Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Programele educaționale dezvoltate de Junior Achievement România, cu susținerea Metropolitan Life

Peste 25.600 de elevi participă în acest an la

Programele educaționale dezvoltate de Junior Achievement România, cu susținerea Metropolitan Life

*Junior Achievement România și Metropolitan Life au dezvoltat în acest an două inițiative educaționale, care încurajează comportamentele responsabile și reducerea riscurilor de sănătate și a celor financiare.

*Peste 25.600 de elevi și 930 de profesori din peste 645 de școli și licee din toată țara beneficiază de resurse educaționale adaptate studiului hibrid și de sesiuni online de învățare cu voluntarii Metropolitan Life.
*Școlile din comunitățile dezavantajate pot obține dotări cu kit-uri smartclassroom prin componenta de sustenabilitate VIITORUL E LA ȘCOALĂ.
Junior Achievement (J.A.) România și Metropolitan Life au dezvoltat în cursul acestui an „Sănătate. Viață activă" și „VIITORUL E LA ȘCOALĂ", două inițiative educaționale adresate elevilor de gimnaziu și liceu, care au ca obiectiv încurajarea comportamentelor responsabile și reducerea riscurilor de sănătate și a celor financiare.
Prin intermediul celor două inițiative, sunt vizate etape de vârstă decisive în dezvoltarea tinerilor și a formării lor ca viitori adulți, atât din punct de vedere al factorilor și comportamentelor care pot influența starea de sănătate, dar și din punct de vedere al deciziilor privind educația și viitorul lor profesional și financiar.
Astfel, peste 25.600 de elevi și 930 de profesori din 645 de școli și licee beneficiază în acest an de activități educaționale learning by doing,bazate pe exemple, studii de caz și exercițiide lucru în echipă pentru argumentare și luarea deciziilor. Activitățile sunt derulate în colaborare cu voluntarii Metropolitan Life și au la bază un kit educațional gratuit, adaptat învățării hibride - la școală și on-line -, care include materiale tipărite și resurse digitale interactive, disponibile pe platforma de e-learning J.A. InspireTM.
,,Ne bucurăm să fim alături de Junior Achievement ca parteneri în atingerea unui obiectiv comun: dezvoltarea educației, a unui stil de viață sănătos și construirea comportamentelor financiare  responsabile. Le mulțumesc voluntarilor Metropolitan Life, care se implică activ în proiectele ,,Sănătate. Viață activă" și „VIITORUL E LA ȘCOALĂ", contribuind astfel la evoluția elevilor și la dezvoltarea de abilități esențiale care îi ajută în viață și în viitoarea carieră", Carmina Dragomir, CEO Metropolitan Life.
 „Sănătate. Viață activă" este un program bine organizat, în urma căruia elevii mei și-au însușit informații necesare pentru o viață sănătoasă, într-o atmosferă degajată și interactivă. Discuțiile despre riscuri, realizarea unei piramide alimentare și a unui orar săptămânal, care să conțină activitățile cotidiene au păstrat interesul elevilor și i-au determinat să se implice activ în exerciții individuale sau de grup", profesor, Școala Gimnazială Cănuță Ionescu, Urlați
Conceptul VIITORUL E LA ȘCOALĂ asigură și o componentă de sustenabilitate a procesului didactic, oferind școlilor și profesorilor implicați instrumente și modele de lucru, precum și dotări cu echipamente care facilitează accesul la educație. În luna decembrie, patru școli din medii dezavantajate vor beneficia de astfel de dotări cu kit-uri smartclassroom în urma participării la activitățile proiectului, în timp ce alte patru școli[1] au fost deja dotate cu echipamente de acest fel.
Parteneriatul dintre J.A. România și Metropolitan Life pentru susținerea educației learning by doinga început acum nouă ani, iar la finalul anului 2021 peste 50.600 de elevi vor fi beneficiari ai activităților de educație pentru incluziune financiară.
Mihai Cornea
[1] Școala Gimnazială Nr. 1, Motru (Gorj), Școala Gimnazială Petrești (Dâmbovița), Școala Gimnazială Răcăciuni (Bacău), Școala Gimnazială Băița (Hunedoara)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:09:03 Ora standard a Europei de Est