Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

,,D.A.S.O., pentru noi, înseamnă ,,Dăruire, Ajutor și Sprijin Orădenilor

Doamna viceprimar Arina Moș:

,,D.A.S.O., pentru noi, înseamnă ,,Dăruire, Ajutor și Sprijin Orădenilor

Directorul executiv al Direcţiei de Asistenţă Socială Oradea (D.A.S.O.), Anca Grama, împreună cu viceprimarul Arina Moș, coordonator al instituției, au susținut luni, 17 ianuarie 2022, o conferință de presă, în care au prezentat raportul de activitate al instituţiei pe anul trecut.

 „Direcția de Asistență Socială Oradea este  instituția mea de suflet, aici, împreună cu o echipă frumoasă, am clădit și am făcut lucruri pentru oameni. Așa cum îmi place mie să spun, D.A.S.O., pentru noi, înseamnă ,,dăruire, ajutor și sprijin orădenilor". Cred că prin aceasta am spus totul despre munca colegilor mei, o muncă deosebită, specială, care ajunge la cele mai vulnerabile persoane, care au cea mai mare nevoie de ajutor. E o muncă grea, dar e o muncă frumoasă, și mai ales în această perioadă în care de doi ani de zile trecem printr-o pandemie grea, colegii din cadrul Direcției de Asistență Socială Oradea, coordonați de către d-na director Anca Grama, au reușit să ajute oamenii, și astfel orădenii au trecut mai ușor prin aceste vremuri tulburi. Mă bucur foarte mult că faceți o treabă minunată pentru oameni!", a declarat  viceprimarul Arina Moș, în cadrul conferinței.
Detalii legate de activitatea D.A.S.O. au fost prezentate de către Anca Grama, directorul executiv al instituției.
,,Anul 2021 a fost unul plin de provocări, care a stat în continuare sub semnul pandemiei, tocmai de aceea acest fapt ne-a împiedicat să organizăm o serie de activități pe care le aveam pregătite, dar ne-am adaptat la situația dată. Am beneficiat de suportul comunității, dar și de sprijinul colegilor noștri din cadrul Direcției de Asistență Socială și am încercat să ajutăm și să găsim soluții tuturor cetățenilor care s-au adresat instituției noastre. Rolul acesteia este foarte important nu doar pentru cetățenii vulnerabili aflați în nevoie, ci și pentru părinții care își duc copiii la creșă, pentru vârstnicii noștri din comunitate, pentru mamele care beneficiază de indemnizație de creștere a copilului, de alocație pentru copii sau pentru cei care au nevoie de anchete sociale din partea instituției noastre, respectiv persoanele care urmează să fie încadrate în grad de handicap, copii care au nevoie de orientare școlară și așa mai departe. Pot să vă confirm și eu faptul că aici am găsit o echipă de oameni care sunt dornici să ajute, am căutat să găsim soluții de fiecare dată când un cetățean ni s-a adresat nouă", a precizat directorul D.A.S.O., Anca Grama, în cadrul conferinței.
În decursul anului 2021, se evidențiază o creștere a numărului de petiții, nu mai puțin de 16.262 de solicitări au fost depuse la D.A.S.O. prin Serviciul Relații cu Publicul și Evaluare Inițială, ceea ce față de numărul de cereri din anul 2020 (11.869) reprezintă o creștere justificată de pandemia Covid 19.
În ceea ce privește beneficiile acordate de către D.A.S.O. în anul 2021, în baza Legii 416/2001, numărul mediu lunar de dosare de ajutor social aflate în plată este de 138, iar 283 de persoane sunt beneficiare de ajutor social/lună. Lunar un număr mediu de 45 de persoane apte de muncă beneficiare de ajutor social au fost propuse pentru efectuarea unor acțiuni sau lucrări de interes local, iar 71 de solicitări au fost aprobate pentru a primi ajutor de urgență, suma totală fiind de 103.800 lei. Lunar 73 de persoane au beneficiat în anul 2021 de cantină socială, dintre care 24 de persoane au fost propuse pentru efectuarea unor acțiuni sau lucrări de interes local.
De asemenea, în cadrul proiectului „Nu munceşti, nu primeşti", derulat de către D.A.S. Oradea, începând cu anul 2018, angajaţii D.A.S.O. au continuat și în anul care a trecut să monitorizeze zilnic efectuarea activităţilor de menţinere a curăţeniei în zona blocurilor din str. Voltaire şi străzile adiacente, de către beneficiarii de ajutor social şi cantină, care au obligativitatea efectuării unui anumit număr de ore în folosul comunităţii.
