Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Atelierul lui Moș Crăciun (II)

Un sfârșit de an plin de culoare în proiectul Erasmus + Colors

Atelierul lui Moș Crăciun (II)

În luna decembrie ajutoarele lui Moș Crăciun de la Colegiul Național ,,Iosif Vulcan" din Oradea au fost foarte harnice, lucrând cu mult spor în ,,Atelierul lui Moș Crăciun".

Clasele pregătitoare A (prof. Aurelia Susan), pregătitoare B (prof. Angela Clonda), a II-a B (prof. Maria Duma) și a III-a C (prof. Cătălin Lazăr) - ajutate și de elevele practicante - au aplicat noțiunile matematice despre figuri și corpuri geometrice, realizând compoziții deosebit de ingenioase, construind căsuțe pentru păsărele, satul lui Moș Crăciun, elemente din lumea minunată a lui Moș Crăciun și decoruri pentru sala de clasă. Au folosit materiale diverse și tehnici diferite, combinând figuri geometrice 2 D și corpuri geometrice 3D.
Christmas Cards Exchange, 2021
În acest an, schimbul de felicitări pentru Crăciun a fost organizat între clasele primare de la Colegiul Național ,,Iosif Vulcan" și clasele primare de la ,,Johannesskolan" din Malmö, Suedia.
Fiecare școală participantă a pregătit 50 de felicitări pentru partenerii de proiect, termenul-limită fiind 5 decembrie 2021. Mânuțele dibace din clasele preg. A (prof. Aurelia Susan), preg. B (prof. Angela Clonda), clasa I A (prof. Rodica Panti), a II-a B (prof. Maria Duma), a III-a C (prof. Cătălin Lazăr), a IV-a A (prof. Anamaria Horga) au realizat felicitări minunate, care au fost foarte bine primite de elevii suedezi.
În ambele școli au fost organizate expoziții cu felicitările primite, elevii participanți fiind foarte bucuroși de interacțiunea cu elevi de aceeași vârstă din Uniunea Europeană.
Reamintim faptul că elevii Colegiului Național ,,Iosif Vulcan" au mai participat la un astfel de schimb de felicitări ,,Christmas Cards Exchange, 2018", proiect eTwinning, când atât elevii cât și cadrul didactic coordonator (prof. Maria Duma) au fost recompensați cu ,,eTwinning Quality Label, 2018".
Platformele educaționale internaționale, ca și eTwinning, oferă posibilitatea colaborării între cadre didactice și elevi din țările Uniunii Europene, în proiecte eTwinning, care se pot dezvolta apoi în proiecte Erasmus+, așa cum proiectul Erasmus+,,Colors"  a început ca și proiect eTwinning.
Munca serioasă este întotdeauna răsplătită! Încurajez colegii să se înscrie în proiecte internaționale, deoarece este o oportunitate de a se dezvolta profesional și de a intra în contact cu medii educaționale internaționale diverse, care pot aduce o altă perspectivă participanților.
Materialele care prezintă activitățile din proiectul Erasmus+ COLORS le găsiți pe site-ul școlii noastre: http://www.cnivor.ro/erasmus-colors.html și pe site-ul eTwinning: https://live.etwinning.net/projects/project/209663, dar și pe pagina de Facebook a școlii: https://www.facebook.com/colegiul.national.iosif.vulcan/videos/470956537756511
https://www.facebook.com/colegiul.national.iosif.vulcan/videos/434641134993768
 
https://youtu.be/DuryvLRgmgg
ATELIERUL LUI MOȘ CRĂCIUN
https://youtu.be/oPKbUfNj_tw
FELICITĂRI
Prof. Maria Duma, coordonator proiect Erasmus+ COLORS
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: Atelierul lui Moș Crăciun (II).

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:50:38 Ora standard a Europei de Est