Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Grădinița cu Program Prelungit Nr. 20 din Oradea, reabilitată termic

Finalizarea proiectului

Grădinița cu Program Prelungit Nr. 20 din Oradea, reabilitată termic

Primăria Oradea a finalizat proiectul de modernizare energetică de la Grădinița cu Program Prelungit Nr. 20 din Oradea.

Clădirea a fost dotată cu panouri fotovoltaice, iar energia produsă cu ajutorul lor va asigura, în mare parte, alimentarea electrică a acesteia.
Clădirea Grădiniței Nr. 20 din Oradea a fost eficientizată energetic, consumul anual de energie primară fiind diminuat cu minimum 50% față de cel inițial, iar emisiile de gaze cu efect de seră au fost reduse la 24 kg/mp/an.
Lucrările de eficiență energetică au fost realizate prin Programul Operațional Regional 2014-2020, Axa prioritară: 3 „Sprijinirea tranziției către o economie cu emisii scăzute de carbon", Prioritate de investiţii: 3.1 „Sprijinirea eficienței energetice, a gestionării inteligente a energiei și a utilizării energiei din surse regenerabile în infrastructurile publice, inclusiv în clădirile publice și în sectorul locuințelor".
Executantul lucrării este asocierea formată din SC Halon SRL și SC Termoline SRL, iar valoarea contractului este de 2.653.117 lei fără TVA. Odată cu implementarea măsurilor de eficientizare energetică, consumul anual de energie se reduce, față de cel inițial, cu minimum 50%.
În cadrul proiectului s-a izolat fațada, planșeul peste ultimul nivel și s-a asigurat un nivel ridicat de etanșeitate la aer a clădirii. S-au executat lucrări de reabilitare termică a sistemului de încălzire și a sistemului de furnizare a apei calde de consum. Radiatoarele au fost înlocuite cu ventiloconvectoare, fiind reabilitată și modernizată instalația de distribuție a agentului termic - încălzire, inclusiv zonarea (control zonal) și echilibrarea instalațiilor termice.
Totodată, s-au instalat sisteme alternative de producere a energiei electrice și termice pentru consum propriu. Este vorba despre panouri solare fotovoltaice pentru producere de energie electrică fără distribuție în sistem, recuperatoare de căldură.
Au avut loc lucrări de instalare, reabilitare și modernizare a sistemelor de climatizare și ventilare mecanică pentru asigurarea calității aerului interior: instalare sistem de climatizare, ventilare și răcire cu chiller cu pompă de căldură aer-apă.
S-au executat  lucrări de reabilitare și modernizare a instalațiilor de iluminat în clădiri. Totodată, s-a efectuat repararea acoperișului tip șarpantă, inclusiv repararea sistemului de colectare a apelor meteorice de la nivelul învelitoarei tip șarpantă, demontarea instalațiilor și a echipamentelor montate aparent pe fațadele și terasa clădirii, precum și montarea/remontarea acestora după efectuarea lucrărilor de intervenție, refacerea finisajelor interioare în zonele de intervenție, repararea trotuarelor de protecție, în scopul eliminării infiltrațiilor la infrastructura clădirii, crearea de facilități pentru persoanele cu dizabilități și alte măsuri suplimentare de dezvoltare durabilă. (B.P.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:02:57 Ora standard a Europei de Est