Sprijinul acordat cetăţenilor vulnerabili în contextul PANDEMIEI
Anul 2021 a adus o schimbare majoră în ceea ce privește sprijinul acordat persoanelor cu venituri reduse pe perioada sezonului rece. Astfel s-au modificat substanțial plajele de venituri care permit mai multor persoane să acceseze ajutorul pentru încălzirea locuinței.
De la începutul sezonului rece 2021-2022, până în 31 decembrie 2021, s-au depus 1.906 solicitări, numărul mare de solicitări justificându-se prin modificarea plajelor de venituri, respectiv, 2.053 lei pentru persoane singure și 1.386 de lei pentru familii.
Ca noutate, potrivit prevederilor Legii nr.226/2021 privind stabilirea măsurilor de protecție socială pentru consumatorul vulnerabil, începând cu anul 2021, se acordă, ca măsură suplimentară de protecție a persoanelor vulnerabile, suplimentul pentru energie care se acordă cu scopul de a acoperi integral sau o parte din cheltuielile cu: iluminatul locuinței, susținerea facilităților de gătit și asigurarea apei calde în locuință și asigurarea continuității în alimentare a echipamentelor electrice de care depinde viața persoanelor, din motive de sănătate.
În ceea ce privește celelalte beneficii acordate de către D.A.S.O. în anul 2021, s-a realizat plata salariului pentru 245 de asistenți personali ai persoanelor cu handicap grav și au fost 1.432 de beneficiari de indemnizație lunară, din care 1.207 persoane adulte și 225 de copii.
Personalul medical din școli, implicat în combaterea pandemiei
Pe perioada suspendării cursurilor cu prezență fizică din unitățile de învățământ, medicii și asistentele medicale şcolare din cadrul Direcției de Asistență Socială Oradea au lucrat alături de Direcția de Sănătate Publică Bihor, efectuând activități specifice contextului pandemiei: au participat la procesul de evaluare și monitorizare a persoanelor aflate în carantină, au întocmit avizele epidemiologice și introdus rezultatele analizelor medicale ale persoanelor care s-au îmbolnăvit de Covid 19.
Campania ,,Alege să te vaccinezi"
Încă de la începutul campaniei de vaccinare, cadrele medicale au fost implicate în procesul de vaccinare desfăşurat în cadrul centrelor de vaccinare organizate în municipiul Oradea. Deschiderea centrului de vaccinare Drive-Thru din zona Era Shopping Center s-a realizat cu sprijinul cadrelor medicale şcolare care au asigurat realizarea procesului de vaccinare în prima perioada de funcţionare a acestui centru.
După începerea anului şcolar 2021-2022, cadrele medicale au efectuat testarea antigen a preșcolarilor, elevilor și personalului, suspecți sau contacți Covid din cadrul unităților de învățământ. Testarea s-a realizat conform prevederilor legale, privind combaterea îmbolnăvirilor cu Sars-Cov 2. În anul 2021, s-au realizat 4.038 de testări în cadrul unităților de învățământ.
În perioada februarie - martie 2021, personalul din cadrul Serviciului Resurse Umane-Salarizare, cu sprijinul asistentelor medicale școlare, au contactat telefonic un număr de 1.680 de persoane încadrate în grad de handicap grav, aflate în baza de date a instituției, în urma cărora au fost preluate datele personale ale celor care au dorit vaccinarea la domiciliu, care au fost transmise Direcției de Sănătate Publică Bihor, care a trimis echipa mobilă pentru a vaccina aceste persoane. Prin urmare, au fost întocmite și transmise listele pentru un număr total de 866 de persoane (persoane imobilizate precum și membrii familiilor acestora).
În luna octombrie 2021, s-a reluat contactarea telefonică a persoanelor nedeplasabile aflate în baza de date a instituției și un număr de aproximativ 1.400 de persoane au fost informate în vederea vaccinării cu prima, a doua sau a treia doză. Prin urmare au fost preluate și transmise datele pentru 239 de persoane. După vaccinarea persoanelor nedeplasabile, angajaţii D.A.S.O. au preluat de la D.S.P. şi transmis către beneficiari adeverinţele de vaccinare.
