Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Întâlnire cu prozatorul Cătălin Dorian Florescu

Luni, eveniment deosebit la Facultatea de Litere

Întâlnire cu prozatorul Cătălin Dorian Florescu

În organizarea catedrei de limba și literatura română și a departamentului de limba și literatura germană, Facultatea de Litere a universității orădene a găzduit un eveniment unic. Deși, în cadrul acestei facultăți întâlnirile cu scriitori sunt organizate periodic, evenimentul desfășurat luni, 13 aprilie 2009, s-a bucurat de unicitate.

 În primul rând, acest lucru i s-a datorat invitatului special, prozatorul român de expresie germană Cătălin Dorian Florescu. Unice au fost prestația și contactul stabilite de autor cu publicul, unică a fost reacția acestuia, care mai bine de două ore, în număr de peste o sută, a savurat din plin întâlnirea cu renumitul scriitor.
 Cătălin Dorian Florescu, autor foarte cunoscut în spațiul literar german, și des premiat, nu este, din păcate, la fel de cunoscut și recunoscut în mediile culturale și universitare românești. Nu este însă și cazul Universității din Oradea. Aici, interesul studenților și cadrelor didactice pentru acest autor a fost dovedit și la întâlnirea de luni.
 În zi de Paște catolic, într-o frumoasă zi de aprilie, întâlnirea a însemnat pentru toți cei prezenți - organizatori, spectatori și invitat -, un moment rar, dătător de speranță pentru toți cei interesați de esența literaturii și vieții, în general, dar și pentru cei care și-au făcut din literatură o profesie didactică sau de credință.
 Autorul a fost prezentat de lectorul univ. dr. Florin Cioban, cel care încă de la începutul anilor 2000 încearca să îl apropie pe scriitorul român și elvețian, în același timp, de studenții săi, de cadrele didactice pe care le îndrumă, de cititorii orădeni, în general. Pentru a se înscrie încă de la început într-un bilingvism foarte potrivit autorului, în limba germană, un cuvânt de deschidere a prezentat lector univ. dr. Veronica Buciuman.
 Rămânând în aceeași alternanță a limbilor română și germană, scriitorul Cătălin Dorian Florescu și-a prezentat într-o manieră originală și captivantă romanele publicate anterior: „Vremea minunilor”, „Drumul scurt spre casă” și „Maseurul orb”. Din ultimul roman, publicat doar în limba germană, autorul a citit fragmente relevante. În premieră, înainte chiar de a fi apărut traducerea, publicul a avut revelația unor consistente fragmente de lectură în limba română, din romanul care urmează să apară și la noi: „Zaira”, roman care deja suscită interes.
 Deși întrebările ar fi putut curge încă mult timp, deși dialogul, atât de interesant, se lăsa greu încheiat, manifestarea a avut un final fericit, marcat de aplauze îndelungate...
 Felicitări organizatorilor pentru inițiativă, buna organizare și reușita manifestării. S-a dovedit astfel că literatura e vie, palpabilă și fascinantă, că există interes pentru literatură, dar că acesta trebuie cultivat și promovat tocmai acolo unde poate rodi cel mai frumos: în amfiteatrul facultății de litere... (Angelica B.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:53:19 Ora standard a Europei de Est