Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Peste 1.500 de liceeni au învățat despre „Credite inteligente”, alături de voluntarii KRUK România

Decizii pentru viitorul financiar

Peste 1.500 de liceeni au învățat despre „Credite inteligente”, alături de voluntarii KRUK România

*Educația financiară este esențială pentru formarea tinerilor ca viitori adulți responsabili; astfel, specialiștii KRUK România au oferit elevilor resurse de învățare în format video, utile și în școala online sau în sistem hibrid.

*1.500 de tineri de la școli din întreaga țară au aflat de la consultanții voluntari despre importanța planificării financiare și a luării unor decizii inteligente în ceea ce privește creditele.
Educația financiară are un impact semnificativ în formarea comportamentelor tinerilor ca viitori adulți responsabili, utilizatori ai acestor produse. Astfel, pentru al patrulea an consecutiv, KRUK România și Junior Achievement au implementat în licee proiectul Credite inteligenteTM, de care au beneficiat peste 1.500 de tineri din 110 licee și 49 de localități.
Specialiștii KRUK România au realizat o serie de clipuri video informative, pe care elevii le-au accesat în cadrul modulului digital Credite inteligenteTM de pe platforma LMS JA InspireTM. Aceștia au aflat cu ajutorul acestor materiale ce sunt cu adevărat creditele, importanța diferențierii nevoilor de dorințe la solicitarea unui credit și despre necesitatea planificării financiare încă de la primul salariu. De asemenea, elevii au beneficiat de consultanța voluntarilor în cadrul webinarelor interactive despre creditele inteligente. În acest fel, deși activitățile școlare s-au desfășurat și on-line, și în format hibrid, elevii au avut acces la resurse interactive pentru a înțelege mai bine cum să facă alegeri financiare responsabile.
Credite inteligenteTM este un proiect educațional susținut financiar de KRUK România, utilizând un curriculum dezvoltat de Junior Achievement România disponibil atât sub forma unui workbook, cât și în format online pe o platformă LMS, și include șapte activități: Oportunitatea alegerii unui credit, Economisire-creditare, Valoarea actualizată a banilor, Identificarea soluției optime de finanțare, Calcularea graficului de rambursare pentru un credit, Efectul bulgărelui de zăpadă și Exerciții de evaluare.
Proiectul oferă acces la informații specifice și oportunități de învățare practică, prin intermediul cărora elevii de liceu află cum să își gestioneze corect resursele și cum să acceseze eficient un împrumut financiar. Aceștia au acces gratuit la un kit cu exerciții, studii de caz, resurse digitale adaptate învățării hibride, la module interactive pe platforma LMS JA InspireTM, dar și la o serie de experiențe susținute de voluntarii KRUK România. În acest fel, printr-o serie de experiențe de învățare blended learning, retenția pe termen lung a informațiilor și dezvoltarea de comportamente și atitudini responsabile este mai ridicată prin comparație cu un curs obișnuit. Prin activitățile propuse, elevii sunt provocați să discute în familie pentru a înțelege cum pot să aplice informațiile dobândite, dar și pentru a observa situații specifice unui comportament financiar responsabil.
Mai jos este o parte din feedback-ul oferit de elevii din acest an:
„Mi-a plăcut mult că voluntarul a explicat conceptele clar, încurajându-ne să punem întrebări astfel încât să putem înțelege mai bine. Am apreciat în mod deosebit exemplele concrete de calculare a unei dobânzi și detalierea pe înțelesul tuturor a termenilor economici", elev în clasa a XI-a la Colegiul Național Ferdinand I din Bacău.
„Mi-au plăcut atât profesionalismul materialului prezentat, cât și explicațiile coerente. Exemplul cu telefonul mi s-a părut foarte util. Este necesar să realizăm când plătim pentru mofturi și când plătim pentru nevoi. Acum am învățat cum să comparăm creditele, dar și cum să măsurăm riscurile și cum să ne protejăm de acestea", elevă în clasa a X-a la Colegiul Național Gheorghe Șincai din București.
„Cel mai mult la acest proiect am apreciat informațiile de actualitate și interesul pe care l-au arătat elevii la sesiunile online susținute de voluntari, în special clipurile înregistrate de aceștia pentru a suplini lipsa orelor de voluntariat din școală. Exemplele practice de la webinare pe temele ridicate de copii au fost foarte bine primite de ceilalți elevi și au arătat importanța acestei inițiative educaționale", profesor al Liceului Simion Mehedinți din Galați.
Mihai Cornea

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:40:18 Ora standard a Europei de Est