Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Pași concreți în direcția digitalizării

Universitatea din Oradea,

Pași concreți în direcția digitalizării

În pragul sărbătorilor de iarnă, sute de studenți și zeci de profesori ai Universității din Oradea au primit tablete și laptopuri noi.

În cadrul proiectului„e-UORADEA-ACCESS FOR ALL", scris, câștigat și derulat de echipa de management a Universității din Oradea, au fost puse la dispoziția tuturor studenților beneficiari de burse sociale și burse sociale ocazionale tablete pentru uz educațional cu acces la internet.
Nu mai puțin de 880 de studenți orădeni au intrat în posesia noilor lor tablete. Mai mult, 60 de cadre didactice ale Universității din Oradea pot lucra, de acum înainte, pe laptopuri noi și performante.
De asemenea, în cadrul aceluiași proiect, au fost achiziționate și distribuite către toate facultățile Universității din Oradea echipamente IT, necesare pentru asigurarea condițiilor optime în vederea digitalizării sistemului de învățământ universitar și a derulării activității didactice în mediul online. Este vorba de sisteme „All-In-One" și routere wireless,de tip „acces point".
Chiar perioada anterioară vacanței de iarnă, echipamentele IT, achiziționate în cadrul proiectului, au fost distribuite către facultăți pe baza Metodologiei de furnizare echipamente IT,disponibilă pe site-ul Universității din Oradea la adresa:
https://www.uoradea.ro/display25093.
Și, tot în aceste zile, la nivelul fiecărei facultăţi, are loc montarea echipamentelor IT, în laboratoarele Universităţii din Oradea și în campusul acesteia. Pentru asigurarea activității didactice în mediul online, alte 30 de sisteme „All-In-One" și 30 de tablete interactive vor fi gata de lucru, în 30 de laboratoare ale celor 15 facultăți care iau parte la acest proiect.
În scurt timp, nu mai puțin de150 de routere wireless, de tip „acces point", vor acoperi întregul campus al  Universității din Oradea.
Echipa de implementare a proiectului „e-UORADEA-ACCESS FOR ALL", transmite studenților beneficiari de burse sociale și burse sociale ocazionale că sunt așteptați la sediile facultăților unde sunt înmatriculați, pentru a-și ridica personal tableta.
Informații generale despre proiect:
Titlu proiect: „e-UORADEA-ACCESS FOR ALL"
Obiectivul general al proiectului este asigurarea condițiilor optime pentru digitalizarea sistemului de învățământ universitar din cadrul Universității din Oradea, în vederea facilitării accesului echitabil al tuturor studenților la procesul de învățare din mediul online.  Acest proiect vizează dotarea cu tablete pentru uz școlar cu acces la internet pentru toți studenții beneficiari de bursă socială sau bursă socială ocazională ai Universității din Oradea, cu laptop-uri pentru cadre didactice și dotarea laboratoarelor cu dispozitive necesare activității didactice în mediul online, cum ar fi Sistem All-In-Oneși Table Interactive, precum și îmbunătățirea accesului la internet în campus prin instalarea unor routere wireless (acces point).
 Obiectivele specifice ale proiectului sunt:
*Asigurarea accesului studenților cu burse sociale și burse sociale ocazionale din cadrul Universității din Oradea la procesul educațional desfășurat în mediul online prin dotarea acestora cu un număr de 880 echipamente mobile din domeniul tehnologiei informației de tipul tabletelor școlare.
*Asigurarea desfășurării procesului educațional în mediul online prin dotarea unui număr de 60 de cadre didactice din cadrul Universității din Oradea cu echipamente IT necesare.
*Asigurarea desfășurării procesului educațional în mediul online prin dotarea a 30 de laboratoare din cadrul Universității din Oradea cu echipamente IT - Sistem All-In-One, Tablă interactivă.
*Asigurarea accesului la internet prin implementarea de wireless-campus prin dotarea cu 150 de echipamente router wirelles de timp acces point.
Proiectul este finanțat prin PROGRAMUL OPERAȚIONAL COMPETITIVITATE
Componenta 1 Acțiunea 2.3.3. apel 2
Axa prioritară: Tehnologia Informației și Comunicațiilor (TIC) pentru o economie digitală competitivă
Operațiunea: Îmbunătățirea conținutului digital și a infrastructurii TIC sistemice în domeniul e-educație, e-incluziune, e-sănătate și e-cultură
Beneficiar: Universitatea din Oradea
Valoarea totală a contractului de finanțare este de 1.991.373,29 lei,din care valoarea cofinanțării eligibile a Universității din Oradea este de 39.827,46 lei (2%).
Cod proiect:146061
Perioada de implementare: 28 iulie 2021 - 27 iunie 2022
Manager de proiect - prof. univ. dr. Dodescu Anca Otilia
Persoana de contact: Adrian Nicula
Tel. 0770.202.022, e-mail: anicula@uoradea.ro
Universitatea din Oradea, Str. Universității nr. 1, https://www.uoradea.ro/Proiecte+DGA
Proiect cofinanțat din Fondul European de Dezvoltare Regională prin Programul Operațional Competitivitate 2014-2020"
 „Competitivi împreună".

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:57:56 Ora standard a Europei de Est