Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Solar Power Educationand Learning” („Educația și învățarea despre energia solară”)

O echipă a Școlii Gimnaziale „Avram Iancu” Oradea a participat la a treia mobilitate a proiectului Erasmus+

„Solar Power Educationand Learning” („Educația și învățarea despre energia solară”)

Școala Gimnazială „Avram Iancu" implementează, în perioada octombrie 2019- septembrie 2022, un proiect Erasmus+ finanțat de Comisia Europeană.

Titlul proiectului este ,,Solar Power Educationand Learning" și are scopul de a oferi elevilor din diferite țări oportunitatea de a face un schimb de experiență prin intermediul căruia să cunoască alte culturi,  alte sisteme educaționale și să își dezvolte cunoștințele despre energia solară.
În săptămâna 14-18 februarie 2022, o echipă formată din elevi și profesori a reprezentat școala în cea de-a treia mobilitate a proiectului care a fost organizată de școală parteneră din Lisabona, Portugalia.
Activitățile au vizat workshopuri variate: confecționarea și utilizarea unor cadrane solare, prezentarea sistemului solar, asamblarea panourilor solare pentru a produce curent electric, pentru a-și încărca telefoanele sau pentru a alimenta un bec, măsurarea curentului produs de panourile solare, vizită la Universitatea Politehnică din Setubal, Departamentul de Energetică, Electronică și Ingineria Mediului unde elevii au avut ocazia să vadă diferite modalități de producere a energiilor regenerabile și nu în ultimul rând prezentarea unor momente culturale și vizite la unele obiective turistice.
Pe lângă toate acestea, elevii au avut ocazia de a-și exersa competențele de limba engleză, îndemânarea, dar și capacitatea de a se adapta la nou și de a rezolva sarcini de lucru cu care nu au mai avut tangență. Felicitări celor trei eleve care au reprezentat atât de frumos școala noastră, conducerii școlii pentru sprijinul permanent, membrilor echipei de proiect și coordonatoarei de proiect, prof. Roxana Voicu.
În prezent, revoluția  energetică reprezintă calea sigura către un viitor fără energii nucleare și către o societate preocupată de sustenabilitate. Este absolut necesară creșterea nivelului de conștientizare în ceea ce privește folosirea eficientă a resurselor de energie, precum și identificarea unor alternative ecologice.
Proiectul se concentrează în mod special asupra soarelui ca element principal al sistemului solar și ca sursă de energie în toate culturile și pentru toate formele de viață.
Dintre obiectivele  proiectului se pot enumera: formarea abilităților civice pentru păstrarea unui mediu curat și sănătos, dobândirea de noi cunoștințe în ceea ce privește producerea și utilizarea sustenabilă a energiei solare, dezvoltarea competențelor  de comunicare și îmbunătățirea  competențelor lingvistice.
Proiectul este coordonat de o școală din Bulgaria și are drept parteneri școli din Italia, Croația, România, Portugalia și Turcia.
În perioada următoare, proiectul va continua cu mobilitățile programate în luna mai, în România, respectiv în luna iunie, în Bulgaria.
Prof. Florica Iovan,
responsabil diseminare
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: „Solar Power Educationand Learning” („Educația și învățarea despre energia solară”).

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:29:05 Ora standard a Europei de Est