Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Omagiu marelui sculptor Constantin Brâncuși, patronul spiritual al Liceului Tehnologic ,,C-tin Brâncuși” din Oradea

La 146 de ani de la naștere,

Omagiu marelui sculptor Constantin Brâncuși, patronul spiritual al Liceului Tehnologic ,,C-tin Brâncuși” din Oradea

Constantin Brâncuși, unul dintre cei mai de seamă sculptori ai secolului XX, este patronul spiritual al Liceului Tehnologic de construcții care-i poartă numele.

Cu ocazia împlinirii a 146 de ani de la nașterea acestuia, marele sculptor a fost omagiat de elevii din clasele a IX-a A, a X-a A și a X-a B, care au realizat desene grafice cu operele brâncușiene și diverse prezentări despre viața și opera marelui artist. Activitatea a fost organizată și coordonată de doamnele profesoare Monica Nistor și Angela Chiș.
Fascinați de viața marelui artist, urmărită în filme documentare, de călătoria acestuia din satul gorjean Hobița până la Craiova, București, Paris sau New York, dar și de ambiția și munca depusă de acesta până la a deveni un artist recunoscut internațional, elevii brâncușieni și-au etalat și ei talentul la desen și folosirea unor aplicații pentru a omagia viața și opera marelui artist.
A fost interesant pentru elevii brâncușieni să descopere cine și în ce măsură a influențat viața și traiectoria artistică a sculptorului,începând de la mama acestuia și continuând cu profesorii, muzele și prietenii ori criticii care, într-o anumită măsură au contribuit la opera acestuia. Au aflat astfel că sculpturile sale sunt realizate în diverse materiale:lemn (de stejar sau de castan), marmură sau bronz, sunt de inspirație folclorică ori sunt lucrări abstracte: capete ovoidale și păsări în zbor.
De asemenea elevii au descoperit cum au fost realizate unele dintre creațiile marelui sculptor, în special complexul de la Târgu-Jiu: Coloana Infinitului, Masa tăcerii și Poarta Sărutului. Au fost impresionați să descopere cât de scump se vând lucrările lui Brâncuși, dar și faptul că acestea ar fi putut aparține statului român prin testament, dar au fost refuzate, pe motiv că arta acestuia ar fi decadentă. Multe dintre capodoperele create de Brâncuși sunt expuse în Muzeul Național de Artă Modernă din Paris, statul francez fiind bucuros să accepte o astfel de donație (inclusiv atelierul acestuia). Sculpturile lui Brâncuși au fost expuse la galerii de artă din Statele Unite ale Americii, India sau din Paris, asigurându-și astfel faima internațională acestea fiind cumpărate de colecționari din toată lumea și abia mai târziu lucrările marelui artist au fost cunoscute și publicului din România.
Documentarele vizionate au adus în atenția elevilor și alte lucruri despre Brâncuși cum ar fi servirea celor care-i treceau pragul atelierului din Paris cu mămăligă cu brânză, dar și cu glume, despre viața boemă a artistului ori despre femeile frumoase și celebre care l-au inspirat pe acesta.
Elevii brâncușieni au învățat o lecție prețioasă cu această ocazie, nu doar despre geniul lui Brâncuși, cât mai ales că lucrurile prețioase se obțin prin studiu și multă muncă.
Prof. Monica Nistor
Găsiți mai multe imagini și filmulețe documentare aici:
https://ro.padlet.com/mnistorbh/wwm87ayzm47bd8me

Trimite email
duminică, 22 decembrie 2024, 08:20:38 Ora standard a Europei de Est