Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Dialog între mediul de cercetare-inovare și companii din domeniile tehnologiilor emergente

Vineri, la Universitatea din Oradea

Dialog între mediul de cercetare-inovare și companii din domeniile tehnologiilor emergente

Universitatea din Oradea a fost, vineri, 25 februarie 2022, gazda unui eveniment dedicat dialogului între mediul de cercetare-inovare și companii din domeniile tehnologiilor emergente: robotică, automatizări, micro-electronică, materiale noi, Industry 4.0.

La întâlnirea care a avut loc în sala Consiliului de Administrație al Universității din Oradea, a fost luat parte și ministrul Cercetării, Inovării și Digitalizării, dl. Marcel Boloș. Alături de domnia sa au fost prezenți reprezentantul Agenției de Dezvoltare Regională Nord-Vest, Cristian Otgon, și directorul Agenției de Dezvoltare Locală Oradea, Alina Silaghi.
Universitatea din Oradea a fost reprezentată și ea la cel mai înalt nivel: rectorul, prof. univ. dr. habil. ing. Constantin Bungău, prorectorul, prof. univ. dr. Anca Dodescu, președintele Senatului Universității, conf. univ. dr. Vasile Căuș, prof. univ. dr. Eugen Macocian, decanul Facultății de Informatică și Științe, mai multe cadre didactice universitare și cercetători din domeniul specializărilor tehnologice.
La masa rotundă au luat parte reprezentanții a peste 20 de firme, care lucrează în  zona tehnologiilor de vârf și ai unor IMM-uri de profil din Oradea.
Domnul rector a susținut cuvântul de deschidere și de bun venit și a vorbit despre ,,importanța colaborării dintre mediul privat și Universitatea din Oradea, mai ales în ceea ce privește cercetarea, instituția orădeană fiind un actor important în acest domeniu".
Marcel Boloș, ministrul Cercetării, Inovării și Digitalizării, a declarat că, deși au trecut puține zile de la momentul în care a preluat acest mandat, este hotărât să obțină sume cât mai consistente, din fondurile alocate de Uniunea Europeană pentru domeniul înaltelor tehnologii. Proiectele care vor fi finanțate sunt, după cum a spus ministrul Boloș, cele ce țin de domeniul cercetării și digitalizării, dezvoltarea parcurilor științifice și tehnologice, a sistemelor de inovare și transferul de înalte tehnologii. „Dorim să sprijinim Universitatea din Oradea în vederea dezvoltării ei, mai ales în ceea ce privește continuarea investițiilor în Centrul de Transfer Tehnologic Smart Industries al Universității", a subliniat înaltul reprezentant guvernamental. Domnia Sa și-a arătat mulțumirea pentru buna colaborare dintre U.O. și Primăria Oradea, informație pe care a dobândit-o de la domnul primar, Florin Birta, în timpul întâlnirii la care a participat înainte de a veni la universitate.
Domnul Cristian Otgon a prezentat celor prezenți planul care urmează să fie implementat după ce negocierile cu U.E. se vor desfășura și a dat asigurări reprezentanților mediului privat și a IMM-urilor că se va ține cont de părerile lor.
„Scopul acestei întâlniri a fost acela de a aprofunda dialogul și înțelegerea nevoilor de la nivelul mediului privat și de a armoniza oferta de cercetare-inovare, cu valorificarea tehnologică, de la nivelul Universității din Oradea. Astfel, credem noi, putem crea cadrul ideal pentru ca dialogul să fie realizat în prezența autorităților naționale și regionale, relevante în ceea ce privește demersurile din aria inovării și transferului tehnologic", a explicat prof. univ. dr. ing. habil. Constantin Bungău, rectorul Universității din Oradea.
Reprezentanții Universității din Oradea și oaspeții lor au subliniat faptul că întâlnirea a fost importantă, în contextul dezvoltării Parcului Științific și Tehnologic Bihor și a Centrului de transfer tehnologic - Smart Industries, al Universității din Oradea. Cei prezenți au încercat să identifice, împreună, direcțiile de dezvoltare propuse prin Strategia de Specializare Inteligentă a regiunii Nord-Vest, pentru 2021-2027, și modul în care acestea pot fi aliniate ofertelor de finanțare prin Fondul European de Dezvoltare Regională.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:37:34 Ora standard a Europei de Est