Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Prima conciliere dintre o companie și o bancă, în cadrul C.S.A.L.B.

Premieră în România

Prima conciliere dintre o companie și o bancă, în cadrul C.S.A.L.B.

Pentru prima dată în România, o firmă și o instituție financiar-bancară și-au rezolvat nemulțumirile prin negociere, în cadrul Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (C.S.A.L.B.).și nu au mai apelat la instanță.

În același timp, zeci de procese aflate în diferite stadii în instanțe se opresc la cererea consumatorilor sau la recomandarea băncilor, pentru a se soluționa amiabil, cu ajutorul unui conciliator C.S.A.L.B. În relație cu persoanele juridice C.S.A.L.B. poate soluționa doar litigii care au ca obiect serviciile/instrumentele de plată sau emiterea de monedă electronică.
Schimbul valutar, motiv de conciliere
Peter Papp planifică o investiție de aproximativ 1 milion de euro în Harghita. Transferul sumei de peste 100 milioane de forinți se face prin conversia acesteia în echivalent Euro. Premisele unei dispute (alegerea conturilor implicate în transfer) care putea lua calea instanței au fost dezamorsate în cadrul unei concilieri pentru care ambele părți au plătit aproximativ 990 de lei.
Peter Papp, administrator companie: Voi face o investiție mare în Harghita, voi construi o pensiune. Din greșeală am transferat forinți în contul de Euro. Banca a făcut conversia automat, fără să mă anunțe și la un curs defavorabil, iar din tranșa de transfer pe care o făcusem, pierderea din cauza cursului era de peste 20.000 de euro. Din fericire am găsit înțelegere la B.C.R. și am reușit să recuperez 15.000 de euro, după doar două săptămâni de negocieri. Încă un lucru bun a fost că B.C.R. mi-a spus că putem rezolva problema prin intermediul C.S.A.L.B. Din punctul de vedere al parteneriatului de afaceri, banca a procedat corect față de mine. Îi mulțumesc mult domnului Mircea Stroe, conciliatorul din acest caz. Mi-a arătat că înțelege problema mea și că vrea să o rezolve, mai ales prin felul în care a condus negocierea și a recomandat băncii să vină cu o ofertă îmbunătățită. Este un profesionist desăvârșit.
Dana Dima (Demetrian), vicepreședinte B.C.R: Mă bucur că am inițiat acest proces pentru persoane juridice în relație cu C.S.A.L.B., pentru că este un pas important nu numai pentru companii, dar și pentru sistemul bancar. Concilierea în sine este un act de eficientizare a relației de business, un act etic pe care toți ni-l dorim și, până la urmă, este și un act de educație financiară. Un astfel de proces propus de C.S.A.L.B. eficientizează timpul pe care toți îl alocăm unor posibile litigii, resursele financiare și resursele legale. Câștigăm, de fapt, o relație pe termen lung cu clienții noștri și clienții se bucură de beneficiile unei astfel de concilieri. Cu toții trebuie să avem încredere în conciliatori deoarece sunt oameni cu o largă expertiză. Cred că arătăm responsabilitate dacă facem pasul spre conciliere.
Mircea Stroe, conciliator C.S.A.L.B.: Ambele părți au înțeles din primul moment - și le-am și explicat acest lucru - că o soluționare favorabilă presupune niște concesii reciproce. Important este ca astfel de litigii să nu blocheze inutil mecanismele de business. În dinamica unei societăți este necesar ca litigiile care au o la bază neînțelegeri de acest tip să fie rezolvate în cel mai scurt timp, nu să aștepte rezolvarea ani de zile în instanță. Banii trebuie să circule, nu să stea blocați în proceduri administrative și judiciare din care ar pierde toate părțile implicate.
Zeci de procese între consumatori și bănci întrerupte. Părțile aleg concilierea
„Cazul prezentat, așa cum s-a întâmplat până acum, și-ar fi găsit rezolvarea în instanță. Din fericire, cele două părți au ales să rezolve problema amiabil. Într-un  parteneriat de afaceri se întâmplă și situații ca aceasta, în care banca să se simtă îndreptățită de lege, iar partenerul de afaceri să se simtă penalizat prea aspru pentru o simplă eroare. Practic, concilierea este cea care reușește să apropie și să împace opiniile divergente ca acestea. Teoretic, C.S.A.L.B. poate concilia și relația dintre persoane juridice încă de acum doi ani, însă unele mecanisme par uneori prea utile ca să fie și adevărate. Poate de aceea abia acum avem prima conciliere dintre persoane juridice, în România. În cei doi ani de când serviciile noastre se adresează și persoanelor juridice, Centrul a primit doar nouă cereri de conciliere de la diverse companii. Aproape toate vizează costul creditelor contractate și nu au ca obiect serviciile/instrumentele de plată sau emiterea de monedă electronică, singurele categorii de spețe pe care le putem supune negocierii, potrivit legii.
În același timp, semnalăm și o tendință care ne bucură: tot mai multe procese dintre consumatori și bănci încetează, pentru că părțile doresc să se înțeleagă amiabil în cadrul C.S.A.L.B. Anul trecut au fost 67 de cazuri. Anul acesta, într-o lună și jumătate, sunt deja 20 de procese oprite din acest motiv. În aceste cazuri, prin hotărârile date în cadrul C.S.A.L.B. s-au restituit diferite sume de bani. Este una din recomandările pe care le-am transmis băncilor la începutul anului: să soluționeze prin conciliere cât mai multe nemulțumiri ale consumatorilor înainte sau chiar după ce au ajuns în instanță", spune Alexandru Păunescu, membru în Colegiul de Coordonare al C.S.A.L.B.
 
Un material video cu opiniile părților implicate în acest caz puteți urmări aici:
https://youtu.be/S-RPVOGuR10

Mai multe informatii găsiți aici:
Legeanr. 209/2019: https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocumentAfis/219736
Legea nr. 210/2019: https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocumentAfis/219752

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:31:47 Ora standard a Europei de Est