Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Solicităm condiții normale pentru studenții orădeni

În cererea depusă la Consiliul județean

Solicităm condiții normale pentru studenții orădeni

Marți, 14 aprilie 2009, am depus la Consiliul județean Bihor o cerere, în numele tuturor studenților Universității din Oradea al căror reprezentant ales sunt, prin care solicit rezolvarea problemelor urgente ale studenților orădeni.

 În document se menționează faptul că Oradea este cel mai mare centru universitar din țară unde nu funcționează o casă de cultură a studenților, unde aceștia să poată desfășura activități cultural-artistice, educative, de informare, de divertisment sau orice alte servicii oferite tinerilor. Lipsa unei asemenea instituții provoacă și imposibilitatea ONG-urilor studențești de a accesa fondurile naționale oferite de Agenția pentru Sprijinirea Studenților, astfel, susținerea financiară și proiectele de finanțare cad, exclusiv, pe umerii Consiliului județean Bihor sau Consiliului local al municipiului Oradea. Situația este cu atât mai gravă cu cât în Universitatea din Oradea, nu funcționează un club studențesc din lipsă de spațiu adecvat. Această problemă a fost sesizată și Consiliului local al municipiului Oradea prin adresa din 07.08.2008, însă, cu toată bunăvoința arătată de oficialitățile locale, nu a fost identificat niciun imobil care să întrunească condițiile unui asemenea club. Absența casei și a clubului afectează grav imaginea centrului universitar Oradea, precum și prestigiul județului nostru.
Cererea face referire și la o altă problemă a studenților, lipsa acută de locuri de cazare în cămine, în prezent, existând aproximativ 1.800 de locuri de cazare pentru un număr de aproximativ 27.700 de studenți. Problema este cu atât mai gravă cu cât și acest număr de locuri are la bază o supraaglomerare a studenților în camere, mult peste ceea există în alte centre universitare din țară sau din țările vecine. Având în vedere situația financiară a populației județului care va fi afectată în mod clar de criza economică prin care trec statele europene, menținerea acestei probleme de cazare va conduce la diminuarea substanțială a tinerilor care vor absolvi un institut de învățământ superior.
 Lipsa spațiilor adecvate de învătământ este, de asemenea, una din marile probleme ale studenților din Oradea, colegii noștri de la Facultatea de Arte Vizuale vor fi în curând obligați să părăsească Cetatea din Oradea unde studiază momentan în condiții nu tocmai propice procesului de învățământ. De asemenea, mulți dintre colegi studiază în spații neadecvate din cauza supraaglomerării, iar Universitatea din Oradea nu dispune de spații suficiente pentru asigurarea de condiții corespunzătoare pentru studenții de la toate facultățile. Considerăm că menținerea specializărilor și oferirea șansei de a studia în condiții adecvate în aproape toate domeniile în Oradea ar trebui să preocupe întreg județul.  
 În adresă, am propus ca soluție transmiterea imobilului (construcții și teren) situat în Oradea pe str. Universității nr.4 cu suprafața de 53.215 mp, din patrimoniul public județean și administrația Consiliului județean Bihor în domeniul public al statului și administrația Ministerului Educației, Cercetării și Inovării pentru Universitatea din Oradea, pentru înființarea Casei de Cultură a Studenților și Clubului, amenajarea și construcția de cămine studențești și pentru amenajarea unor spații de învățământ. Menționăm, totodată, că imobilul amintit este singurul amplasament care întrunește condițiile pentru soluționarea acestor probleme.
 Consider că rezolvarea acestor probleme ar trebui să reprezinte o prioritate pentru județul nostru, iar costurile susținerii acestor proiecte implică doar utilizarea unor spații momentan neocupate de nimeni și de aceea solicit sprijinul tuturor reprezentanților mass-media pentru ca studenților orădeni să le fie asigurate condiții minime într-un oraș civilizat.
 Adrian Dumitru Dume,
președintele studenților din Senatul Universității din Oradea

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:59:29 Ora standard a Europei de Est