Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Pe „Tărâmul dinozaurilor”... la Grădinița Nr. 52

Cum e să sădești în sufletul și mintea preșcolarilor sâmburele dorinței de cunoaștere

Pe „Tărâmul dinozaurilor”... la Grădinița Nr. 52

Preşcolarii grupei mici din cadrul Grădiniței cu Program Prelungit Nr. 52 din Oradea, sub îndrumarea cadrelor didactice, prof. Hus Ramona și Ardelean Liana, timp de o săptămână au pășit pe „Tărâmul dinozaurilor" pentru a învăța despre aceste viețuitoare misterioase.

Încă din prima zi a săptămânii, micii curioși au fost primiți în grupa amenajată ca un muzeu, dedicat animalelor preistorice, asigurând dorința de învățare prin descoperire.
Secretele unei lumi demult dispărute au fost descoperite cu ajutorul enciclopediilor, astfel, la centul Bibliotecă, copiii au răsfoit cartea uriașă a dinozaurilor, au privit imagini tridimensionale despre diferite tipuri de dinozauri cu ajutorul ochelarilor speciali 3D, au trasat elemente grafice ajutând fiecare dinozaur să ajungă la adăpostul său. Prin experimentul științific cu caracter aplicativ, desfășurat de fiecare preșcolar, aceștia au constatat cu uimire cum amestecul bicarbonatului de sodiu cu oțetul au dus la o reacție puternică, fiind creată astfel „erupția vulcanică". Jocul de rol, „De-a paleontologul" și activitățile de la centrul „Nisip și apă" le-a permis preșcolarilor să descopere fosile de dinozauri, pe care le-au dezgropat cu mare atenție și le-au pregătit pentru a fi studiate cu ajutorul lupei, în final fiind reconstituite scheletele pentru câteva specii de dinozauri. În nisipul kinetic au observat amprentele lăsate de aceste creaturi, după care am citit povești despre dinozauri prietenoși, am învățat cântecul și dansul acestora, ne-am confecționat măști, brățări speciale și am colorat mulți dinozauri. Cu ajutorul mulajelor de silicon, cadrele didactice au realizat forme de schelete pentru Pterandon, T-Rex și Brabchinozau, ce au fost pictate de micii artiști, creațiile fiind duse acasă pentru ca învățarea să fie continuată împreună cu părinții.
Prin toate activitățile din această săptămână am încurajat explorările, exercițiile, încercările și experimentările ca experiențe de învățare, astfel că avem convingerea că am reușit să sădim în sufletul și mintea preșcolarilor acel sâmbure al dorinței de cunoaștere a lumii ce-i înconjoară.
Prof. Ardelean Liana
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: Pe „Tărâmul dinozaurilor”... la Grădinița Nr. 52.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:52:38 Ora standard a Europei de Est