Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Proiectul ,,Listen and respect”/,,Ascultă și respectă”

La Centrul Școlar de Educație Incluzivă ,,Bonitas”

Proiectul ,,Listen and respect”/,,Ascultă și respectă”

În perioada 20-26 februarie 2022, se derulează în cadrul Centrului Școlar de Educație Incluzivă ,,Bonitas" activități specifice din cadrul proiectului Erasmus de mobilitate și schimb de experiență pentru studenți. Proiectul a ajuns la cea de-a cincea mobilitate, în perioada 2019-2021, derulându-se mobilități la școlile partenere din Cehia, Slovacia și Italia.

Proiectul poartă numele ,,Listen and respect"/,,Ascultă și respectă". Tema proiectului este dată și de denumire: ascultare, respectare, atenție față de semeni. Colaboratori în cadrul proiectului sunt școlile a cinci țări: Cehia, Slovacia, România, Italia, Grecia,  coordonatorul proiectului fiind școala din Cehia. Fiecare școală în funcție de specificul  acesteia are o temă anume. Tematica abordată de Centrul Școlar de Educație Incluzivă ,,Bonitas"  este ,,Drepturile copilului".  Acesta este un subiect abordat în mod aprofundat în cadrul activităților didactice ale profesorilor instituției, derulând activități specifice cu elevii școlii de-a lungul anilor. Săptămâna aceasta toate activitățile planificate de către echipa de organizatori al C.S.E.I. ,,Bonitas" au firul comun al tematicii date și anume aprofundarea cunoștințelor despre drepturile copilului, conștientizarea importanței cunoașterii acestora atât de către copii, cât și de către adulți, chiar profesori. Un produs al activității proiectului este pregătirea de către echipa fiecărei țări partenere a unei cărți de benzi desenate,în care elevii, solicitați și îndrumați de către profesorii coordonatori, au ilustrat diferite drepturi ale copilului .Toate creațiile vor fi compilate într-un singur manual menit să fie folosit de către profesori pentru a  învăța viitoarele generații despre noțiunea de ,,drepturi ale copiilor"  în fiecare școală participantă la proiect.
Un alt obiectiv al proiectului este înființarea consiliului elevilor în cadrul C.S.E.I. ,,Bonitas". Fiecare școală din  țările partenere au deja înființate aceste consilii al elevilor, parlament școlar fiind termenul folosit în cadrul proiectului. Expert și mentor în metodologia derulării activității consiliului elevilor este școala din Cehia. În toamna anului trecut, echipa de profesori și elevi au pornit procedurile specifice înființării consiliului de elevi, în conformitate cu metodologia națională și implementând exemplele de bună practică însușite de la partenerii cehi și slovaci. Astfel la începutul lui octombrie s-au derulat  activități  specifice perioadelor electorale, fiecare elev și-a votat favoritul dintre cei care și-au exprimat dorința de a face parte din consiliul elevilor. Aleșii și-au început mandatul prin organizarea de activități interactive pentru colegii lor cu ocazia sărbătorilor de Moș Nicolae și Sfântul Valentin, iar în continuare vor avea de organizat o excursie astfel vor avea ocazia să-și demonstreze cunoștințele de management financiar acumulate. Alfabetizarea financiară a fost tematica mobilității din Slovacia la care a luat parte și președintele consiliului elevilor al C.S.E.I. ,,Bonitas",astfel având ocazia să se familiarizeze cu acest proces. Desigur, activitatea consiliului de elevi, având în vedere particularitățile de dezvoltare a copiilor, este supervizată de către coordonatorul echipei de proiect al școlii, prof. Adriana Kincses, respectiv de către consilierul educativ al C.S.E.I. ,,Bonitas", prof. Kulcsár Adina.
Următoarea mobilitate, programată pentru luna mai a acestui an, va fi și ultima mobilitate din cadrul proiectului. Acesta va avea loc la partenerii greci, instituția 2nd Gymnasium of Chios, din insula Chios, tema fiind ,,Actele caritabile".  În acest sens membrii consiliului elevilor vor avea de organizat și derulat o activitate de strângere de fonduri pentru un orfelinat din Chios. Toate aceste activități au scopul de a-i învăța pe elevii noștri cum să organizeze evenimente, să își dezvolte abilități de management financiar, cum să discute cu colegii lor, cu profesorii și conducerea școlii pentru a-și face auzită vocea pentru a fi ,,Ascultați și respectați".
Elevii și profesorii însoțitori din școlile partenere au participat cu plăcere la activitățile desfășurate în cadrul acestei penultime etape din  cadrul proiectului Erasmus+ ,,Listen and respect".
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: Proiectul ,,Listen and respect”/,,Ascultă și respectă”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 15:25:55 Ora standard a Europei de Est