Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Încă 12 platforme de colectare a deșeurilor în județul Bihor

Pe lângă cele patru (din Aleșd, Beiuș, Marghita și Salonta)

Încă 12 platforme de colectare a deșeurilor în județul Bihor

Pe lângă cele patru care sunt în execuție în Aleșd, Beiuș, Marghita și Salonta, Consiliul Județean Bihor pregătește extinderea rețelei de platforme pentru colectarea deșeurilor și în alte zone. În acest sens, vicepreședintele Mircea Mălan a convocat o întâlnire cu primarii a 12 comune din județ.

Centrele de colectare a deșeurilor prin aport voluntar vor fi construite în comunele: Sântandrei, Tinca, Ceica, Oșorhei, Tileagd, Vadu Crișului, Bratca, Popești, Săcuieni, Valea lui Mihai, Sânmartin și Sânnicolau Român. Cele 12 primării vor semna un contract de asociere cu Consiliul Județean Bihor. Acesta va fi supus aprobării în ședința ordinară din luna februarie.
„Ne dorim să dezvoltăm un sistem care să acopere întreg județul. Anul acesta ne propunem să realizăm proiectarea celor 12 platforme și să lansăm licitația pentru execuția lucrărilor. Acestea ar putea fi finanțate cu fonduri europene, prin actualul Program Operațional Infrastructură Mare (P.O.I.M.) sau prin Planul Național de Redresare și Reziliență (P.N.R.R.)", a precizat Mircea Mălan, vicepreședintele C.J. Bihor.
Pentru realizarea acestor investiții, este necesar ca fiecare unitate administrativ-teritorială să transfere Consiliului Județean Bihor un teren cu o suprafață de minimum 3.000 de metri pătrați. Autoritatea județeană va construi platformele, apoi le va transfera în administrarea primăriilor.
Vă reamintim că sunt în execuție patru centre de colectare a deșeurilor cu aport voluntar în Aleșd, Beiuș, Marghita și Salonta. Lucrările au început pe 2 februarie, termenul de execuție fiind de 120 de zile.  Constructorul este SC DA VINCI CONSTRUCT & PROIECT SRL (lider de asociere) - SC ANTREPRIZĂ CONSTRUCȚII EDILITARE SRL. Valoarea totală a ofertei câștigătoare este 4.661.514,73 lei, fără TVA.
Consiliul Județean Bihor construiește și dotează platformele. Atât cele care sunt în execuție, cât și cele 12 propuse vor fi finanțate din fonduri europene.
Primăriile vor asigura condițiile necesare exploatării acestor centre de colectare separată a deșeurilor și vor crea regulamentul prin care acestea vor putea deservi și alte unități administrativ-teritoriale. Fiecare cetățean va putea depozita, cu titlu gratuit, pe o perioadă de minimum trei ani, toate acele categorii de deșeuri care nu sunt ridicate de către operatorul de salubritate.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:20:14 Ora standard a Europei de Est