Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Strategii inovative în educație”

Mobilități individuale KA1 la C.T. „Traian Vuia” Oradea – proiect Erasmus+

„Strategii inovative în educație”

Învăţarea pe tot parcursul vieţii este benefică pentru orice cadru didactic şi constituie o posibilitate de a realiza legături profesionale şi parteneriate şcolare care să contribuie eficient şi susţinut la promovarea oricărei şcoli din România şi Europa.

În cadrul proiectului Erasmus+ „Strategii inovative în educație", al cărui titular este C.T. „Traian Vuia" Oradea, s-au finalizat mobilitățile individuale de formare a personalului din domeniul educației și formării profesionale de tip KA1-Learning Mobility of Individuals, ai cărui beneficiari direcți au fost prof. Curpaș Florentina Anca și prof. Dan Chișiu. Stagiul de formare din cadrul mobilității, Reducerea abandonului școlar (Early School Leaving - ESL), a fost furnizat de către ITC (International Training Center) din Praga, Republica Cehă, în perioada 22-26 noiembrie a.c.
Scopul activităților de mobilitate finanțate de Erasmus+ este de a oferi oportunități de învățare individuale și de a sprijini internaționalizarea și dezvoltarea instituțională a furnizorilor de educație și formare profesională. Obiectivele reper ale acestei acțiuni sunt schimbul de bune practici și promovarea utilizării de metode și tehnologii pedagogice noi și inovatoare, precum și sprijinirea dezvoltării profesionale a cadrelor didactice, a formatorilor, a mentorilor și a altor membri ai personalului din domeniul educației. Aceste mobilități sunt puse în aplicare, finanțate, monitorizate și evaluate de Comisia Europeană și urmăresc dezvoltarea de competențe-cheie și alte competențe transversale într-un context internaţional, prin promovarea valorilor incluziunii și diversității, a toleranței și a participării democratice.
Cursul ,,Reducerea abandonului școlar" s-a adresat profesorilor din învățământul gimnazial și liceal din țările membre UE și a întrunit participanți din Italia, România și Spania. Suportul de curs a fost structurat în zece module parcurse în cinci zile de predare și explorare a conținuturilor prin cooperare și muncă de echipă. Tema de bază a cursului a constituit-o strategiile de predare și creare a unui ambient școalar care să îi motiveze pe elevi să își finalizeze educația obligatorie, conform structurii sistemului educațional din țările europene reprezentate. Metoda de instruire s-a bazat pe învățarea prin acțiune („learning by doing"), în diverse activități colaborative și de reflecție ce le-au permis cadrelor didactice prezente să aprofundeze cele mai bune strategii ale învățării formale și nonformale în prevenirea părăsirii timpurii a școlii. După o familiarizare a participanților cu elementele comune și distincte ale practicilor și strategiilor educaționale din Italia, România și Spania, în modulul imediat următor, profesorii au fost inițiați în identificarea principalilor factori de risc care declanșează abandonul școlar în rândul elevilor cu dezavantaje socio-economice sau cu nevoi speciale educaționale, împiedicându-i să își continue educația în vederea obținerii unei diplome, a unei calificări pe piața muncii. Au fost apoi evidențiate câteva consecințele ESL pentru individ - alienare, șomaj, marginalizare, stare de bine și sănătate reduse - și pentru societate - sărăcie, rata crescută a infracțiunii, excluziune, inegalitatea șanselor.
Cursul a oferit oportunitatea lansării în discuții și idei de strategii complexe pentru construirea unui climat școlar vibrant și robust, cu o implicare activă și cu semnificație pentru beneficiarii direcți ai educației. Strategiile de comunicare nonviolentă și de prevenire a conflictului, strategiile anti-bullying, antisegregare și antidiscriminare au fost considerate baza climatică esențială pentru creșterea motivației școlare la toate categoriile de elevi. Printre metodele inovative și atractive pentru elevi au fost dezbătute învățarea prin realizarea de proiecte interdisciplinare și cross curriculare, învățarea bazată pe rezolvarea de sarcini concrete în echipă, învățarea activă și prin cooperare. Activităţile desfăşurate în cadrul cursului de formare au urmărit motivarea elevilor în vederea continuării studiilor şi reducerii abandonului şcolar, prin sporirea creativităţii şi prin dezvoltarea competenţelor de comunicare, lingvistice, matematice, informatice, muzicale, artistice. Un elev implicat în propria educaţie va fi un elev motivat să îşi finalizeze studiile, motiv pentru care situaţiile de învăţare trebuie să fie legate de aspectele reale ale vieţii.
O atenție deosebită a fost acordată educației „de la egal la egal"„peer training" ce presupune formarea unor competenţe/abilităţi în cadrul unor grupuri omogene (formate din elevi de aceeaşi vârstă, clasă, sex, orientare religioasă etc.) sau, dimpotrivă, în grupuri heterogene. Exemple de activităţi de tip peer education: sesiuni organizate cu colegii, folosind tehnici interactive, cum ar fi testele, jocuri de rol, povestiri, discuţii de grup. Învățarea între congeneri dă satisfacţie unor conţinuturi consonante, de care sunt interesaţi tinerii și prin care se afiliază unor orizonturi valorice decantate de chiar perimetrul existenţei lor, pe care maturii, de multe ori, le refuză sau cu care sunt în disonanţă (un anumit gen de muzică, aspiraţii personale sau profesionale). Elevul devine managerul procesului de învățare, este stimulat să aplice gândirea critică și argumentativă, în cadrul de învățare deschis OST (Open Space Technology) sau SOLE (Self-organised Learning Environment).
Profesorii participanți au dobândit tehnici de lucru eficiente în comunități de tineri și clase de elevi din diverse grupuri sociale, metode de sprijin al minorităților și de includere a acestora în învățământul de masă. Tehnicile motivaționale și de încurajare a gândirii creative a elevilor s-au validat ca instrumente ce îi pot ghida pe profesori în îndrumarea unui proces de instruire promotor al reușitei școlare. În grupe de lucru, dascălii au generat materiale și exemple de bune practici care să susțină instituțiile în politicile de prevenire a abandonului școlar prin pedagogii inovative. Profesorii au fost inspirați și echipați cu metode și materiale didactice care să militeze pentru accesul universal la educație, în armonie cu valorile nondiscriminatorii și democratice, susținând un mediu de învățare deschis și prin întrebuințarea eficientă a mijloacelor TIC, adaptate nativilor digitali.
Cursul a reprezentat un prilej de dezvoltare profesională permanentă, de revizuire și consolidare a unor competențe-cheie, contribuind la consolidarea încrederii în promovarea pedagogiilor active ce pot încorpora cu succes nevoile și diversitatea socială și culturală a societății contemporane.
Programul Erasmus+ al Comisiei Europene sprijină financiar proiecte de formare a personalului didactic în vederea creşterii calităţii şi consolidării dimensiunii europene în educaţie. Acest stagiu de formare a contribuit la cultivarea respectului mutual, la înțelegerea și aprecierea diversității culturale și lingvistice europene, prin toate acestea sprijinind elevii în dobândirea competențelor și abilităților necesare pentru integrare profesională și cetățenie activă.
Prof. Curpaș Florentina Anca
Colegiul Tehnic „Traian Vuia" Oradea
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: „Strategii inovative în educație”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:51:01 Ora standard a Europei de Est