Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Mobilitate, desfășurată cu succes în Madeira, Portugalia

,,Pentru orice realizare, primul pas este curajul” - Johann Wolfgang von Goethe

Mobilitate, desfășurată cu succes în Madeira, Portugalia

Chiar dacă trăim și ne desfășuram activitatea într-o perioadă în care toată lume bate pasul pe loc, noi, echipa de proiecte a Liceului Tehnologic ,,Horea" Marghita, am îndrăznit să visăm și să avem curajul de a da startul mobilităților către țări europene care să ne ajute să ne realizăm obiectivele propuse.

Deținători ai Acreditării Erasmus+ pentru o perioadă de șapte ani, ne declarăm mândri și norocoși să implementăm proiecte de mobilitate VET pentru elevii din școală, dar și pentru cadrele didactice.
Astfel, în perioada 17 ianuarie - 4 februarie 2022, am desfășurat, cu succes, în Madeira, Portugalia, prima mobilitate dedicată unui număr de 13 elevi de clasa a X-a și a XI-a, nivel liceal și profesional, proveniți de la diverse calificări: tehnician în hotelărie, ospătar și bucătar.
Grație organizației intermediare Mobility Friends, manageriată de Nuno Varajao Barabosa, șederea elevilor și a celor două cadre didactice, prof. Sabău Gabriela Olimpia și prof. Pap Camelia, a fost una cât se poate de plăcută și spectaculoasă. Încă de la început au fost primiți cu căldură și ospitalitate, asigurându-li-se cazarea la hotelul Estalagem Monte Verde din Funchal și toate cele necesare pentru ca stagiul să se desfășoare în cele mai bune condiții.
Cei 13 beneficiari și-au desfășurat stagiul de practică, conform activităților propuse în Acordul de formare și în cele mai bune condiții, sub atenta îndrumare a tutorelui de practică, Luis Antonio Silva, care a fost surprins de munca, seriozitatea, sârguința și responsabilitatea elevilor noștri, oferindu-le oportunitatea de a fi angajați, la finalul absolvirii, în cadrul hotelului. Pe tot parcursul celor trei săptămâni, elevii au fost supravegheați și coordonați de cele doua cadre didactice însoțitoare, urmând ca în ultima săptămână să fie atent monitorizați de domnul director Sabău Remus Mircea. Lăsând la o parte modestia, putem afirma faptul că, de fiecare dată, elevii noștri fac cinste liceului, culeg laude și apreciere și ne motivează să dăm curs și altor proiecte de acest gen.
Insula Madeira este un tărâm de basm care oferă turiștilor locuri magnifice și unice, încărcate de istorie și frumusețe ieșită din comun. Pe lângă activitatea desfășurată în cadrul programului de formare profesională, elevii și cadrele didactice au beneficiat de un program cultural intens, încununat cu numeroase excursii, vizite și momente unice. Fiecare săptămână a adus locuri noi, ținuturi și obiective impresionante încărcate de istorie: în partea de est Machico - Porto Cruz - Faial, în partea de vest Ribeira Brava-Ponta do Sol - Calheta - Fabrica de Cana de Acurar - Estreito da Calheta, în partea de sud Cristo Rei-Canico - Camacha - Ribeiro Frio - Portela - Santa Cruz, iar în partea de nord Camara de Lobos Pico da Torre - Cabo Girao - Sao Vicente - Porto Moniz - Seixal.
Pe toată durata mobilității am fost sprijiniți de reprezentantul organizației intermediare Francisco Hartman care s-a asigurat că stagiul se desfășoară în cele mai bune condiții și de buna dispoziție a participanților.
,,Încep prin a mulțumi întregului grup, atât elevilor, cât și profesorilor. Aș dori să profit de această ocazie pentru a menționa că sunt oameni foarte activi și dinamici. Profesorii acordă sprijin total studenților pentru ca aceștia să joace cel mai bun rol aici, în stagiul profesional. La rândul lor, elevii sunt foarte interesați să învețe și să lucreze. După cum i-am menționat deja unuia dintre profesori, acest grup nu mi-a pus probleme, nici la nivel personal, nici la nivel de stagiu. După ce am discutat cu toți partenerii lor de internship, mi s-a oferit un feedback foarte pozitiv, pe care l-aș fi așteptat pentru că acest grup de la început a manifestat o dorință neobișnuită. Vorbind acum la nivel personal, pentru mine a fost un grup care m-a marcat foarte mult pentru că m-au primit în grup chiar și fără să mă cunoască. Toate zâmbetele și buna dispoziție pe care le transmiteau au fost contagioase și m-au făcut să mă simt mai integrat în grup. După cum le-am spus „M-am simțit puțin român și maghiar, în această experiență de neuitat". Vă doresc toate cele bune și succes!"
Scopul nostru, prin prisma proiectelor Erasmus+, este acela de a clădi idealul profesional prin formarea absolventului capabil să se adapteze exigenţelor în schimbare ale pieţei muncii, să-şi valorifice spiritul de creativitate, deschis dialogului, responsabil de propria-i instruire şi formare.
Nu în ultimul rând, așa cum spunea și Albert Einstein ,,Şcoala trebuie să urmărească tot timpul ca tânărul să părăsească băncile ei nu ca specialist, ci ca o personalitate armonioasă", rolul nostru este acela de a învăța, dar mai ales de a educa tinerii.
Prof. Iulia Maria Susan, Gabriela Olimpia Sabău & Camelia Pap
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: Mobilitate, desfășurată cu succes în Madeira, Portugalia.

Trimite email
duminică, 22 decembrie 2024, 08:32:52 Ora standard a Europei de Est