Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Gânduri către Eva Heyman

În parteneriat cu Liceul de Arte

Gânduri către Eva Heyman

În cadrul parteneriatului încheiat cu Liceul de Arte din Oradea, elevii clasei a XII-a, coordonaţi de domnul profesor Cristian Ciorba, au participat la activitatea „Gânduri către Eva Heyman", desfăşurată la secţia Muzeul Oraşului Oradea, din cadrul Muzeului Ţării Crişurilor Oradea-Complex Muzeal.

Diana Iancu, muzeograf în cadrul instituţiei, le-a vorbit elevilor despre personalitatea Evei Heyman.
Eva Heyman s-a născut la 13 februarie 1931 în Oradea. A cunoscut de mică neîmplinirile unei vieți de familie armonioase, părinții ei Ágnes (Ági) Rácz și Béla Heyman divorțând în 1935. Mama ei, Ági, s-a recăsătorit cu scriitorul Béla Zsolt și s-a mutat la Budapesta. Eva a rămas în Oradea, în grija bunicilor materni.
Începând cu vârsta de 13 ani, Eva şi-a consemnat în micul ei jurnal trăirile, sentimentele, teama, visele şi dorinţele. În faţa ameninţării iminente a morţii dorinţa cea mai ardentă a Evei era de a trăi. În data de 13 februarie 1944, Eva descrie aniversarea zilei sale de naștere. Scrie cu mâna tremurândă despre trimiterea celei mai bune prietene, Marta Münczer, împreună cu familia ei, în Polonia. Consemnează obligaţia locuitorilor evrei de a purta steaua galbenă. Descrie scena în care jandarmii i-au confiscat bicicleta roşie. Cu o maturitate surprinzătoare consemnează date despre persecutarea locuitorilor evrei şi închiderea acestora în ghetou.
Ultimele rânduri, de un tragism zguduitor, au fost scrise la 30 mai 1944" ... în Micul meu Jurnal, toţi spun că vom rămâne în Ungaria, că pe toţi evreii din ţară îi adună undeva, lângă Balaton şi acolo vom munci, dar eu nu cred. Trebuie să fie groaznic în vagon; şi acum nici nu mai zice nimeni că ne duc, toţi spun că ne deportează (...). Au înghesuit circa 80 de oameni într-un vagon şi la atâţia oameni le-au dat o singură găleată cu apă. Şi mai groaznic este că au lăcătuit vagoanele. Pe canicula aceasta oamenii se vor sufoca! (...) Deşi eu, Micul meu Jurnal, nu vreau să mor, eu vreau să trăiesc, chiar dacă din întreg sectorul numai eu aş putea rămâne aici. Aş aştepta sfârşitul războiului într-o pivniţă sau în pod sau în orice gaură; eu, Micul meu Jurnal, m-aş lăsa sărutată şi de jandarmul acela care se uită cruciş şi care ne-a luat făina, numai să nu mă ucidă, numai să mă lase să trăiesc".
Eva a fost deportată pe 3 iunie 1944 la Auschwitz, alături de bunicii ei. Copila de 13 ani a murit pe 17 octombrie 1944, fiind trimisă spre camera de gazare de doctorul Mengele.
Elevii au vizionat filmul „Micul meu Jurnal", Jurnalul Evei Heyman. Acest film ilustrează crâmpeie din viaţa Evei Heyman. Filmul a fost realizat de Asociaţia „Tikvah" cu sprijinul unor voluntari şi poate fi urmărit pe situl Asociaţiei: https://www.tikvah.ro/ro/.
Ulterior, cei prezenţi au împărtăşit gânduri pe baza filmului şi a jurnalului. Activitatea s-a încheiat cu realizarea unui mic colaj care ilustrează viaţa liniştită a Evei şi pasiunile ei, până la izbucnirea celui de-al Doilea Război Mondial.
Elevii au fost îndemnaţi să citească Jurnalul Evei Heyman şi să dea glas gândurilor ei prin transpunerea acestora în diverse compoziții artistice.
Amalia Moldovan
Găsiți și alte poze în Galeria foto: Gânduri către Eva Heyman.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:42:40 Ora standard a Europei de Est