Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Susțin educația financiară în comunitatea mea”, derulată de Junior Achievement (J.A.) România și Raiffeisen Bank

A început a cincea ediție a competiției pentru licee

„Susțin educația financiară în comunitatea mea”, derulată de Junior Achievement (J.A.) România și Raiffeisen Bank

Pe 15 februarie, a început a cincea ediție a competiției „Susțin educația financiară în comunitatea mea", care are ca scop încurajarea activităților de educație financiară în licee.

*În cadrul competiției, elevii de liceu parcurg cursul digital „Finanțele mele", în urma căruia dobândesc noțiuni financiare de bază, într-o experiență de învățare interactivă și individualizată.
*La finalul ultimei ediții a programului, 72% dintre liceenii participanți la curs au spus că reușesc să economisească bani în fiecare lună și că au o pușculiță sau un cont bancar de economii.
Junior Achievement (J.A.) România organizează, cu sprijinul Raiffeisen Bank, a cincea ediție „Susțin educația financiară în comunitatea mea", o inițiativă care oferă liceelor soluții integrate pentru învățare hibridă: acces la platforma internațională de e-learning J.A. InspireTM, cursul digital de educație financiară „Finanțele mele" și oportunitatea de a beneficia de sprijin financiar pentru echipamente tehnice necesare educației în școală sau la distanță.
Cursul digital „Finanțele mele" cuprinde noțiuni și principii de bază despre gestionarea bugetului personal, economisire, tranzacții și instrumente moderne de plată. Include secvențe digitale interactive dezvoltate prin intermediul platformei LMS JA InspireTM, exerciții de tip drag&drop cu feedback imediat, conținut video, quiz-uri și teme de documentare. Elevii își pot vizualiza constant progresul, pe măsură ce avansează în parcurgerea exercițiilor și informațiilor din curs.
 „Bugetul propriu devine o monedă de schimb stabilă doar atunci când înțelegi cum funcționează ambele fețe ale ei: pe de o parte trebuie să înveți cum să-l alimentezi, iar pe de altă parte să îl gestionezi. Educația financiară este parte esențială din educația tinerilor. E un set de instrumente care îi ajută să își gestioneze mai bine bugetul propriu, prin faptul că înțeleg valoarea banilor, necesitatea economiilor, importanța investițiilor și reducerea riscurilor financiare. E un drum care îi conduce pe tineri spre independență financiară și ne bucurăm că împreună cu Junior Achievement ducem cursurile de educație financiară în școli de peste 12 ani", spune Corina Vasile, director de Comunicare și Relații Publice Raiffeisen Bank România.
Fiecare licean participant își poate ajuta școala să obțină sprijin financiar pentru echipamente tehnice, în timp ce descoperă principiile de bază pentru alcătuirea bugetului, economisire și utilizarea instrumentelor financiare, dar și pentru înțelegerea tipurilor de investiții și a pieței de capital. Liceele care acumulează cele mai multe puncte vor beneficia de sprijin financiar cu valoarea totală de 54.000 de lei, pentru modernizarea școlii prin dotarea laboratoarelor, a claselor, achiziția de echipamente și resurse educaționale.
„Materialele parcurse de elevi au fost extrem de utile și interesante, cu multe elemente de noutate și adaptate nivelului de vârstă al acestora, motiv pentru care au rămas receptivi și deschiși provocărilor, pe întreaga perioadă a desfășurării proiectului. Suntem mândri de performanțele elevilor noștri și suntem acolo pentru a-i susține în procesul transformărilor în cetățeni responsabili",  a declarat profesorul coordonator din cadrul Colegiului Național Decebal din Deva, unul dintre liceele care au beneficiat de sprijin financiar la ediția 2021.
Cum arată evaluarea rezultatelor din program în anul școlar 2020-2021
În urma aplicării unor chestionare cantitative elevilor de liceu participanți la activități, s-a constat că 66% au recunoscut la finalul cursului importanța identificării cheltuielilor care reprezintă sume mici, afirmând că săptămânal calculează banii primiți și banii cheltuiți, iar 72% au spus că reușesc să economisească bani în fiecare lună și că au o pușculiță sau un cont bancar de economii. De asemenea, liceenii participanți la program au spus că folosesc banii economisiți pentru cumpărături - 63%, ieșiri în oraș - 61%, excursii - 49%.
 În cadrul ediției trecute, peste 25.600 de elevi din peste 80 de localități au beneficiat de educație financiară prin intermediul acestui curs, iar 18 licee au beneficiat de sprijin financiar pentru suplimentarea dotărilor cu echipamente tehnice și facilitarea educației în școală sau online.
Mai multe detalii despre calendar și procesul de înscriere sunt disponibile la https://jar.ro/finantele-mele
Inițiativa „Susțin educația financiară în comunitatea mea" este parte a parteneriatului dintre J.A. România și Raiffeisen Bank, prin intermediul căruia160.700 de elevi și profesori din învățământul liceal și primar au beneficiat de activități, resurse și kit-uri gratuite de educație financiară.
Mihai Cornea

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:54:24 Ora standard a Europei de Est