Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Cartea ,,Istoria familiei mele”

Provocările ,,doamnei de istorie”

Cartea ,,Istoria familiei mele”

Elevii agoriști au răspuns provocării de a scrie o scurtă istorie a familiei lor. Așa că s-au pus pe căutat material pentru viitoarea lor carte. Au folosit metoda investigației pentru a afla lucruri interesante despre membrii familiei lor, unii descoperind astfel povești formidabile despre bunicii sau chiar străbunicii lor.

În paginile cărților scrise de copii se regăsesc alături de părinții lor iubitori descriși cu cuvinte alese și mătuși fantastice, unchi carismatici, verișori năstrușnici. Un loc aparte însă l-au avut bunicii, cei care le sunt adesea foarte apropiați, răbdători și de la care copiii învață foarte multe, poate și pentru că părinții sunt mult mai ocupați decât aceștia.
Toate informațiile elevii le-au adunat de la membrii familiei lor sub pretextul unei teme pentru ,,doamna de istorie", fiindcă doreau să-și surprindă familia oferind această carte în dar personajelor principale. A fost nemaipomenit să descopăr talentul, dăruirea și interesul pe care elevii le-au dovedit pentru realizarea cărții. Au descris cu multă admirație realizările bunicilor, munca părinților, dar și cu umor năzdrăvăniile verișorilor. Mama a fost însă în unanimitate personajul descris cu multe cuvinte tandre. Chiar dacă din varii motive unii membri ai familiei sunt peste mări și țări, ei au fost amintiți alături de cei care le sunt zi de zi alături. Nu au fost uitate din poveștile scrise de copii, nici animalele de companie, de la pisici de rasă la câini, papagali sau peștișori. Aplicația Calameo ne-a ajutat să realizăm cărțile și în format electronic, dar tot cea tipărită ne-a plăcut mai mult. Bineînțeles că alături de povestirile expuse fiecare elev și-a ilustrat cartea cu fotografii ale membrilor familiilor lor.
Cartea intitulată „Istoria familiei mele", realizată de  micii scriitori, este doar începutul unei munci de cercetare pe care copiii învață să o facă cu multă responsabilitate și în viitor, fiindcă o lecție importantă pe care au învățat-o în timpul alocat realizării acestei cărți a fost aceea că orice informație trebuie verificată, trebuie să fie adevărată și de asemenea sursa informației trebuie să fie una de încredere. Sunt convinsă că în viitor atunci când vor avea de realizat o lucrare vor fi extrem de riguroși, iar munca depusă va fi apreciată, așa cum aceste cărți au fost primite cu lacrimi de bucurie. Sunt mândră de implicarea de care au dat dovadă minunații mei elevi!
Prof. Monica Nistor
 
Doamnă profesor, ne-ați lăsat fără cuvinte!
Dacă așa priviți lucrurile, iar elevii vor recepta totul, respectând cerințele, indicațiile și sfaturile, demersul didactic nu poate decât să ne bucure prin reușitele pe care le putem lesne intui!
Felicitări, agoriștilor!
Felicitări, doamnă Monica!
(OviDan)

Trimite email
sâmbătă, 21 decembrie 2024, 17:08:40 Ora standard a Europei de Est