Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
18 septembrie 2024

2.000 de lei pentru elevii cu media 10 la Evaluarea Națională 2024 și 5.000 de lei pentru cei cu medii maxime la BAC 2024 – proiect adoptat de Guvern / Sumele sunt aceleași din 2022

Proiectul care prevede ca elevii care au obținut media 10 la Evaluarea Națională 2024 să primească 2.000 de lei, iar cei cu medii maxime la examenul național de Bacalaureat 2024 – 5.000 de lei, este pe ordinea de zi în Guvern.
Este vorba despre proiectul de hotărâre privind acordarea de stimulente financiare absolvenților care au obținut media 10 la Evaluarea Națională pentru absolvenții clasei a VIII-a, sesiunea 2024 și la examenul național de Bacalaureat, sesiunea iunie-iulie 2024.
Proiectul de Hotărâre de Guvern (HG) a fost adoptat în ședința de Guvern, miercuri, a anunțat ministra Educației, Ligia Deca, pe pagina sa de Facebook.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...


2 septembrie 2024

Toți inspectorii școlari generali din țară, convocați la Poiana Brașov de ministra Ligia Deca, la trei zile de consfătuiri, pe 4-6 septembrie – surse

Toți inspectorii școlari generali (ISG) din inspectoratele școlare sunt convocați pentru trei zile de consfătuiri la Poiana Brașov de ministra Ligia Deca, potrivit surselor Edupedu.ro.
Șefii inspectoratelor școlare județene (ISJ) și din Municipiul București (ISMB), numiți politic după Pixiada din luna august – despre care a scris aici pe larg Edupedu.ro, vor merge la Poiana Brașov pe 4-6 septembrie.


Mai mulți secretari de stat din Ministerul Educației și ministra Ligia Deca se vor întâlni cu inspectorii școlari generali în format fizic, mai arată sursele citate.

Potrivit surselor noastre, consfătuirile de 3 zile vor avea loc la Hotel Șoimul din Poiana Brașov.


Pentru inspectorii școlari generali adjuncți, întâlnirile cu oficiali din Ministerul Educației se vor organiza online, de pe 3 până după 20 septembrie, după graficul transmis în inspectoratele școlare.

Deca nu a mai organizat până acum astfel de întâlniri cu inspectorii școlari generali care să dureze mai mult de o zi.

Ligia Deca a mai organizat o conferință cu inspectorii școlari generali în format fizic și în anul școlar trecut, la București, în octombrie 2023.

Atunci, erau pe ordinea de zi bursele școlare, transportul elevilor, digitalizarea evaluărilor naționale și organizarea noilor direcții județene de învățământ preuniversitar (DJIP).
Edupedu.ro a scris la mijlocul lunii august că începe Pixiada, sezonul numirilor din pix ale inspectorilor și directorilor de școli: peste 2.500 de persoane au fost puse de politicieni sau reconfirmate în conducerile școlilor și ISJ-urilor.

Recent, Ligia Deca l-a schimbat din pix pe inspectorul școlar general PNL Cătălin Canciu cu Cici Bolovan, tot de la PNL, președinta organizației județene de femei a partidului.

Politizarea educației, la loc comanda. Ligia Deca a cedat presiunii partidelor și a șters de pe lista incompatibilităților pentru directorii și inspectorii școlari funcțiile de consilieri locali sau județeni, în proiectul legii învățământului preuniversitar
Concursul pentru șefia inspectoratelor școlare, profund politizate, nu se organizează nici în acest an. Ligia Deca: “Eu îmi doresc profesionalizarea managementului la nivelul inspectoratelor”, dar după adoptarea legilor
Consfătuirile naționale pe discipline școlare au loc online, în perioada 1-30 septembrie, potrivit unei adrese a Ministerului Educației...

Mobilitate, desfășurată cu succes în Madeira, Portugalia

,,Pentru orice realizare, primul pas este curajul” - Johann Wolfgang von Goethe

Mobilitate, desfășurată cu succes în Madeira, Portugalia

Chiar dacă trăim și ne desfășuram activitatea într-o perioadă în care toată lume bate pasul pe loc, noi, echipa de proiecte a Liceului Tehnologic ,,Horea" Marghita, am îndrăznit să visăm și să avem curajul de a da startul mobilităților către țări europene care să ne ajute să ne realizăm obiectivele propuse.

