Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Promovarea lecturii ca obicei cotidian

15 februarie - Ziua Națională a Lecturii

Promovarea lecturii ca obicei cotidian

„Fiecare carte pare că închide în ea un suflet. Şi, cum o atingi cu ochii şi mintea, sufletul ţi se deschide ca un prieten bun" - Maxim Gorki.

Orice carte este un dar al existenței. Indiferent de gusturile literare, lectura trebuie să facă parte din viețile noastre deoarece prin intermediul ei reușim să ne lărgim perspectiva asupra lumii, ne sprijină dezvoltarea personală , ne hrăneşte spiritual și imaginaţia, ne motivează și ne încurajează întotdeauna, fiind alături de noi pe drumul vieții.
Încă de la vârste fragede copiii trebuie încurajați să citească, motivați să descopere fascinanta lume care se ascunde între paginile unei cărți.
George G. Martin, autor american, spunea atât de frumos ,,Un cititor trăieşte o mie de vieţi înainte de a muri. Cel care nu citeşte trăieşte o singură viaţă".
De aceea, cufundându-ne în rândurile lecturii ne putem transpune în pielea diferitelor personaje, putem învăța din experiența altora, putem urma exemple pozitive, putem evita întâmplări neplăcute, ne îmbogățim viziunea și modul de a gândi. Prin lectură, putem aluneca în pielea, viața sau sufletul altcuiva.
Cu prilejul Zilei Naționale a Lecturii sărbătorită pe data de 15 februarie, elevii și preșcolarii Școlii Gimnaziale  Nr. 1 Cheresig au desfășurat o serie de activități care au avut în central atenției promovarea lecturii ca obicei cotidian. Preșcolarii de la Grădinița cu Program Normal Nr. 2 Toboliu, sub îndrumarea doamnelor educatoare Sime Mariana Emilia și Mariș Adina au realizat semne de carte și au ascultat povești citite cu măiestrie. Elevii claselor  a II-a, a III-a și a IV-a de la Școala Primară Nr. 1 Toboliu, împreună cu d-na prof. Gligor Adriana și d-na învățătoare Leuce Mira, au sărbătorit Ziua Națională a Lecturii printr-o serie de activități: au făcut cunoștință cu biblioteca școlii, și-au făcut permis pentru bibliotecă, au împrumutat cărți și au lecturat din acestea. În cadrul orei de limba engleză, elevii clasei a III-a și a IV-a au citit povești consacrate din literatura universală atât în limba română cât și în limba engleză, îndrumați de d-na prof. Gligor Adriana.
Dornici să își exerseze abilitatea de a citi au fost și elevii clasei I de la Școala Gimnazială Nr. 1 Cheresig, alături de d-na învățătoare Alina Colar. Aceștia și-au confecționat semne de carte, au citit lecturi preferate, au ascultat povești citite de d-na învățătoare. Fiecare elev a desenat portretul personajului preferat și i-a scris o scrisoare acestuia.
Activitățile care au avut în centru lectura au fost îndrăgite de elevi și ne propunem să le desfășurăm cât mai des cu putință. Elevii au acces la biblioteca clasei de unde pot citi zilnic cărțile dorite și pot împărtăși cu colegii experiența lecturii.
„Când înveţi să citeşti, devii liber pentru totdeauna" - Frederick Douglass.
Prof. Alina Colar
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: Promovarea lecturii ca obicei cotidian.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:47:52 Ora standard a Europei de Est