Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Mica Unire la Școala Gimnazială Nr. 1 Rieni

Proiectul ,,Mândru că sunt român”

Mica Unire la Școala Gimnazială Nr. 1 Rieni

,,Unirea e singura stare politică ce putea să asigure viitorul țării". (Alexandru Ioan Cuza)

 Vineri, 21 ianuarie 2022, s-au desfășurat la Școala Gimnazială Nr. 1 Rieni activități închinate Micii Uniri. Acestea au fost coordonate de d-na prof. Jurj Ioana la ciclul primar și de d-na prof. Marge Loredana la ciclul gimnazial.
În debutul activităților proiectului ,,Mândru că sunt român", elevilor le-au fost prezentate câteva momente din biografia domnitorului Alexandru Ioan Cuza de numele căruia se leagă Mica Unire. Astfel, aceștia au aflat că domnitorul s-a născut la Bârlad în 1820, și-a petrecut mare parte din copilărie la moșia tatălui său și a făcut școala (pensionul) la Iași, avându-i colegi pe Mihail Kogălniceanu și Vasile Alecsandri. Acesta a participat la Revoluția din 1848, la Iași, apoi la mișcarea pentru unirea celor două țări românești, Țara Românească și Moldova.
De asemenea, li s-a amintit elevilor că la 5 ianuarie 1859, la Iași, Alexandru Ioan Cuza a fost ales domn al Moldovei, iar la 24 ianuarie 1859 și al Țării Românești, înfăptuindu-se astfel unirea celor două țări. Ca domnitor a reușit să unifice instituțiile din cele două țări, să desăvârșească unirea prin numirea unui singur guvern, a unui parlament unic și să stabilească o singură capitală, la București. Împreună cu prim-ministrul său, Mihail Kogălniceanu, începând din anul 1863, a realizat marile reforme. Alexandru Ioan Cuza a rămas în istoria noastră ca una dintre cele mai luminoase figuri, respectat de oameni, preamărit de popor și a devenit personaj de legende, fiind transpunerea modernă a basmelor, în care binele învinge răul. Alexandru Ioan Cuza este Domnul Unirii, un om nou, la vremuri noi.
Școlarii au realizat apoi planșe pe baza informațiilor descoperite, imagini care au făcut obiectul unei expoziții închinate împlinirii a 163 de ani de la Mica Unire.
Elevii de la ciclul gimnazial au pus mai apoi în scenă, povestirea lui Ion Creangă, ,,Moș Ion Roată și Unirea", moment care i-a încântat atât pe micii actori, cât și pe d-na director, Liliana Balint, care prezentă la activități, i-a felicitat pe elevi pentru programul susținut, precum și pe d-nele profesoare pentru îndrumarea elevilor.
Și micii școlari de la Școala Primară Nr. 1 Valea de Jos, îndrumați de prof. Bonchiș Ioana, au marcat Ziua Micii Uniri prin realizarea unei expoziții cu lucrări.
Prof. Bonchiș Ioana
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: Mica Unire la Școala Gimnazială Nr. 1 Rieni.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 15:02:45 Ora standard a Europei de Est