Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Ziua Internațională a Cititului Împreună ... cea de fiecare zi!

De 13 ani, se marchează...

Ziua Internațională a Cititului Împreună ... cea de fiecare zi!

De 13 ani, la început de februarie, milioane de oameni din lumea întreagă marchează Ziua Internațională a Cititului Împreună (World Read Around Day) - pe scurt Z.I.C.I.

La câte zile avem... care de care mai năstrușnice (Ziua Statului Degeaba, Ziua pe Dos etc.), aceasta, Z.I.C.I., e mai mult decât o necesitate, în vremurile noastre, când tinerii citesc din ce în ce mai puțin, când cartea este surclasată de tehnologie, când e mult mai la îndemână să butonezi un telefon, să stai în fața unui ecran și să te joc... pe calculator, care aparent e mult mai relaxant sau să vizionezi filmul inspirat de o anumită carte, în timp ce savurezi un popcorn la cinema...
Dar toate acestea, și nu sunt împotriva tehnologiei, au avut un efect de boomerang: copiii nu mai citesc, ajung în gimnaziu și liceu cu un vocabular sărac, nu reușesc să recepteze mesajul transmis, nu înțeleg ce trebuie să facă la un examen de evaluare puși în fața unui text la prima vedere. De cei care se pregătesc pentru Bacalaureat să nu mai vorbim („De unde să știu eu ce a vrut să spună autorul, mort de sute de ani?" sau „Nu citesc romanul x pentru că e o mizerie, plictisește, nu mai e actual, nu mai e la modă". Și ,,replicile" ar putea continua! Rezultate catastrofale la evaluările naționale apar peste tot an de an. Ce-i de făcut? se întreabă, retoric, lumea, de parcă urmează Apocalipsa. Răspunsul e unul extrem de simplu: schimbă piesa ,,stricată", înlocuiește-o, găsește soluții! Nu are rost să reluăm care sunt beneficiile cititului, dar dacă ar fi să ajungem la o pledoarie pentru citit, ei bine, să reflectăm la vorbele de duh ale unor oameni de valoare; doar ,,două vorbe să-ți mai spun" (vorba aceea): „Singurul lucru pe care trebuie să-l știi este unde se află biblioteca"- Albert Einstein, ori „Cărțile pe care le citești când ești tânăr, rămân cu tine pentru totdeauna"- J.K.Rowling.
Plecând de la premisa că fundamentul educației este cartea, iar „cărțile sunt mai fericite atunci când sunt împărtășite cu cineva", am organizat o activitate în comun(iune): clasa I B (prof. Codruța Faur), împreună cu I D (prof. Cristiana Vidican), prin care am urmărit insuflarea dragostei pentru cărţi (lectură), dar și dezvoltarea unor atitudini pozitive în legătură cu un sentiment deosebit de important: prietenia! Am pornit cu un brainstorming, am întrebat elevii ce însemnătate are pentru ei cuvântul „carte". Răspunsurile au fost chiar surprinzătoare, la această vârstă fragedă, când abia au încheiat etapa în care au făcut cunoștință cu literele și grupurile de litere!
Uneori avem obiceiul de a „judeca cărțile după copertă", dar pretutindenea se ascund comori. Unii și-au prezentat cartea preferată, au menționat câteva motive pentru care au ales acea carte, și de ce o recomandă și colegilor.
În continuare, au vizionat filmul „Povestea ariciului", ajungând la concluzia că dacă vrei ceva cu adevărat, nimic nu este imposibil. Țepii ariciului care îl îndepărtau de orice animal cu care dorea să se împrietenească, au fost acoperiți, iar ariciul a fost primit cu căldură în mijlocul celorlalte necuvântătoare. Au fredonat cântecul „În lumea basmelor", iar apoi s-au lăsat captați de PPT-ul despre Șoricilă, care reușește în final să aducă mormanul de vreascuri doar cu ajutorul celorlalți amici ai săi care-i sar în ajutor. Așadar, cuvintele cheie ale activității noastre au fost: carte, citit/ lectură, prietenie. Încântarea de pe fețele lor, participarea cu dăruire, bucuria cu care s-au împrietenit și au socializat ne-au îndreptățit să deducem că ne-am realizat obiectivele. Pentru întărire și stimulare, au fost răsplătiți cu diplome și dulciuri.
Iar la finalul unei activități didactice ce nu deține secrete, am dori să conchidem: învățăm unii de la alții, împărtășim, schimbăm idei, ne perfecționăm toată viața și toate acestea pentru Măria Sa, Copilul!
Credeți-ne, pe cuvânt, bucuria și strălucirea din ochii lor dau valoare (e valoarea lor, în aur), restul contează mai puțin ...!
Cristiana & Codruța
 
Doamne, cât de simple sunt lucrurile ,,complicate", precum cititul!
Lecturând și rumegând (printre rânduri) acest articol, aflăm multe ,,secrete" didactice, iar colegilor dascăli le sunt de mare ajutor. Cine este deschis și dorește să vadă și să audă, are la îndemână încă un material didactic de folos.
Felicitările sunt prea puține de adresat, Cristiana & Codruța, pentru ofranda adusă unei cauze, unui fenomen greu de soluționat, de depășit, dacă nu deții armele potrivite!
(OviDan)
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: Ziua Internațională a Cititului Împreună ... cea de fiecare zi!

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:49:35 Ora standard a Europei de Est