Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Junior Achievement România și Meta încheie prima ediție a proiectului Build-up Your Future

16 elevi de la mai multe licee din țară au participat la sesiuni săptămânale de mentorat

Junior Achievement România și Meta încheie prima ediție a proiectului Build-up Your Future

*16 elevi de la mai multe licee din țară, înscriși la proiectul Build-up Your Future, au participat la sesiuni săptămânale de mentorat derulate cu sprijinul a 15 voluntari din partea companiei Meta (Facebook).

*Proiectul Build-up Your Future, derulat de Junior Achievement în colaborare cu Meta, este special conceput pentru a-i sprijini pe tineri să-și dezvolte cunoștințele și abilitățile necesare succesului în carieră
Junior Achievement (J.A.) România și Meta au derulat, în perioada iulie-decembrie 2021, prima ediție a proiectului de educație  pentru orientare profesională  Build-up Your Future, la care au participat 16 elevi din 13 licee[1] din țară și 15 voluntari, români și străini,  din șase orașe din Europa și Statele Unite ale Americii.
Dezvoltat ca parte a programului internațional Junior Achievement Success Skills, proiectul a inclus peste120 de sesiuni de mentorat unu la unu, pe teme privind orientarea în carieră. Asocierea mentor-elev s-a realizat pe  baza  aspirației și interesului fiecărui elev  pentru viitoarea profesie.
Pe parcursul sesiunilor de mentorat organizate on-line, consultanții voluntari i-au ajutat pe elevi să descopere informații noi, să
își dezvolte  aptitudini și abilități necesare orientării în carieră și pregătirii pentru locul de muncă,  să
 identifice  sau  să  își  cultive  interesele  personale și profesionale și să exploreze diferite oportunități de internship și carieră. Sesiunile de mentorat au fost desfășurate în limba română sau engleză, în funcție de opțiunea elevilor implicați.
Proiectul le-a oferit elevilor posibilitatea de a câștiga încredere în forțele proprii și de a reflecta la viitorul lor, ajutându-I să-și contureze personalitatea și un set propriu de valori.
Cei 15 mentori din Anglia, Elveția, Statele Unite ale Americii și România au devenit modele de bună practică pentru cei 16 elevi angrenați în proiect și, prin intermediul unui context de învățare modern, le-au împărtășit liceenilor din cunoștințele  și  experiențele  lor educaționale, de viață și de carieră.
„Build-up Your Future" este o oportunitate minunată de a-i ajuta pe elevi să se pregătească pentru anii de facultate și nu numai. Mentorii au ocazia să își împărtășească abilitățile, cunoștințele și să ofere îndrumări prin intermediul unor activități cu adevărat practice, de-a lungul sesiunilor interactive cu elevii. Este o experiență plină de satisfacții, prin care poți avea o influență majoră în viața adolescenților", spune Teia Negoiță - Product Marketing manager, mentor din partea Meta, Londra
„Experiența în cadrul proiectului «Build-up Your Future» a fost importantă din mai multe perspective. În primul rând, a contribuit la dezvoltarea personală și îndrumarea în carieră a unui elev, ai cărui pași în etapele viitoare vor fi posibil influențați de discuțiile noastre. Ne-am axat des pe abilitățile necesare în afara cadrului academic, de multe ori aflând că subiectul discutat era ceva cu totul nou pentru elev. Mai mult, consider că am format și o prietenie frumoasă ca parte a acestui proiect. De asemenea, ajutând cu planificarea programului, am dobândit o experiență benefică pe partea de organizare. Am avut o colaborare facilă cu echipa Junior Achievement România, care ne-a sprijinit și ne-a oferit nenumărate resurse pentru organizarea discuțiilor", a transmis Denisse Sevastian -Software Engineer, coordonator proiect, mentor din partea Meta, Zürich, Elveția.
Elevii participanți și-au manifestat interesul și curiozitatea de a lua parte la activitățile săptămânale din proiect.
„La început, când m-am gândit să mă înscriu în proiectul de mentorat «Build-up Your Future», credeam că vor fi doar niște ore consultative pe subiecte limitate, însă, chiar și așa, am hotărât să profit de această oportunitate. Ulterior, mi-am dat seama că nu e deloc așa. Cu ocazia primei întâlniri, am avut posibilitatea să mă cunosc cu mentorul, iar pe parcurs am început să abordăm diferite teme de discuție. Nu mă așteptam ca mentorul să reușească să răspundă chiar și la cele mai complicate nelămuriri legate de viitorul meu pe plan academic și profesional. Împreună cu mentorul meu, care a fost foarte atent la nevoile și curiozitățile mele, am analizat o serie de recomandări, soluții și opțiuni pentru dezvoltarea mea ca individ. Cele zece întâlniri săptămânale, cu program flexibil, au influențat modul în care mă raportez acum la viitorul meu", a declarat Erik Szekely, elev la Liceul Tehnologic Marmația, Sighetu Marmației
Detalii despre proiect la https://www.jaromania.org/proiecte/build-up-your-future
Mihai Cornea
 
[1]Colegiul Economic Dimitrie Cantemir, Suceava; Colegiul Economic Octav Onicescu, Botoșani; Colegiul Național Gheorghe Lazăr, București; Colegiul Național Mihai Viteazul, București; Colegiul Național Mihai Viteazul, Ploiești; Colegiul Național Unirea, Târgu-Mureș; Colegiul Tehnic Mihai Viteazul, Oradea; Liceul de Arte Ioan Ștefan Paulian, Drobeta-Turnu Severin; Liceul Demostene Botez, Trușești; Liceul Tehnologic Agricol Mihail Kogălniceanu, Miroslava; Liceul Tehnologic Marmația, Sighetu Marmației; Liceul Teoretic Bogdan Vodă, Hălăucești; Liceul Teoretic Dr. Mioara Mincu, București

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:45:45 Ora standard a Europei de Est