Deținători ai Acreditării Erasmus+ pentru o perioadă de șapte ani, ne declarăm mândri și norocoși să implementăm proiecte de mobilitate VET pentru elevii din școală, dar și pentru cadrele didactice.
Astfel, în perioada 17 ianuarie - 4 februarie 2022, am desfășurat, cu succes, în Madeira, Portugalia, prima mobilitate dedicată unui număr de 13 elevi de clasa a X-a și a XI-a, nivel liceal și profesional, proveniți de la diverse calificări: tehnician în hotelărie, ospătar și bucătar.
Grație organizației intermediare Mobility Friends, manageriată de Nuno Varajao Barabosa, șederea elevilor și a celor două cadre didactice, prof. Sabău Gabriela Olimpia și prof. Pap Camelia, a fost una cât se poate de plăcută și spectaculoasă. Încă de la început au fost primiți cu căldură și ospitalitate, asigurându-li-se cazarea la hotelul Estalagem Monte Verde din Funchal și toate cele necesare pentru ca stagiul să se desfășoare în cele mai bune condiții.
Cei 13 beneficiari și-au desfășurat stagiul de practică, conform activităților propuse în Acordul de formare și în cele mai bune condiții, sub atenta îndrumare a tutorelui de practică, Luis Antonio Silva, care a fost surprins de munca, seriozitatea, sârguința și responsabilitatea elevilor noștri, oferindu-le oportunitatea de a fi angajați, la finalul absolvirii, în cadrul hotelului. Pe tot parcursul celor trei săptămâni, elevii au fost supravegheați și coordonați de cele doua cadre didactice însoțitoare, urmând ca în ultima săptămână să fie atent monitorizați de domnul director Sabău Remus Mircea. Lăsând la o parte modestia, putem afirma faptul că, de fiecare dată, elevii noștri fac cinste liceului, culeg laude și apreciere și ne motivează să dăm curs și altor proiecte de acest gen.
Insula Madeira este un tărâm de basm care oferă turiștilor locuri magnifice și unice, încărcate de istorie și frumusețe ieșită din comun. Pe lângă activitatea desfășurată în cadrul programului de formare profesională, elevii și cadrele didactice au beneficiat de un program cultural intens, încununat cu numeroase excursii, vizite și momente unice. Fiecare săptămână a adus locuri noi, ținuturi și obiective impresionante încărcate de istorie: în partea de est Machico - Porto Cruz - Faial, în partea de vest Ribeira Brava-Ponta do Sol - Calheta - Fabrica de Cana de Acurar - Estreito da Calheta, în partea de sud Cristo Rei-Canico - Camacha - Ribeiro Frio - Portela - Santa Cruz, iar în partea de nord Camara de Lobos Pico da Torre - Cabo Girao - Sao Vicente - Porto Moniz - Seixal.
Pe toată durata mobilității am fost sprijiniți de reprezentantul organizației intermediare Francisco Hartman care s-a asigurat că stagiul se desfășoară în cele mai bune condiții și de buna dispoziție a participanților.
,,Încep prin a mulțumi întregului grup, atât elevilor, cât și profesorilor. Aș dori să profit de această ocazie pentru a menționa că sunt oameni foarte activi și dinamici. Profesorii acordă sprijin total studenților pentru ca aceștia să joace cel mai bun rol aici, în stagiul profesional. La rândul lor, elevii sunt foarte interesați să învețe și să lucreze. După cum i-am menționat deja unuia dintre profesori, acest grup nu mi-a pus probleme, nici la nivel personal, nici la nivel de stagiu. După ce am discutat cu toți partenerii lor de internship, mi s-a oferit un feedback foarte pozitiv, pe care l-aș fi așteptat pentru că acest grup de la început a manifestat o dorință neobișnuită. Vorbind acum la nivel personal, pentru mine a fost un grup care m-a marcat foarte mult pentru că m-au primit în grup chiar și fără să mă cunoască. Toate zâmbetele și buna dispoziție pe care le transmiteau au fost contagioase și m-au făcut să mă simt mai integrat în grup. După cum le-am spus „M-am simțit puțin român și maghiar, în această experiență de neuitat". Vă doresc toate cele bune și succes!"
Scopul nostru, prin prisma proiectelor Erasmus+, este acela de a clădi idealul profesional prin formarea absolventului capabil să se adapteze exigenţelor în schimbare ale pieţei muncii, să-şi valorifice spiritul de creativitate, deschis dialogului, responsabil de propria-i instruire şi formare.
Nu în ultimul rând, așa cum spunea și Albert Einstein ,,Şcoala trebuie să urmărească tot timpul ca tânărul să părăsească băncile ei nu ca specialist, ci ca o personalitate armonioasă", rolul nostru este acela de a învăța, dar mai ales de a educa tinerii.
Prof. Iulia Maria Susan, Gabriela Olimpia Sabău & Camelia Pap
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: Mobilitate, desfășurată cu succes în Madeira, Portugalia.

Trimite email
vineri, 1 noiembrie 2024, 01:25:03 Ora standard a Europei de Est