Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Bihorul are printre cele mai multe paturi dedicate Covid-19 la nivel național”

Unitățile de învățământ din Bihor funcționează în scenariul 1, cu prezență fizică

„Bihorul are printre cele mai multe paturi dedicate Covid-19 la nivel național”

Începând din 17 ianuarie 2022, se modifică scenariile de funcționare a unităților de învățământ în contextul pandemiei.

În conformitate cu Ordinul comun al Ministrului Educației nr. 3030/2022 și al Ministrului Sănătății nr. 82/2022 menținerea deschisă a școlilor este corelată cu gradul de ocupare la nivel județean a paturilor destinate pacienților Covid-19.
Scenariul 1, cu prezență fizică, se desfășoară la un grad de ocupare de maximum 75% a paturilor Covid-19 la nivel județean. În cazul apariției a trei cazuri confirmate pe o perioadă de șapte zile de îmbolnăvire cu virusul Sars-CoV-2 într-o grupă de învățământ, se va trece la sistem de învățare online pentru o perioadă de 10 zile.
Scenariul 2, în sistem online, se desfășoară la un grad de ocupare de peste 75% a paturilor Covid-19 la nivel județean. Revenirea la școală cu prezență fizică numai după ce gradul de ocupare scade sub 70% la nivel județean.
La nivelul județului Bihor, numărul de paturi destinate pacienților Covid-19 a fost majorat în etape consecutive de la începutul pandemiei, în urma demersurilor efectuate de prefectul Dumitru Țiplea în coordonare cu managerii unităților sanitare. Astfel, în prezent în județul Bihor există 492 de paturi destinate Covid-19, la care se adaugă 79 de paturi ATI. Numărul maxim de paturi Covid-19 la nivelul județului Bihor poate fi extins la 82 de paturi ATI și 739 de paturi Covid-19, din care 150 de paturi din dotarea Spitalul Clinic de Recuperare Medicală Băile Felix, operaționalizate în cursul anului trecut, în urma demersurilor prefectului Dumitru Țiplea.
La data de astăzi, 17 ianuarie, în Bihor sunt 208 pacienți spitalizați în paturi Covid-19 și 27 de pacienți în paturi ATI. Din totalul de 235 de pacienți Covid-19, 13 provin din alte județe. Rezultă, astfel, că la nivelul județului Bihor gradul de ocupare al paturilor la data de astăzi este de 28%. 
Gradul de ocupare a paturilor Covid-19 va fi publicat în fiecare zi de joi pe site-ul Direcției de Sănătate Publică Bihor - http://www.dspbihor.gov.ro.  
Prefectul Dumitru Țiple a precizează că „Bihorul are printer cele mai multe paturi dedicate Covid-19 la nivel național, ca rezultat al eforturilor coordonate cu managerii spitalelor din județ. Cu toate acestea, pentru a ne asigura că școlile rămân deschise pentru copiii noștri, fac un apel către bihoreni să fie precauți și să respecte regulile sanitare, în contextual noului val care se prefigurează".
Cancelaria Prefectului
Județul Bihor

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:54:47 Ora standard a Europei de Est