Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Întâlnirea de la Oradea a partenerilor în cadrul proiectului Erasmus Ka229 ,,Together We Are Strong”

Zile de sărbătoare la C.Ș.E.I. ,,Orizont”

Întâlnirea de la Oradea a partenerilor în cadrul proiectului Erasmus Ka229 ,,Together We Are Strong”

C.Ș.E.I. ,,Orizont" Oradea s-a îmbrăcat în haine de sărbătoare, joi, 3 martie 2022, pentru a-și primi oaspeții și invitații.

La Centrul Școlar de Educație Incluzivă ,,Orizont" Oradea se desfășoară activități, în perioada 3-7 martie 2022, în cadrul mobilității din proiectul Erasmus Ka229 ,,Together We Are Strong", proiect cu nr. de identificare: 2020-1-PL01-KA229-081819_5.
Participanții sunt elevi și profesori de la instituțiile partenere proiectului: de la Josip Matos Primary School în Vucovar, Croația, ,,Erdemli Ozel Egitim Uygulama" School, Erdemli, Mersin Turcia, ,,Sakine Nesibe Zamanoglu Ozel Egitim Uygulama" School, Antalia, Turcia și Școala Specială și Centrul Educațional Nr. 4 Cracovia, Polonia.
În prima zi de mobilitate, oaspeții, alături de reprezentanți ai I.Ș.J. Bihor și ai Consiliului Județean Bihor, au fost primiți cu prietenie, pâine, sare și mărțișoare, de către gazde, elevii și profesorii C.Ș.E.I. ,,Orizont" Oradea. Primirea la intrarea în școală a fost un festin, zâmbete și flori, baloane și inimioare. Programul artistic, frumos armonizat, bine pregătit pentru acest eveniment special s-a încheiat cu o horă la care au fost invitați toți cei prezenți.
,,Educație pentru sănătate" și ,,Terapia prin artă"
Activitățile de formare, predare, învățare sunt centrate pe cele două teme înscrise în proiect de către C.Ș.E.I. ,,Orizont" Oradea: ,,Educație pentru sănătate" și ,,Terapia prin artă". Workshopurile sunt realizate de către profesori ai C.Ș.E.I. ,,Orizont" Oradea. Cei 20 de elevi participanți (patru din fiecare instituție școlară parteneră) la ateliere confecționează brățări din lut, realizează frumoase felicitări pentru cei dragi, dau viață obiectelor din ghips prin culoarea aplicată, participă la atelierul de coasere pe etamină, pregătesc salată de fructe și suc de mere cu sfeclă pentru a conștientiza importanța Educației pentru sănătate. Activitățile organizate în cadrul mobilității mai cuprind vizitarea unor puncte turistice de interes internațional: stațiunea Băile Felix, Salina Turda, Aquapark Oradea.
În lunile următoare, câte patru elevi și profesori ai C.Ș.E.I. ,,Orizont" Oradea vor participa la mobilitățile din Antalia, Turcia și Cracovia, Polonia.
Obiectivele proiectului urmăresc integrarea atât a elevilor cât și a profesorilor în grupurile transnaționale, dezvoltarea experienței cognitive, culturale, sociale, deschiderea spre multiculturalismul european, promovarea deschiderii și toleranței dintre elevi, participarea la activități care să îi ajute pe elevi să își descopere abilitățile și talente, stabilirea de schimburi de experiență interșcolare, crearea unei campanii sociale care să introducă oamenii cu dizabilități în societate, ca cetățeni cu drepturi egale, deschiderea spre provocări, construirea permanentă a unei echipe interdisciplinare. Toate activitățile înlesnesc crearea de prietenii, schimb de experiență, dezvoltă abilități pe care toți cei implicați le vor folosi în viitor.
Prof. Cărădan Adina,
coordonator proiect
Foto: Ovidiu Dan
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: Întâlnirea de la Oradea a partenerilor în cadrul proiectului Erasmus Ka229 ,,Together We Are Strong”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:30:41 Ora standard a Europei de Est