Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Învățământul dual la nivelul județului Bihor

Miercuri, Întâlnire la Consiliul Județean Bihor

Învățământul dual la nivelul județului Bihor

Consiliul Județean Bihor și Inspectoratul Școlar Județean Bihor au organizat, miercuri, 19.01. 2022, o întâlnire la care au participat reprezentanți de la 20 de companii, care susțin învățământul profesional dual la nivelul județului nostru.

Învățământul dual este o formă de organizare a învățământului profesional și tehnic, tripartită, ce are la bază un contract de parteneriat între operatorul economic, unitatea de învățământ și unitatea administrativ-teritorială, precum și contracte individuale de pregătire practică între operatorul economic, elev/părinte-tutore și unitatea de învățământ.
Anual la nivelul județului Bihor ponderea claselor de învățământ profesional este de 22 - 25% din totalul claselor a IX-a. La învăţământul cu predare în limba română, situaţia claselor  din învățământul profesional și dual în anul școlar 2021-2022 este următoarea: 99,5 clase învățământ profesional, din care 48,84 clase de învățământ dual.
Pentru clasa a IX-a în anul școlar 2022-2023, se propun 43 de clase învățământ profesional, din care 24 clase de învățământ dual.
Este esenţial ca absolvenţii învăţământului profesional să deţină, la finalizarea studiilor, nivelul de pregătire necesar integrării cu uşurinţă pe piaţa muncii, în domeniul studiat valorificând cu prioritate oferta disponibilă la nivel județean Cunoaşterea tehnologiilor utilizate azi, presupune o strânsă legătură între şcoală şi companii, atât în ceea ce înseamnă pregătirea practică cât şi cea teoretică. În acest scop, au fost făcute demersuri pe lângă decidenţi cu scopul de a facilita crearea unei astfel de legături.
Astfel, Metodologia-cadru privind mobilitatea personalului didactic de predare din învățământul preuniversitar în anul școlar 2022-2023, aprobată prin OME nr. 5578/2021, aduce câteva noutăți în ceea ce priveşte angajarea de personal care să predea catedre de discipline tehnice respectiv de pregătire-instruire practică. Astfel:
ü  Art. 4 alin. 2 litera j) și art. 31 alin. 2 prevede că „Începând cu etapa de pretransfer catedrele vacante/rezervate de discipline tehnologice sau de pregătire-instruire practică de la clasele/grupele din învăţământul dual se publică precizând avizul operatorului economic".
ü  Art. 95 alin. 4 „În mod excepţional, catedrele de discipline tehnologice sau de pregătire-instruire practică de la clasele/grupele din învăţământul dual, pot fi ocupate, cu avizul operatorului economic, în regim de plata cu ora, cu statut de cadru didactic calificat şi de specialiști în domeniu care nu îndeplinesc strict condiţiile prevăzute la art. 3 alin. (2)-(8)".
Apreciem, că prin modificările aduse este creată o nouă punte între mediul preuniversitar şi operatorii economici. Sunt puse astfel bazele unei creşteri a calităţii pregătirii absolvenţilor învăţământului profesional dual, dar şi a interesului pe care aceştia îl manifestă ulterior finalizării studiilor, faţă de operatorul economic cu care s-a pregătit. De asemenea, resursa umană înalt calificată de la nivelul companiilor poate fi accesată de către unitățile de învățământ care au nevoie de specialiști în diferite domenii.
Inspectoratul Școlar Județean Bihor a stabilit ca prioritate diseminarea la nivelul absolvenților claselor a VIII-a, a părinților și diriginților, a beneficiilor și filosofiei învățământului dual, în perspectiva inserției beneficiarilor acestuia pe piața muncii.
În acest sens și în anul școlar în curs se vor organiza campanii de informare, târguri, întâlniri cu părinții, specialiști pentru a asigura o informare corectă și completă, cu privire la învățământul dual, dar și consilierea tuturor factorilor educaționali vizați de această oportunitate. 
Inspectoratul Școlar Județean Bihor invită companiile să sprijine această formă de învățământ, asigurându-și astfel resursa umană calificată.
Inspector școlar Florin Negruțiu

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:08:32 Ora standard a Europei de Est