Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

J.A. Worldwide a fost nominalizată la Premiul Nobel pentru Pace 2022!

Felicitări, Junior Achievement!

J.A. Worldwide a fost nominalizată la Premiul Nobel pentru Pace 2022!

Este o onoare deosebită pentru întreaga rețea Junior Achievement (J.A.) și o încununare a tuturor eforturilor membrilor acesteia.

Nominalizarea vine ca o recunoaștere a impactului pe care J.A. îl are la nivel global, a succesului în a crea oportunități economice tuturor tinerilor, indiferent de mediul din care provin, și a capacității noastre de a găsi unitate în diversitate. Secole de-a rândul, șomajul și sărăcia au dus la instabilitate politică, violență și război. Oferind educație economică tinerilor de pe toate continentele (chiar și pe timp de pandemie), J.A. a devenit o susținătoare a stabilității, a păcii.
Mulțumim tuturor membrilor executivi, echipelor și voluntarilor, profesorilor și tinerilor, pentru credința lor neclintită că lucrând împreună pot schimba mentalități și mersul generațiilor.
Nominalizările la premiile Nobel se fac doar de către șefi de stat, câțiva oficiali aleși, profesori universitari în anumite domenii, laureați ai premiului Nobel și alte câteva persoane notabile. Câștigătorii desemnați până acum de Comitetul Nobel au fost în special persoane și mai puțin organizații, cu excepția câtorva exemple demne de menționat, cum ar fi cel al unui alt ONG aflat în top 10NGO Advisor, Médecins sans Frontières (Medici fără frontiere), care a primit Premiul Nobel pentru Pace în 1999, sau UNICEF, o organizație dedicată de asemenea tinerilor, care a câștigat acest premiu în 1965, după mai multe nominalizări anterioare.
Premiul Nobel se obține la timpul potrivit și nu este ceva neobișnuit să fii nominalizat timp de mai mulți ani înainte de a deveni laureat. Multe organizații au fost propuse de mai multe ori înainte de a fi alese câștigătoare, iar pentru J.A. Worldwide, această desemnare reprezintă începutul unei călătorii.
„Pacea este posibilă numai atunci când tinerii, indiferent de țară sau regiune, au o educație economică. J.A. Worldwide este onorată să primească această nominalizare, iar efortul nostru de a-i sprijini pe tineri să dobândească abilitățile și mentalitatea necesare pentru a crea comunități înfloritoare va continua. Cea mai mare speranță privind rezolvarea celor mai complexe probleme ale lumii o avem în tinerii de astăzi, care vor fi liderii de mâine", a declarat Asheesh Advani, CEO JA Worldwide.
Deși toate celelalte premii Nobel se decernează în Suedia, Premiul Nobel pentru Pace este ales de Comitetul Nobel norvegian, asistat de Institutul Nobel din Norvegia, în calitate de secretariat. La aflarea acestei vești, Grete Nykkelmo, CEO JA Norvegia (Ungt Entreprenørskap), a declarat: Suntem bucuroși că am contribuit și noi la această recunoaștere, în calitate de membri mândri ai rețelei J.A. Worldwide. Combinația unică de antreprenoriat, formare financiară și pregătire pentru carieră ne permite să avem un impact deosebit asupra oamenilor, comunităților și societății. Pacea există atunci când tinerii au oportunități economice și suntem onorați că J.A. a fost nominalizată alături de ceilalți candidați care depun eforturi pentru o lume mai pașnică".
Ne bucurăm de privilegiul de a fi parte a rețelei J.A. Worldwide și de a putea aduce tinerilor din România aceste programe atât de utile pentru viitorul tinerei generații.
Despre Junior Achievement (J.A.) România
Junior Achievement România, organizație nonprofit, a fost fondată în anul 1993 și este parte a J.A. Worldwide® USA și J.A. Europe. Junior Achievement este cea mai mare organizație internațională de educație antreprenorială, economică, financiară și STEM, de orientare profesională, sănătate și dezvoltare a abilităților pentru viață, programele sale fiind urmate în 40 de țări din Europa și peste 100 din lume. În România, programele J.A. de tip „learning by doing" și „project based", adaptate învățării hibride, sunt urmate anual de peste 230.000 de elevi și studenți din peste 1.670 de instituții de învățământ și se desfășoară local în parteneriat cu Ministerul Educației, instituțiile de învățământ și comunitatea de afaceri. În 2019, Junior Achievement a celebrat 100 de ani de existență, iar în 2020 și 2021, organizația s-a poziționat pe locul 7 în topul NGO Advisor, dedicat celor mai importante 500 de ONG-uri la nivel mondial.
Mihai Cornea

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:27:22 Ora standard a Europei de Est