Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

STELUȚA ÎN CĂUTAREA MAGIEI TALE

Proiect național educațional

STELUȚA ÎN CĂUTAREA MAGIEI TALE

,,Steluța" la clasa delfinilor-I3C de la Școala Gimnazială ,,Avram Iancu" din Oradea

Cum a început totul
La finalul vacanței de vară, am aflat despre proiect de pe pagina de facebook a unei minunate învățătoare din Timișoara, Andrada Mazilu (căreia îi mulțumesc!). În primul rând vreau să subliniez că tot ce ține de activități extrașcolare, de educație nonformală și informală m-a preocupat mereu și am încercat să aduc la clasa mea de elevi o paletă cât mai bogată și variată, potrivită nivelului și nevoilor clasei prin care să contribui și mai mult la formarea profilului elevului de ciclu primar.
De la prima vedere acest proiect m-a atras și mi s-a legat de suflet. Ceva îmi spunea că e pentru mine și ai mei elevi. Și cum începutul fiecărui nou an școlar la clasa mea stă sub semnul unei povești cu multe provocări și surprize, am început clasa a III-a  cu mottoul ,,Împreună vom descoperi magia din fiecare"! Astfel, Steluța a devenit însoțitoarea, asistenta, ascultătoarea, sfătuitoarea, prietena noastră pe parcursul călătoriei în ,,Țara cunoașterii și învățăturii".
Ce cuprinde proiectul
1.A fost inițiat de Asociația „Andrei suntem toți"
2.Perioada de desfășurare a fost 15 sept.-15 dec 2021
3.Grup țintă: copii cu vârsta între 5-11 ani (în jur de 7.000 de copii)
4.Tema: Dezvoltarea socio-emoțională
5.S-a adresat cadrelor didactice, copiilor și părinților (peste 300 de cadre didactice înscrise)
6.A cuprins: o conferință de lansare a proiectului, în 20 sept, ora 18.00; șase activități implementate la clasă; un concurs de scriere creativă/poveste (proză, poezie sau benzi desenate);  expoziție virtuală cu desenele create; un lectorat cu părinții (în 4 noiembrie,ora18.00)
7.Dintre subiectele abordate amintim: Tristețea, Unicitatea personală, Curiozitatea, Iubirea
8.Activitate proprie organizată: Steluța la clasa noastră, clasa delfinilor-I3C (iubirea, curiozitatea, creativitatea, comunicarea)
9.Feddback: postarea pe grupul închis al clasei sau pe pagina personală de facebook a activităților derulate săptămânal,completarea chestionarului săptămânal oferit de către  organizatori
10.Impactul proiectului asupra mea ca și cadru didactic, coordonator al activităților și asupra elevilor clasei mele a fost unul pozitiv demonstrând că și-a atins scopul.
Ce putem spune la final de proiect
Copiii s-au cunoscut mai bine între ei, în cadrul grupului, s-au autodescoperit, au învățat lucruri noi și cel mai important au înțeles că orice emoție plăcută sau neplăcută e binevenită în viața noastră doar să o recunoaștem și să știm să o gestionăm.
Copiii abia așteptau ziua de luni când începeam săptămâna cu Steluța... o varietate de activități integrate pe baza temelor planificate în cadrul proiectului.
Am observat și am simțit liniștea sufletească pe care a adus-o proiectul în sine și dorința de împărtășire din propria experiență, din perspectivă personală a unor lucruri/aspecte de viață, personale au fost punctele forte.
Am participat  la toate activitățile propuse. Nu ni s-au părut dificile sau prea multe. Parcă totul se întâmpla de la sine. Avem lucrări în cadrul expoziției naționale virtuale. Avem lucrări premiate la proză, poezie și benzi desenate ce vor fi incluse într-o carte electronică.
Apreciem consecvența comunicării permanente prin e-mail, pe pagina asociației și prin mesaje private cu scopul de a informa și de a clarifica anumite aspecte ce priveau derularea proiectului cu creatoarea, scriitoarea cărții ce stă la baza proiectului, Tosha Ferdean, mama lui Andrei, băiatul minunat de la care a pornit ideea poveștii ce nu mai e printre noi, dar pe care l-am simțit nu o dată alături de noi.
Țin să mulțumesc părinților clasei mele care mi-au fost alături de la început, m-au susținut, ne-au apreciat activitățile derulate și mai mult au participat cu interes la lectoratul național cu părinții organizat în cadrul proiectului.
A fost un proiect despre emoții și cu multe emoții, în urma căruia fiecare a învățat ceva, a devenit mai înțelept, mai bun, mai deschis, mai curios, mai încrezător în forțele proprii, mai iubitor, mai creativ.
Mulțumesc pentru oportunitatea de a participa! A fost o adevărată provocare!
Prof. Monica Dorina Toader
 
Felicitări, Monica!
OviDan e cu ochii pe tine, și alături de tine... din 13 decembrie 2007, dacă nu greșim, cumva. Te monitorizăm în permanență cu mult drag și ne bucurăm să constatăm cât de mult ai crescut, zi de zi, în ochii noștri, ai cititorilor și prietenilor noștri!
Ești un dascăl de top, iubit de copii și de părinți, așijderea, dar și de colegii de breaslă, pentru competență și dăruire, pentru deschiderea și sinceritatea ta de neegalat, pentru nenumăratele calități pe care le etalezi.Din cele 297 de articole publicate pe www.ovidan.ro la Școala Gimnazială ,,Avram Iancu" din Oradea, credem că peste 70-80 la sută îți aparțin sau au legătură cu tine și cu clasa ta, ceea ce nu este puțin lucru!
Felicitări și pentru acest proiect național!
Totul în interesul Măriei Sale, Elevul!
Ovidiu Dan
Găsițí mai multe poze în Galeria foto: STELUȚA ÎN CĂUTAREA MAGIEI TALE.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:17:25 Ora standard a Europei de Est