Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Studenți și profesori ai Universității ,,Agora” din Oradea au avut parte de un schimb de experiență culturală și academică la Universitatea din Sakarya, Turcia

În perioada 17-29 ianuarie

Studenți și profesori ai Universității ,,Agora” din Oradea au avut parte de un schimb de experiență culturală și academică la Universitatea din Sakarya, Turcia

În perioada 17-29 ianuarie 2022, s-a derulat primul eveniment de tipul Erasmus Intensive Programme în cadrul proiectului ,,Beyond the Limits: Developing Entrepreneurship via Creativity in Schools", la care Universitatea ,,Agora" din Oradea participă în calitate de partener.

Proiectul funcționează în baza unui consorțiu universitar internațional, reunind specialiști în pedagogie, educație și alte științe conexe, având ca scop dezvoltarea unui curriculum școlar pentru disciplinele de antreprenoriat și creativitate, cea din urmă reprezentând tematica generală a acestei prime întâlniri multiculturale. 
Prima săptămână a evenimentului a găzduit cursuri online, susținute de către cadre didactice și cercetători ai universităților partenere, din partea Universității ,,Agora" din Oradea participând asist. univ. dr. Dan Petrica, membru în echipa de implementare a proiectului, cu o prelegere pe tematica: ,,Creative thinking as part of the entrepreneurial mindset". 
A doua săptămână a evenimentului a găzduit cursuri față în față la campusul Universității din Sakarya, în localitatea Serdivan din Turcia.  Reprezentanții Universității ,,Agora" din Oradea: asist. univ. dr. Felix-Angel Popescu (coordonator de proiect) și studenții: Ionuț-Raul Lucan, Georgiana-Maria Trifa, Nora-Andrea Kor, Alina-Florina Tărău, Ramona-Alexandra Iova, Patricia-Emanuela Karancsi, de la specializarea Poliție Locală, au participat la activitățile programului, care au constat în cursuri și workshopuri despre creativitate, precum și prezentări culturale ale țărilor de origine din care provin ceilalți parteneri ai proiectului: Universitatea de Monfort (Regatul Unit al Marii Britanii), Universitatea din Coimbra (Portugalia), Universitatea din Padova (Italia), Universitatea din Granada (Spania), Universitatea din Liepaja (Letonia) și gazda întâlnirilor, Universitatea din Sakarya (Turcia).
Prelegerea coordonatorului echipei românești a avut ca tematică: ,,Creative economy - an incipient engine for regional development", iar workshopurile prezentate de studenții echipelor din fiecare țară s-au bazat pe jocuri care stimulează gândirea creativă, utilizarea imaginației în diverse contexte situaționale și jocuri de rol. Prezentările culturale ale fiecărei țări, ale fiecărui oraș și ale fiecărei universități de origine au reprezentat piatra de temelie a întregii săptămâni, reprezentând un bun prilej de schimburi în materie de mâncăruri tradiționale, muzică, istorie și artă, geografie și un enorm bagaj de cunoștințe turistice. De altfel, o componentă deosebită a programului a constat în vizita culturală la Istanbul, capitala Turciei.
Ca o concluzie, acest eveniment a reunit deopotrivă studenți români, britanici, italieni, spanioli, portughezi, letoni, turci, care au putut să înțeleagă mai bine rolul programului Erasmus, să comunice în limba engleză, să își exerseze abilitățile de prezentare și vorbit în public, să beneficieze de o calitate deosebită a actului academic din diferite universități europene cu renume, precum și să interacționeze cu profesori și cercetători recunoscuți pe plan internațional. 
Cu acest prilej, biroul Erasmus al Universității ,,Agora" din Oradea ține să mulțumească tuturor participanților pentru implicarea în acest proiect, în speranța că această experiență le va fi utilă în scopul învățării pe tot parcursul vieții. Mulțumiri deosebite sunt adresate și conducerii universității, domnului rector, prof. univ. dr. Mișu-Jan Manolescu și tuturor celor care au contribuit ca acest proiect să devină realitate.
Felix-Angel Popescu,
coordonator de proiect
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: Studenți și profesori ai Universității ,,Agora” din Oradea au avut parte de un schimb de experiență culturală și academică la Universitatea din Sakarya, Turcia.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:48:28 Ora standard a Europei de Est