Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Despre patimile, moartea și învierea lui Iisus Hristos

În cadrul Comisiei metodice

Despre patimile, moartea și învierea lui Iisus Hristos

În ultima săptămână de școală, înaintea vacanței de primăvară, elevii clasei a IV-a C, de la Școala cu clasele I-VIII „Avram Iancu” din Oradea au susținut, îndrumați de doamna profesoară Milian Mariana, o oră de religie ortodoxă minunată din toate punctele de vedere…

 Lecția s-a desfășurat în cadrul Comisiei metodice a profesorilor de istorie-geografie și religie din școala noastră.
 Activitatea a început cu un șir de întrebări despre patimile, moartea și învierea Domnului nostru Iisus Hristos (capitol în care se înscrie  și lecția propriu-zisă).  Prin răspunsurile date și completările aduse, elevii au demonstrat bagajul de cunoștințe  pe care-l dețin, precum și interesul manifestat față de subiectul discutat. După completarea unui aritmogrif, a urmat un scurt dialog despre tradițiile de Paști, culminând cu partea practică a orei – „încondeierea” ouălor roșii. Fiecare elev a încercat ca pe oul roșu primit să traseze linii, puncte, simboluri pascale, într-un mod cât mai creativ și original, cu ajutorul  pixului corector alb.
 La final, toate ouăle „pictate” au fost adunate într-un coș realizat la ora de educație tehnologică. Atât doamna director, prof. Gheorghina Bîrlădeanu, cât și doamna profesoară Agoșton Simona, care au asistat la activitate, au apreciat-o ca reușită, din toate punctele de vedere.
 În plus, activitatea le-a prilejuit doamnelor profesoare să admire și alte lucrări realizate de elevii îndrumați de doamna institutor Monica Toader, în cadrul proiectului intercultural și interzonal “Primăvară…primăvară!” Tot cu ocazia Sfintelor Sărbători, felicitările confecționate au fost dăruite cadrelor didactice din școală, dar și partenerilor de proiect, preșcolarilor (din grupa mică, mijlocie și pregătitoare) de la Grădinița nr. 55 din Oradea.
 În prag de Sfinte Sărbători Pascale, vă urăm să aveți parte de lumina, pacea și bucuria Învierii Mântuitorului nostru Iisus Hristos!  (Dorina T.)

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:23:58 Ora standard a Europei de Est