Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

La nivelul județului sunt vacante 67 de posturi de director, respectiv 30 de director adjunct

Organizare concurs pentru posturile vacante de director și director adjunct de la unitățile de învățământ preuniversitar din Bihor

La nivelul județului sunt vacante 67 de posturi de director, respectiv 30 de director adjunct

În conformitate cu calendarul concursului pentru ocuparea funcțiilor de director si director adjunct din unitățile de învățământ preuniversitar de stat sesiunea 2022, aprobat prin Ordinul ministrului Educației nr. 3026/2022 pentru modificarea și completarea Metodologiei privind organizarea si desfășurarea concursului pentru ocuparea funcțiilor de director și director adjunct din unitățile de învățământ preuniversitar de stat, cu modificările și completările ulterioare, marți, 18 ianuarie 2022, pe pagina web a I.S.J. Bihor www.isjbihor.ro s-au publicat funcțiile vacante de director și director adjunct din județul Bihor pentru care se organizează concursul.

La nivelul județului sunt vacante, în învățământul preuniversitar de stat, 67 de posturi de director, respectiv 30 de posturi de director adjunct. Nu se organizează în această etapă concurs pentru ocuparea funcției de director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională.
În perioada 19-25 ianuarie 2022, se depun dosarele de înscriere la proba scrisă pe platforma informatică dedicată, iar în perioada 26-28 ianuarie 2022, are loc evaluarea dosarelor de înscriere. În data de 31 ianuarie 2022, se afișează lista candidaților admiși la evaluarea dosarelor. După remedierea eventualelor erori la etapa de înscriere se afișează din nou lista candidaților admiși la evaluarea dosarelor în data de 4 februarie.
Proba scrisă se va desfășura în data de 18 februarie 2022. În data de 4 martie va avea loc proba scrisă pentru candidații care la data de 18 februarie 2022 se aflau în carantină sau izolare. În perioada 16-25 martie 2022,  se va desfășura proba de interviu. Contestațiile la proba de interviu se depun în perioada 17-29 martie. Rezultatele finale se afișează pe data de 29 martie și se validează pe 31 martie 2022.
Concursul pentru ocuparea funcţiilor de director şi de director adjunct din unităţile de învăţământ de stat se organizează, în conformitate cu prevederile art. 257 din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare, sub coordonarea Ministerului Educaţiei, prin inspectoratele școlare judeţene.
Monitorizarea şi coordonarea concursului de ocupare a funcţiilor de director şi de director adjunct din unităţile de învăţământ sunt asigurate de Ministerul Educaţiei, prin Comisia naţională de monitorizare şi coordonare a concursului.
Lista funcțiilor vacante și detaliile referitoare la ocuparea acestora poate fi consultată accesând link-ul:
 https://www.isjbihor.ro/management-isjbihor/management-institutional/1933-concursul-pentru-ocuparea-functiilor-de-director-si-director-adjunct-din-unitatile-de-invatamant-preuniversitar-de-stat-judetul-bihor-sesiunea-2022
În conformitate cu Calendarul concursului în fiecare etapă pe pagina web a instituției se vor posta informațiile și documentele necesare.
Inspector școlar Florin Negruțiu

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:27:20 Ora standard a Europei de Est