Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Memento Eminescu, la Muzeul „Iosif Vulcan”

Vineri,

Memento Eminescu, la Muzeul „Iosif Vulcan”

Recitalul de muzică și poezie, Memento Eminescu, desfășurat vineri, 14 ianuarie 2022, cu ocazia Zilei Naționale a Culturii,în casa memorială Iosif Vulcan este prima manifestare din cadrul proiectului cultural-educativ „Valori ale culturii orădene", inițiat de Liceul de Arte și desfășurat în parteneriat cu Muzeul Țării Crișurilor, Muzeul „Iosif Vulcan", Revista „Familia", Colegiul Național „Onisifor Ghibu" și Inspectoratul Școlar Județean Bihor.

La împlinirea a 172 de ani de la nașterea celui care reprezintă „expresia integrală a sufletului românesc" (N. Iorga), elevii claselor a X-a A, de la Liceul de Arte Oradea, îndrumați de profesorii Carmen Bodiu, Aurica Bonțu, Adrian Bordeianu și directorul școlii Mihaela Bondor și elevii clasei a X-a D, de la Colegiul Național „Onisifor Ghibu", îndrumați de prof. Ruxandra Gavra, au susținut un spectacol de o înaltă ținută artistică, demn de prestigiul și caracterul festiv al acestei zile.
Manifestarea a fost onorată de scriitorul Ioan F. Pop, custodele Muzeului „Iosif Vulcan", care a deschis programul, evidențiind semnificația operei eminesciene și a culturii române în zilele noastre, inspectorii școlari, prof. Diana Popa și Alin Ștefănuț, de la Inspectoratul Școlar Județean Bihor, prof. Cosmina Balint de la Liceul de Arte Oradea, reprezentanți ai Muzeului Țării Crișurilor, precum și părinți ai elevilor și iubitori de cultură. D-na prof. Carmen Bodiu, cea care a moderat evenimentul, asigurând legătura dintre momentele regalului artistic, a evidențiat caracteristicile culturii românești, ale acestui orizont spațial mioritic, cu care se identifică ancestralul suflet românesc, subliniind că nicio altă cultură europeană nu reușește să îmbine atât de armonios, dragostea pentru Frumos și dragostea pentru Înțelepciune, trăsături distinctive, evidențiate prin intermediul operei eminesciene. Egal doar cu sine însuși, Eminescu este elogiul şi lauda poporului român, „omul deplin al culturii românești" (C. Noica). De aceea, ni se pare tuturor drept cel mai firesc lucru ca Ziua Culturii Naţionale, pentru toţi românii, să fie ziua naşterii lui Mihai Eminescu, 15 ianuarie.
Dorul de Eminescu a fost exprimat prin cântecele elevilor din clasa a X-a A, de la Liceul de Arte Oradea: Dor de Eminescu, în interpretarea luiAstrid Muthu și Iustin Mago, Eminescu, în interpretarea elevei Cristina Bratu, Pe lângă plopii fără soț,Adriadna Borza și Sara pe deal, adevărată simfonie a dorului de dragoste, interpretată pe voci, de elevii clasei a X-a A (Liceul de Arte), dirijați de colegul lor, Ion Lianu Popa. Aceste bijuterii muzicale s-au intercalat cu versuri ale operei eminesciene recitate de Ion Lianu Popa (De ce nu-mi vii, de Mihai Eminescu), Oana Berdie (Aș vrea să vin la tine, de Veronica Micle), Astrid Muthu și Ion Lianu Popa (Floare albastră, de Mihai Eminescu), Bratu Cristina (Și dacă, de Mihai Eminescu), Daria Stoica (Trebuiau să poarte-un nume, de Marin Sorescu), din clasa a X-a A, de la Liceul de Arte Oradea și Dalia Costa, Alisia Ungur (De-aş avea..., de Mihai Eminescu), Mădălina Mîrza, Larisa Popa, Ayana Popa, Alessia Singur, Alexandru Cipleu, Ariana Sabău (Glossă, de Mihai Eminescu), Ioana Burdaş şi Amalia Trip (Odă în metru antic, de Mihai Eminescu), din clasa a X-a D, Colegiul Național „Onisfor Ghibu".
Vocile micilor artiști s-au îmbinat cu instrumentele muzicale: elevii Cezar Platon și Filip Mureșan (clasa a X-a A, Liceul de Arte Oradea) au asigurat coloana sonoră a întregului recital poetic, asigurând transmiterea emoției artistice în deplinătatea ei, prin îngemănarea cuvântului cu notele muzicale. Prețuirea și admirația lui Mihai Eminescu pentru geniul creator al poporului său, atașamentul față de cultura românească au fost transmise prin intermediul Baladei lui Ciprian Porumbescu, interpretată cu multă măiestrie de elevul Roberto Drimbău și Meditații, piesă interpretată la clarinet de Ion Lianu Popa, Liceul de Arte Oradea.
Valorile culturale autentice ne sunt sprijin și puncte de reper în tot ce-nseamnă România și românesc, pentru că misiunea istorică a unui popor se judecă după creațiile lui spirituale, a spus în încheiere d-na prof. Carmen Bodiu, adresându-le elevilor îndemnul de a descoperi cultura românească și de a deveni ei înșiși, creatori de valori spirituale. Pentru că noi, aici, la Oradea, în orașul de pe malul Crișului Repede, suntem urmașii lui Iosif Vulcan.
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: Memento Eminescu, la Muzeul „Iosif Vulcan”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:44:10 Ora standard a Europei de Est