Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Ziua Internațională a Persoanelor cu Dizabilități

Vineri, 3 decembrie, C.S.E.I. Nr. 1 Oradea și Asociația C.E.S. au celebrat

Ziua Internațională a Persoanelor cu Dizabilități

Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr. 1 Oradea și Asociația C.E.S. au celebrat împreună, vineri, 3 decembrie 2021 Ziua Internațională a Persoanelor cu Dizabilități.

Cele două instituții/organizații având același grup țintă și-au onorat copiii speciali prin lansarea a două proiecte europene destinate lor, două parteneriate de cooperare în educație școlară Erasmus+ KA220, finanțate de Comisia Europeană, care se vor derula în perioada noiembrie 2021- octombrie 2023, ambele coordonate de la nivel european de d-na prof. psihopedagog Teodora Pantazi.
Proiectul „Digital Public Educational Resources for Special Educational Needs students/Resurse Educaționale Deschise pentru elevii cu cerințe educative speciale", pe scurt ,,Digital PER_SEN" va fi implementat de C.S.E.I. Nr. 1 Oradea și are ca scop reducerea efectelor negative înregistrate asupra elevilor cu C.E.S., familiilor și profesorilor acestora ca urmare a perioadei școlii online. Rezultatele acestui proiect vor fi: o bibliotecă digitală publică pe pagina web a proiectului, conținând 72 de materiale digitale adaptate pentru elevii cu C.E.S. și Ghidul practic ,,Cum să creezi o resursă digitală?", dar și patru workshopuri internaționale la care vor participa specialiști din cele opt organizații/instituții partenere și workshopuri locale, unde cadrele didactice vor fi formate să realizeze și să utilizeze aceste resurse.
Prin proiectul „Teach me to help!/Învată-mă să ajut" cu acronimul ,,T2H" implementat de Asociația C.E.S. se urmărește sprijinirea triunghiului educațional: elevi cu cerințe educative speciale (C.E.S.)/tulburări specifice de învățare (T.S.I.) - profesioniști - părinți, pentru a facilita dezvoltarea și incluziunea acestor elevi, prin împărtășirea și multiplicarea unor exemple de bune practici între specialiști din cele opt țări partenere. Se vor elabora pe parcursul proiectului un set de ghiduri metodologice, din care trei privind modalități de reabilitare și incluziune a elevilor cu C.E.S. și T.S.I. pentru specialiști și unul pentru părinți și se vor multiplica la nivelul fiecărei organizații partenere cursuri de formare pentru specialiști pentru cele trei metode de lucru, inclusiv o platformă E-learning, respectiv workshopuri și grupuri de suport pentru părinți.
Evenimentul a avut loc în format online și s-a bucurat de prezența unui număr de aproximativ 65 de participanți: directori de școli, coordonatori de proiecte, cadre didactice, coordonatori din partea partenerilor internaționali, dar și reprezentanți ai unor instituții publice și organizații din județ, potențiali parteneri locali ai celor două proiecte prezentate: Inspectoratul Școlar Județean Bihor, Universitatea din Oradea, Centrul Județean de Resurse și Asistență Educațională Bihor, Asociația Națională a Psihologilor Școlari, Asociația pentru formare profesională ,,Top Formalis".
Pentru a inspira și alți colegi, lansarea proiectului a fost urmată de o sesiune de diseminare de proiecte, unde și alți membri ai comunității profesionale au avut oportunitatea de a prezenta rezultatele propriilor proiecte europene, în total 13 proiecte implementate de: C.S.E.I. ,,Cristal" Oradea, Colegiul Tehnic ,,Traian Vuia" Oradea, Liceul „Don Orione" Oradea, Școala Gimnazială „Aurel Pop" Oșorhei, Școala Gimnazială Nr.11 Oradea, Școala Gimnazială ,,Oltea Doamna" Oradea, C.S.E.I. Nr. 1 Oradea și C.R.D.E.I.I. Cluj-Napoca.
Prof. Teodora Pantazi,
director C.S.E.I. Nr. 1 Oradea
Prof. Carmen Ilisie,
președinte Asociația C.E.S.
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: Ziua Internațională a Persoanelor cu Dizabilități.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:37:06 Ora standard a Europei de Est