Începând cu data de 9 noiembrie 2021, Direcția de Asistență Socială Oradea s-a alăturat campaniei pentru vaccinare împotriva Covid 19, astfel, echipe formate din asistenți sociali și medicali din cadrul Direcției de Asistență Socială Oradea au împărțit, zilnic, peste 5.000 de pliante informative cu privire la vaccinare, în zonele aglomerate din municipiul nostru, respectiv în zona centrală, piețe, stații de tramvai și autobuz, au discutat cu oamenii și i-au îndemnat să se vaccineze pentru a se proteja pe ei și pe cei din jur.
Telefonul Verde
În cadrul serviciului telefonic de consiliere și sprijin pentru părinți și copii - Telefonul Verde - au avut loc 181 de ședințe de consiliere, beneficiarii serviciilor oferite fiind copii, părinți, persoane vârstnice și persoane aflate în dificultate.
Programul Operațional Ajutorarea Persoanelor Defavorizate (P.O.A.D.)
În cadrul Programului Operațional Ajutorarea Persoanelor Defavorizate (P.O.A.D.), Direcția de Asistență Socială Oradea a distribuit beneficiarilor eligibili un număr de 1.085 de pachete constând în pachete de igienă - tranșa a III-a și pachete de alimente - tranșa II, în perioada 22.02.2021 - 15.03.202 și în perioada 1.09.2021 - 23.09.2021, acelorași beneficiari le-au fost distribuite tranșa IV pachete de igienă și tranșa III de alimente.
Din anul 2021, municipalitatea are 15 creșe
D.A.S.O. are în subordine și coordonează cele 15 creșe din Oradea, creșe cu program de zi, cu o capacitate extinsă de la 640 de locuri în anul 2020 la 680 în prezent.
În septembrie 2021, cu sprijinul municipalității, a fost dată în folosință Creșa nr. 15 Căsuța Prieteniei, situată în Parcul Industrial I str.Ghe.Mărdărescu nr. 12.
Sesiunea de înscriere  a copiilor s-a desfăşurat în sistem MIXT, respective, actele s-au depus on-line sau la Centrul de relații cu publicul din cadrul D.A.S.O., în funcție de opțiunile părinților, înregistrându-se un număr de 787 de solicitări.
Astfel, a fost dezvoltată aplicația das.hform.ro  concepută să vină în sprijinul părinților care doresc să-și înscrie copiii la creșele orădene.
Prezenţa medie lunară a copiilor în creşă în contextul pandemiei și al limitărilor impuse de măsurile de prevenire a infectării cu Sars Cov19 a fost de 57%.
Campania ,,Singuri acasă - ai grijă de copiii tăi oriunde te afli!"
În cadrul Campaniei „Singuri acasă - ai grijă de copiii tăi oriunde te afli!", campanie inițiată de către Direcţia de Asistenţă Socială Oradea încă din anul 2014, am avut în monitorizare un număr de 146 de copii ai căror părinți sunt plecați la muncă în străinătate, iar acestor copii le-am oferit vara aceasta o zi de vacanță plină de surprize, vizitând orașul cu obiectivele turistice și petrecând timp împreună.
Activităţi şi programe în cadrul centrelor din subordine
Directorul executiv al  D.A.S.O., Anca Grama, a prezentat și activitatea celorlalte centre aflate în subordine, care au fost deschise și au stat la dispoziția cetățenilor pe perioada pandemiei.
În anul 2021, cu sprijinul Hornbach, a început anveloparea termică a clădirii în care funcționează Centrul de Îngrijire de Zi Oradea, care a oferit servicii și activități pentru un număr de 58 de copii.
În cadrul Adăpostului de noapte, situat pe str. J. Gutenberg nr. 8, au fost cazați în anul 2021 159 de persoane, care au primit consiliere psiho-socială şi de grup, sprijin şi suport în vederea depăşirii situaţiei de vulnerabilitate.
Cu sprijinul Direcției Patrimoniu Imobiliar, a început reabilitarea containerelor din incinta Adăpostului, iar în cadrul unui protocol de colaborare, încheiat între D.A.S. Oradea și Universitatea din Oradea - Facultatea de  Arte, cu sprijinul profesorilor și studenților, Centrul Comunitar Gutenberg, a trecut printr-un proces de reabilitare, fiind decorat în exterior, cu elemente de ornament din arhitectura orădeană, un fel de a aduce centrul orașului mai aproape de persoanele greu încercate de viață, dobândind astfel o nouă înfățișare, prietenoasă și veselă.
