Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Ziua Internațională de Comemorare a Victimelor Holocaustului

Joi, 27 ianuarie,

Ziua Internațională de Comemorare a Victimelor Holocaustului

,,Felicităm conducerea, corpul profesoral și elevii Colegiului Național ,,Mihai Eminescu" din Oradea pentru preocuparea constantă de a păstra vie memoria celor pieriți în Shoah și de a învăța și despre momentele tragice ale istoriei.

Astfel, generațiile tinere vor veghea să avem un viitor în care orori precum cele din timpul celui de al Doilea Război Mondial, când oamenii erau uciși doar pentru că erau evrei, să nu se mai întâmple.
Evenimentul de joi, 27 ianuarie 2022, Ziua Internațională de Comemorare a Victimelor Holocaustului, a fost unul deopotrivă emoționant, dar și dătător de speranță. Recenzarea de către elevi a șapte cărți cu o tematică atât de dureroasă precum Holocaustul a constituit dovada că elevii doresc să cunoască și aspectele întunecate ale trecutului, pentru a înțelege mai bine atât prezentul, cât și perspectivele care se deschid.
Conducerea Comunității Evreilor din Oradea și a Federației Comunităților Evreilor din România își exprimă și pe această cale respectul și admirația pentru profesionalismul cadrelor didactice din această școală de elită și pentru dorința de cunoaștere a adevărului de către copii și adolescenți, asigurându-le sprijinul în proiectele viitoare"- Robert Schorr  - director Departament Cultură la Federația Comunităților Evreiești din România, director J.C.C. Oradea
În sala de festivități a Colegiului Național ,,Mihai Eminescu'' din Oradea, s-a desfășurat joi, într-o atmosferă elitistă, demnă de renumele școlii seculare, activitatea de comemorare a victimelor Holocaustului, prilejuită de împlinirea a 77 de ani de la eliberarea supraviețuitorilor din lagărele morții.
Profesor de istorie, cu vastă experiență câștigată de-a lungul perfecționărilor la Yad Vashem, Paris sau Cluj-Napoca și împărtășită elevilor în cursul de Istorie a Holocaustului, doamna director, Livia-Cătălina Muntean, a deschis activitatea prezentând adevărul istoric și necesitatea cunoașterii evenimentelor, prin prisma educației complexe și complete.
Activitatea se încadrează în seria de interes istoric contemporan, dedicată Holocaustului, serie care a debutat în toamnă și marchează preambulul unui vast proiect inițiat de Colegiul Național ,,Mihai Eminescu", prin doamnele prof. Monica Dumitraș și Daniela Sopota.
Sprijin necondiționat, continuu și fără ezitări, Comunitatea Evreilor din Oradea a fost reprezentată joi de domnul Robert Schorr  - director Departament Cultură la Federația Comunităților Evreiești din România, director J.C.C. Oradea care, pe lângă discursul apreciativ, a făcut o surpriză copiilor, contactându-l, în direct, pe domnul Cătălin Mihuleac, autorul uneia dintre cărțile recenzate.
De asemenea, la inițiativa dumnealui, elevii colegiului s-au alăturat evenimentului organizat de World Jewish Congress pentru această zi, eveniment intitulat sugestiv, conform unei rugăciuni evreiești: #We Remember.
La activitate au participat elevii claselor a VI-a, a IX-a D, a XI-a C, amfitrionii fiind elevii clasei a IX-a C, care au reușit să trezească emoții și interesul colegilor lor.
Sunt evenimente care marchează istoria umanității, care lasă urme adânci în inimile celor ce le-au trăit efectiv, în mințile și sufletele urmașilor acestora și, implicit, a celor din prezent. Prin cuvânt devine tangibil strigătul mut al morții și al suferinței evreilor, capătă greutate și se eternizează tragedii colective sau individuale. Cuvântul primește totodată și o valență terapeutică, devenind o necesitate lăuntrică. Ecouri ale Holocaustului se regăsesc în toate domeniile artei, prin urmare și în literatură, fie că vorbim de texte ficționale, fie că ne referim la texte de graniță (jurnale și memorialistică) sau multimodale.
Sunt mii de cărți care s-au scris despre Holocaust, însă din multitudinea acestora, elevii clasei a IX-a C, sub coordonarea doamnei profesor Monica Dumitraș, au încercat să aducă mai aproape de colegii lor, mai mici sau mai mari, șapte cărți, comemorând prin cuvânt victimele acestui eveniment tragic. Pe unele dintre acestea, cu siguranță, cei prezenți le-au citit, despre altele poate doar au auzit, iar unele au putut deveni veritabile recomandări de lectură. Incursiunea elevilor din clasa a IX-a C a pornit de la dramele copiilor, a ajuns în lumea adolescenților și s-a oprit la existența adulților și a celor mai vârstnici. Din toate cele șapte opere prezentate aură zbătut, pe lângă tristețea, durerea și disperarea inerente unor astfel de situații-limită, iubirea, speranța și, mai presus de orice, dorința de a nu uita.
Textele alese au fost următoarele:
1. Băiatul cu pijamale în dungi, de John Boyne - Rus Miruna și Secara Ștefania
2.Am trăit atât de puțin, de Eva Heyman (jurnal) - Ardelean Dafin
3. Bibliotecara de la Auschwitz, de Antonio G. Iturbe - Prack Alexia și Drugaș Cristina
4. Deborah, de Cătălin Mihuleac - Bobotan Maria
5. Obsesia (volum de nuvele), de Ioan Grigorescu - Bănoi Brianna și Ilea Carla
6.  Auschwitz, ultima stație. Povestea mea din lagăr 1943-1945, de Eddy de Wind - Cărbunar Bianca și Igna Iulia
7. Integrala Maus. Povestea unui supraviețuitor, de Art Spiegelman - Zifceac Ana
Dincolo de valențele estetice ale cărților prezentate, elevii clasei a IX-a C au dorit să vă transmită:
*că aceste evenimente tragice nu trebuie uitate, fiindcă sunt oglinda vie a mentalității unei societăți, însă discriminarea, rasismul și antisemitismul pot duce oricând la astfel de atrocități;
*că Holocaustul nu poate fi negat sau nu trebuie minimalizat
*că drepturile omului sunt esențiale într-o societate care se consideră civilizată, iar educația și lectura sunt surse nesecate de cunoaștere a lumii.
De asemenea, toți elevii prezenți au fost invitați să noteze un gând despre cum ar trebui să arate lumea în care doresc ei să trăiască, un drept al omului pe care îl consideră esențial sau o altă carte pe această temă, pe care o recomandă colegilor.
Vedeți mai multe poze (48 de poze) în Galeria foto: Ziua Internațională de Comemorare a Victimelor Holocaustului.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 12:45:17 Ora standard a Europei de Est