizate în cadrul proiectului vor fi oferite doamnelor participante la târgul care va fi organizat de 8 Martie.
Cadrele didactice care s-au implicat în desfășurarea acestor proiecte: Burz Nicoleta ,Torj Mirela, Șandor- Costea Lidia, Demian Claudia, Pele Mihaela, Jurcan Anca, Derban Florentina, Nica Veturia, Suciu Diana, Kovacs Beatrix, Brudașcă Ioana, Melinda Poszar, Bungău Simona, Borza Adriana, Badea Anamaria, Rimer Monica, Ardelean Aurelia, Ardelean Raluca, Blândul Florentina Adriana, Buz Antonia, Costea Anca, Dance Ioana Mihaela, Dimeny  Iuliana - Eva, Druța Valeria - Ioana, Duluș Geta, Hapapici Ioana Cristina, Ienciu Coca Dely, Jolte  Mădălina, Juhasz Katalin, Laza Georgiana Matei Ioana, Micu Camelia, Mihoc Anca, Mocan Ramona, Moga - Popa Simona, Nagy Agota, Nan Maria, Nicoraș Geanina, Nistor Andreea, Orțan Dana, Pașcalău Liliana, Pășcuți Ana, Petruț Lavinia,  Pintiuța Ioana, Popa Claudia , Porumb Delia, Pruncuț Ioana, Pușa Florentina, Săcădat Adriana, Săcădat Alina, Șora Marta, Sorban Johanna, Szilagyi Monika,Terebenț Diana, Ujvarosi Magdolna.
Prof. Ardelean Liana & Hus Ramona
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: Fil(r)e de martie țesute împreună.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 17:49:28 Ora standard a Europei de Est