În anul care a trecut, un număr de 54 de persoane au beneficiat de serviciile acordate în cadrul Centrului Comunitar Gutenberg, 12 persoane au fost îndrumate şi s-a intermediat pentru ei în vederea obţinerii actelor de identitate, internării în instituţii de asistenţă socială sau de sănătate sau sprijin în întocmirea dosarelor pentru obţinerea unor beneficii sociale.
La Centrul Social Dignitas, 18 persoane au beneficiat de servicii de cazare şi de consiliere psiho-socială individuală, dintre care una și-a achiziționat un apartament și trei dintre beneficiari au început o viață independentă în urma repartizării de către Primăria Municipiului Oradea a unei locuințe ANL.
În vederea dezvoltării relaţiilor de prietenie între beneficiari, D.A.S.O. a organizat o excursie la Șuncuiuș, în judeţul Bihor, ocazie cu care beneficiarii s-au bucurat împreună cu conducerea şi angajaţii D.A.S.O. de natură, au făcut drumeţii, au vizitat o mănăstire și o peşteră.
Centrele sociale multifuncționale din cartierele orădene și-au reluat activitatea, începând cu iulie 2021, după mai bine de un an cât au fost închise, ca urmare a măsurilor de prevenire a răspândirii virusului Sars - CoV 2,  aici organizându-se activități de petrecere a timpului liber, socializare, precum și organizarea de evenimente tematice, cu sprijinul colaboratorilor noștri.
Cu sprijinul unor persoane fizice și juridice din comunitate, pe parcursul anului 2021, am reușit să ajungem cu pachete și cele necesare la peste 100 de familii aflate în nevoie, la beneficiari ai unor asociații și fundații și să ajutăm în situații concrete în care am fost solicitați.
,,Sprijinul acordat cetățenilor vulnerabili în această perioadă nu s-ar fi realizat fără implicarea comunității locale, a celor care au înțeles că trebuie să fim uniți și să venim în ajutorul celor vulnerabili, în această perioadă mai mult ca oricând, de aceea țin să le mulțumesc în mod deosebit celor care ne-au fost alături și în acest an. Acolo unde noi ca și instituție avem nevoie, ne-am putut baza și pe sprijinul partenerilor noștri, în așa fel încât să putem ajuta cât mai multe persoane aflate în nevoie, și nu în ultimul rând, mulțumesc tuturor colegilor mei din instituție, mereu implicați, căutând să găsească soluții pentru cât mai mulți cetățeni", a declarat Anca Grama, directorul D.A.S. Oradea.
Activități de promovare a serviciilor sociale din municipiul Oradea și a produselor realizate de către beneficiari
La sediul instituției, pe parcursul a două zile, 28 și 29 aprilie 2021, opt asociații și fundații din municipiul Oradea și-au prezentat minunatele produse realizate cu mult drag și efort de către beneficiarii lor, încântându-i pe cei care au trecut pragul instituției noastre, iar în septembrie 2021, în Piața Unirii a avut loc Târgul Serviciilor Sociale din municipiul Oradea, cu participarea O.N.G.-urilor și a unui public mai larg, care a aflat despre activitatea acestora și despre nevoile lor.
D.A.S.O. a derulat anul trecut, alături de cele menționate mai sus, şi alte programe şi servicii, precum: sărbătorirea Zilei Persoanelor Vârstnice, prin organizarea unei mese festive la Casa Frențiu, unde 70 de seniori au petrecut o după-amiază minunată, luând prânzul împreună și delectându-se cu momente artistice oferite de către Trupa ,,Radu Moș".
La finalul conferinței, d-na director Anca Grama a prezentat obiectivele Direcției de Asistenţă Socială Oradea pentru anul 2022, darea în folosința beneficiarilor a Centrului de Zi pentru copii proveniți din comunități vulnerabile - Calea Clujului nr. 188, ca urmare a finalizării implementării proiectului de construcție a centrului, renovarea a două containere existente și achiziționarea a altor două containere tip dormitor care vor fi amplasate în incinta Adăpostului de Noapte, pentru o mai bună gestionare a cazării persoanelor fără adăpost din Municipiul Oradea, derularea unor cursuri de dezvoltare a abilităților digitale pentru seniorii care frecventează centrele multifuncționale din cartiere, dar și implicarea unor organizații de tineret care să petreacă timp cu vârstnicii singuri, relocarea Creșei de pe strada Bumbacului în spațiul achiziționat de Primărie în cartierul Ceyrat, fiind doar câteva dintre obiectivele majore pe care instituția și le-a asumat.

Trimite email
sâmbătă, 21 decembrie 2024, 19:01:49 Ora standard a Europei de Est